Dvimasiai smagračiai – mechanizmas ir veikimo principai

8 gegužės 2011, 22:00

Nors dvimasiai smagračiai tampa dažnesniais šiuolaikinių automobilių elementais, vis dar daugeliui automechanikų ar, tuo labiau, vairuotojų yra, taip vadinama, "terra incognita" (aut.pas.: "nepažinta sritis"). Šis straipsnis parašytas bendradarbiaujant su ZF firmos, kuriai priklauso SACHS prekinis ženklas, inžinieriais. Straipsnio tikslas – priminti pagrindinius dvimasio smagračio sudedamuosius mechanizmus ir jo veikimo principus.

Kurdami naujesnės kartos variklius, kurie pasižymėtu didesniu sukimo momentu, aukštesniu uždegimo slėgiu ir atitiktų sugriežtėjusius reikalavimus išmetimo dujų emisijoms, inžinieriai susidūrė su keletu esminių problemų: netolygiomis variklio apsukomis ir padidinta vibracija perdavimo elementuose. Senesnės kartos sankabos sistemos dėl savo konstrukcinių ypatumų tapo nebepajėgios susidoroti su šiomis problemomis. Siekiant komfortiškesnio variklio darbo, taip pat apsaugant greičių dėžę, buvo sugalvota absorbuojanti vibracijas perdavimo mechanizmuose sistema, kuri pavadinta SACHS Planeten ZMS.

Dvimasio smagračio mechanizmas susideda iš, taip vadinamo, pirminio smagračio ir antrinio smagračio. Pirminis smagratis, ant kurio sumontuotas starterio vainikas, tvirtinamas prie alkūninio veleno. Antrinis smagratis linijinių ir skersinių guolių pagalba įmontuotas į pirminį smagratį. Tarp abiejų smagračių sumontuotas didelio patikimumo įvairių spyruoklių mechanizmas.

Dvimasio smagračio veikimas paremtas daugiapakopiu principu. Pirmoje pakopoje pagrindinį darbą atlieka minkštosios spyruoklės, kurios užtikrina sklandų variklio paleidimą ir sustabdymą. Antroje pakopoje dirba standesnės spyruoklės, kurios absorbuoja vibraciją.

Dvimasio smagračio panaudojimas šiuolaikiniuose automobiliuose padėjo sumažinti kuro sąnaudas ir padidinti važiavimo komfortą varikliui dirbant mažesnėmis apsukomis arba dažnai keičiant važiavimo ritmą. Dvimasis smagratis sumažina vibraciją visuose variklio sūkio diapazonuose ir tiesiogiai įtakoja sklandesnį pavarų perjungimą.

Šio mechanizmo papildomas privalumas – sąlyginai nedideli gabaritai ir galimybė panaudoti įvairiose sankabos sistemose.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!