Didelė dalis defektų, kurie trukdo tinkamam transporto priemonės oro kondicionieriaus veikimui, yra susiję su kompresoriumi. Šis elementas yra visiškai atsakingas už šaldymo skysčio paskirstymą po visą oro kondicionavimo sistemą. Netinkamas jo darbas gali turėti keletą priežasčių.
Kaip patikrinti kompresoriaus stovį?
Šiuo metu lengvuosiuose automobiliuose dažniausiai montuojami stūmokliniai kompresoriai, fiksuotos ar kintamos stūmoklio eigos, kurią dar galime padalinti į kontroliuojamą elektromagneto ir be elektromagneto (solenoido). Kontroliuojamos elektromagnetu yra senesnės konstrukcijos ir dažniau įrengtos elektromagnetinėje sankaboje. Antras tipas tai plėšiama sankaba (mova), vadinama dar nelanksčia ir kontroliuojama elektromagnetinio vožtuvo. Tokie kompresoriai dažnai randami naujesniuose automobiliuose ir juos renkasi vis platesnės transporto gamintojų grupės.
Žiūrint iš automobilių dirbtuvių taško, įvairūs kompresorių tipai reikalauja skirtingų diagnostikos metodų. Pagrindinis oro kondicionavimo sistemos ir kompresoriaus diagnostikos metodas yra slėgio ir temperatūros patikrinimas, prie aukšto ir žemo slėgio oro kondicionavimo sistemoje. Tradiciniai slėgio jungikliai (slėgio skirtumų jutikliai) galintys paprastai, bet veiksmingai kontroliuoti oro kondicionavimo sistemą. Jeigu kompresoriaus ir aušinimo elektroventiliatoriaus ribinė vertė yra teisinga, tai uždarius atitinkamus galus galima patikrinti šių elementų efektyvumą. Kompresoriaus su elektromagnetine sankaba gedimą galima nustatyti patikrinus ar diržų skriemulys pradeda suktis, įjungus kondicionavimo mygtuką automobilyje. Jeigu ne, mes jau žinome, jog kažkuris sistemos elementas yra sugadintas. Kiek kitaip atrodo situacija su nuplėšiamomis movomis. Jos visada yra judėjime, net jei neįjungta oro kondicionavimo sistema. Todėl turime pradėti tikrinti nuo elektromagnetinės ritės varžos. Teisinga nuoroda dar neapibrėžia gero kompresoriaus darbo. Galima patikrinti kompresoriaus valdymo grandinių veikimą naudojant potenciometrą su skalės diapazonu 1kΩ (kilo ohm) ir multimetrą. Kitas žingsnis yra valdymo signalo PWM patikrinimas, kuris perdirbtas į signalą, turintį fiksuotą dažnį 50Hz dujų slėgio aušinimo – tai galima padaryti su oro kondicionavimo sistemos prietaisų pagalba.
Kodėl sugenda kompresorius?
Kompresoriaus užduotis – aušalo stūmimas ir suslėgimas. Prietaisas dirba sunkiomis sąlygomis, esant aukštam slėgiui, tačiau dažniausia gedimo priežastis yra …teršalai. Įvairūs teršalai, pakliūvantys į oro kondicionavimo sistemos cirkuliaciją greičiau ar vėliau pakliūva į kompresorių. Dažnai nusėda ant slėgio vožtuvo adatos ir užkerta kelią teisingam veikimui.
- Teršalai oro kondicionavimo sistemoje gali būti iš kelių šaltinių. Dažnai tai metalo dalelės, atsiskiriančios nuo grandinės elementų eksploatacijos metu. Neretai patys vairuotojai ir mechanikai prisideda prie šios problemos atsiradimo, į sistemą įpildami netinkamą tepalą, netinkamą kiekį, nesertifikuotą kontrastą. Dažna klaida tai per daug kontrasto sistemoje, o tai sumažina tepalo klampumą. Pakenkti gali ir cheminės medžiagos, turinčios pašalinti smulkius sistemos nesandarumus. Tai yra trumpalaikis efektas, nes tos pačios dalelės, kurios užkemša nesandarumus gali aplipinti ir vožtuvo smailę, o tai gali lemti gedimą, – sako Dawid Kowalewicz „LAUBER“ gamybos, kuri specializuojasi autodalių regeneracijoje, direktorius.
Remontuoti ar pakeisti?
Sugedusį kompresoriaus slėgio vožtuvą teoriškai galima pakeisti, bet tai yra rizikinga. Jeigu gedimą sukėlė teršalai, tai galime būti tikri, jog teršalai pasklidę po visą kompresorių. Iš naujo įjungus oro kondicionavimo sistemą, teršalai pasieks ir vožtuvą, vėl sukeldami tą pačią problemą. Taupymas gali privesti iki rimtų išlaidų, taip pat reikia susitaikyti su faktu, kad kiekvienas oro kondicionieriaus patikrinimas įvedant į sistemą aušalą užima daug laiko ir brangiai kainuoja.
Mūsų atveju geriausias sprendimas yra kompresoriaus pakeitimas nauju. Tik taip mes užtikrinsime teisingą oro kondicionavimo sistemos veikimą. Neverta bijoti aukštų komponentų kainų. Rinkoje yra restauruotų kompresorių, pažymėtų atitinkamu sertifikatu, kurių kokybė ir ilgaamžiškumas nesiskiria nuo naujų gamyklinių, turinčių prekės ženklą.
- Po gamyklinės kompresoriaus regeneracijos tai yra visiškai funkcionalus elementas, paruoštas sumontuoti transporto priemonėje. Mūsų kompanijoje regeneruojami tik žinomų prekinių ženklų kompresoriai, todėl garantuojame produkto kokybę. Nuo balandžio vidurio šie produktai prieinami pardavimo tinkle „Inter Cars“ nauju prekės ženklu „Ditermann“, – sako Dawid Kowalewicz iš „Lauber“ firmos.
Labai svarbi remonto procedūra. Kiekvieną kartą keičiant kompresorių reikia išvalyti ir išskalauti sistemą, pakeisti eksploatacines oro kondicionavimo sistemos dalis, užsandarinti ir patikrinti sistemos sandarumą ir veiksmingumą pabaigus techninės priežiūros darbus. Teisingai atlikta techninė priežiūra užtikrins ilgą ir nekeliantį rūpesčių oro kondicionieriaus darbą.
Komentarai