Dažniausiai pasitaikantys oro masės srauto matuoklių (MAF) gedimai – „DENSO“ patarimas

2 lapkričio 2021, 11:00

MAF jutiklis matuoja į automobilio variklį patenkančio oro masę ir siunčia srovę į elektroninę valdymo sistemą (ECU), kurios įtampa atitinka srauto greitį.

Šiuo metu plačiausiai naudojamas yra „plug-in hot wire“ tipo MAF jutiklis, kuris yra įsiurbiamo oro kanalo viduje tarp oro filtro ir droselio korpuso. Jį sudaro šildymo rezistorius, įsiurbiamo oro temperatūros matavimo rezistorius (įsiurbiamo oro temperatūrai subalansuoti), įsiurbiamo oro temperatūros jutiklis ir valdymo grandinė (spausdinta plokštelė).

Dalis įsiurbiamo oro iš oro filtro nukreipiama į matavimo zoną, kurioje matuojama įsiurbiamo oro masė. MAF „hot wire“ tipo jutiklis reaguoja į temperatūros kaitinimo elemente pokyčius.  Srauto matuoklio šildytuvo elemento pasipriešinimo ir srovės verčių pokyčiai konvertuojami į proporcingą įtampą valdymo grandinėje ir siunčiami į ECU, kad būtų galima apskaičiuoti variklio įsiurbiamo oro masę.

Įsiurbiamo oro temperatūros jutiklis taip pat nustato oro temperatūrą ir siunčia ją į ECU. Reaguodamas į šį signalą, ECU valdymo modulis apskaičiuoja oro tankį ir koreguoja į degimo kameras įpurškiamo kuro kiekį.

Dažniausi MAF gedimai

MAF jutiklio užteršimas arba pažeidimas dažniausiai atsiranda dėl prastos oro filtro būklės arba netinkamo jo įrengimo. Pažeistas arba užterštas MAF jutiklis vis tiek gali veikti, tačiau pasikeitus jo charakteristikoms gali kilti daug problemų tinkamame variklio veikime. Dažniausi MAF jutiklio gedimo simptomai yra šie:

  • Prastas paleidimas: Įvykta pirmasis variklis užvedimas, bet degimas nevisiškas
  • Nėra stabilumo tuščiąja eiga: Didelis arba žemas tuščiosios eigos greitis arba netolygus tuščiosios eigos greitis
  • Žemas vairavimo komfortas: Trūkčiojimas greitėjant, uždegimo sutrikimas, nenormalus variklio triukšmas arba juodi išmetamųjų dujų dūmai
  • Variklio gesimas: Netrukus po užvedimo arba nuspaudus arba atleidus akceleratoriaus pedalą

Dėl MAF jutiklio problemos gali užsidegti variklio gedimo lemputė. Šis gedimas išsaugomas kaip diagnostikos kodas (DTC) variklio ECU ir gali būti nuskaitytas DTC skaitytuvo. Tačiau jei gedimo priežastis yra užsikimšęs MAF jutiklio kanalas, variklis paprastai užsives, veiks netolygiai arba užges ir gali nenustatyti diagnostinio DTC. Jei nustatoma, kad MAF jutiklis yra sugedęs, jį reikia pakeisti. Tai labai paprastas procesas.

Jei MAF jutiklis yra užterštas, valymas gali būti tik laikinas sprendimas, bet gali sugadinti jautrius jutiklio įtaisus. Jei MAF jutiklis buvo pakeistas, patikrinkite, ar oro filtras taip pat tinkamai sumontuotas.

MAF jutikliai – be EGR vožtuvų, EGT jutiklių, uždegimo ričių ir kuro siurblių – yra „DENSO“ variklio valdymo sistemų programos dalis. Šiuo metu antrinėje rinkoje „DENSO“ siūlo 29 MAF jutiklius, kurie pakeičia 161 OE numerį ir apima 1.009 pritaikymus 18 milijonų transporto priemonių. Daugiau informacijos apie „EMS DENSO“ programą rasite www.denso-am.pl.

 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!