GKN „Face Spline”: Gabaritų mažinimas nesibaigia pusašiu

20 kovo 2019, 0:34

GKN patentuota Face Spline” technologija suteikia stebulės sujungimams mažesnį svorį, bet didesnį jėgos perdavimo našumą.

Raktinis žodis „gabaritų mažinimas” („downsizing”) dažnai asocijuojasi su variklio technologija. Tačiau ir kitos transporto priemonių sudedamosios dalys turi būti optimizuotos mažesnio svorio ir didesnio funkcionalumo linkme, jei tik degalų sąnaudos ir emisija mažinamos veiksmingai ir tvariai. Tuo pačiu metu privalu išlaikyti ar netgi padidinti našumą. Būtent šį tikslą transmisijų specialistas GKN pasiekė su visiškai nauju sprendimu stebulinėms jungtims.

Vadinamoji „Face Spline” konstrukcija sudaro pastovų sujungimą tarp varančiojo veleno fiksuoto lanksto ir rato stebulės.

Ji yra žinoma kaip „Face Spline”, kadangi sukimo momentas į rato stebulę perduodamas per dantytus lanksto ir stebulės paviršius. Konstrukcija tapo žymiai paprastesnė lyginant su įprastomis dabartinėmis velenų jungtimis, o kartu sumažinamas svoris (palyginkite 1 ir 2 pav.). „Face Spline” derinama su kita GKN technologija ST – pusašio dvigubų rutuliukų „Twin Ball” su jiems skirtais S formos opoziciniais takeliais. Taip efektyvumas padidėja dar labiau. Papildoma nauda yra gaunama dėka sumažėjusios vidinės lanksto trinties.

Šios stebulės jungtis idealiai tinka ateities didelio sukimo momento turbininėse ir elektrinėse pavarose. Be to, svorio taupymas tiesiogiai stebulėje ne tik padeda kompaktiškumui, bet kartu sumažina neatsvertą masę. Šiuo GKN „Face Spline” konstrukcijos atveju pasiekiamas apie 20 % neatsvertos masės mažėjimas, kas lemia pastebimą važiavimo ir valdymo pagerėjimą. Kartu žymiai supaprastėja surinkimo procesas montavimo metu, tvirtinant ir centruojant dalis, išnyksta laisvumas tarp veleno ir rato stebulės.

Pateikta nauda jau įtikino transporto priemonių gamintojus, pvz. BMW, kurie pasirinko GKN „Face Spline” technologiją naujiems automobilių modeliams su X-Drive pavara.

Pasaulinis gamintojas GKN rinkai siūlo „Face Spline” technologijos detalių asortimentą visiems BMW modeliams, kuriems ji buvo įdiegta gamykliškai”, – sako Frankas Hürteris, automobilių atsarginių dalių rinkos komercijos direktorius. – „Ši technologija teikiama rinkai originali, be jokių konstrukcinių kokybės pakeitimų ar kompromisų. Tai leidžia nepriklausomoms autodirbtuvėms aptarnauti pačius naujausius ir moderniausius automobilius, kas joms ypač naudinga dėl nekomplikuoto ir patikimo montavimo.”

Apie GKN

„GKN Driveline” yra pasaulyje pirmaujantis transmisijos komponentų ir sistemų tiekėjas. Tokia pozicija rinkoje remiasi ilgalaike technologijų kompetencijos tradicija. „GKN Driveline”  tiekia originalias GKN dalis ir pasaulio antrinei rinkai. Tokiais prekių ženklais kaip SPIDAN ir LÖBRO, įmonė siūlo Jums platų pusašių, išilginių kardaninių velenų, lankstų ir gaubtų komplektus bei kitas transporto priemonių dalis per didmeninių ir vietos mažmeninių tiekėjų tinklą. Daugiau informacijos: www.gkndriveline.com

1 pav. Undercut Free” ir Face Spline” technologijų jungties konstrukcija

„Face Spline” konstrukcija formuoja pastovią jungtį tarp rato stebulės ir fiksuoto pusašio lanksto „Undercut Free” dėka dantytų paviršių sujungimo vietoje. Konstrukcija yra centruojama per kūginius lanksto ir stebulės paviršius bei stipriai tvirtinama anti-nuovargio varžtu.

1 pav. „Undercut Free” ir „Face Spline” technologijų jungties konstrukcija

2 pav. Tradicinės sistemos konstrukcija

Palyginimui pateikta tradicinė pusašio lanksto konstrukcija su varžtu. Didesnis jos sudėtingumas reiškia ir didesnį svorį.

2 pav. Tradicinės sistemos konstrukcija

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!