Nesandarūs EGR aušintuvai – aušinimo skysčio praradimas

20 rugsėjo 2022, 9:12

Įvedus Euro 4 išmetamųjų dujų standartą, vis dažniau naudojamos EGR sistemos su EGR aušintuvais. Šie aušintuvai nėra tipiškos susidėvinčios dalys. Nepaisant to, per visą jų naudojimo laiką gali atsirasti gedimų.

EGR aušintuvų gedimai

EGR aušintuvuose varikliui aušinti naudojamas aušinimo skystis. Aušintuvai pagaminti iš nerūdijančio plieno arba aliuminio. Esant nepalankioms ar nenumatytoms eksploatavimo sąlygoms (pvz., kai variklis naudojamas su dideliu sieros kiekiu arba ekologišku kuru), gali susidaryti agresyvūs degimo proceso produktai. Ilgainiui tai gali sukelti vidinį nuotėkį su nepastebimu aušinimo skysčio praradimu. Ieškant vandens nuostolių, dažnai neefektyviai ir neteisingai keičiami cilindro galvutės sandarikliai, cilindrų galvutės arba šlapių cilindrų įvorių sandarikliai.

Dažniausia gedimo priežastis yra nuotėkis išmetamųjų dujų sistemoje. Retesnė priežastis yra taškinė korozija aušinimo skysčio sistemoje. Netinkami aušinimo skysčiai gali sukelti koroziją arba kavitaciją. Kadangi išmetamųjų dujų priešslėgis variklio veikimo metu yra didesnis nei slėgis aušinimo sistemoje, aušinimo skysčio praradimas ne visada greit pastebimas. Išjungus variklį, aušinimo skystis patenka į variklio išmetimo arba įsiurbimo kanalą.

Jei EGR aušintuvas yra aukščiau nei įleidimo ir išleidimo vožtuvai, tai gali sukelti aušinimo skysčio susikaupimą vieno ar kelių cilindrų degimo kamerose. Užvedus variklį, įvyksta „vandens smūgiai“, smarkiai pažeidžiamas stūmoklis, cilindras arba alkūninis velenas.

Norint išvengti brangaus ir sudėtingo variklio remonto dėl aušinimo skysčio praradimo priežasties paieškos, prieš atidarant variklį būtina atidžiai patikrinti, ar EGR aušintuve nėra nuotėkio.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!