Pradinė ABS daviklių paskirtis buvo veikimas su ABS sistemomis. Bėgant metams saugumo sistemos vis labiau tobulėjo ir ABS davikliai turėjo atlikti vis daugiau funkcijų. Šiuo metu ABS davikliai informaciją, susijusią su automobilio greičiu perduoda automobilio greičių dėžės sistemoms, navigacijai, stabilumo kontrolės ir kitoms sistemoms.
Yra įvairios daviklių rūšys, jos skiriasi patvarumu, darbo tikslumu ir išmatavimais.
Pasyvūs ABS davikliai – Krumpliaračio žiedams
Pasyvūs ABS davikliai dažniausiai yra didesnių išmatavimų, yra mažiau tikslūs ir įsijungia tik tada, kai pasiekia tam tikrą apsukų dydį. Naujuose automobiliuose jie naudojami vis rečiau, tačiau yra patikimi ir patikrinti.
Indukciniai ABS davikliai
Tai yra ritė apvyniota aplink magnetą. Magnetas sukuria magnetinį lauką, kuris eina pirmyn ir grįžta atgal per ritę ir krumpliaračio žiedą. Krumpliaratis sukdamasis keičia magnetinį lauką, kuris indukcijos dėka sukuria elektros srovę, priklausomai nuo to, patenka ant krumpliaračio danties ar ne.
1. Magnetas
2. Korpusas
3. Geležies branduolys
4. Ritė
5. Oro tarpas
6. Krumpliaratis su matavimo tarpu = nėra danties
Aktyvūs ABS davikliai – krumpliaračiams / su magnetiniu žiedu
Aktyvūs ABS davikliai taip vadinami todėl, kad darbo pradžiai jiems reikalingas išorinis maitinimo šaltinis. Aktyvių ABS daviklių veikimas remiasi skirtingais principais. Aktyvūs holo davikliai ir aktyvūs magnetorezistyviniai davikliai skiriasi vieni nuo kitų. Holo davikliai yra labai tikslūs, bet jiems reikalinga tiksli montavimo vieta ir jie yra labai neatsparūs nešvarumams. Magnetorezistyviniai davikliai gali būti montuojami beveik bet kur. Šie davikliai gali būti sumontuoti ganėtinai toli nuo magnetinio žiedo, bet vis tiek perduos signalą.
Holo davikliai
Scaron;io tipo daviklių veikimo principas yra susijęs su holo efektu, kuris paremtas bekontakčia reakcija į magnetinio lauko pasikeitimus. Lengvai pažeidžiamas daviklio elementas yra pavadintas holo integriniu grandynu ir yra sumontuotas daviklyje. Magnetas, kuris sukuria magnetinį lauką, prasiskverbiantį per besisukantį krumpliaratį yra sumontuotas už holo integrinio grandyno. Magnetinis laukas kinta tik pradėjus krumpliaračiui suktis. Integrinis grandynas reaguoja į magnetinio lauko pakitimus ir perduoda valdymo blokui informaciją stačiakampių bangų pavidalu. Signalas priklauso nuo rato sūkių todėl jis yra labai patikimas net prie 0 km/h.
1. Krumpliaratis
2. Jungtis
3. Išėjimo signalas
4. Magnetas
5. Magnetinis laukas
6. Holo integrinis grandynas
Holo daviklis su magnetiniu krumpliaračiu
Jis veikia kaip krumpliaratis, tačiau magnetinį lauką čia lengviau pastebėti, nes jis sukuriamas ant magnetinio žiedo. Čia nenaudojamas magnetas, kuris montuojamas už holo integrinio grandyno, dėl to daviklis gali būti mažų matmenų. Montuojant magnetinį žiedą ant rato guolio yra sutaupoma vietos.
1. Magnetinis žiedas (magnetai raudonas/žalias)
2. Holo integrinis grandynas
3.Korpusas
Magnetorezistatyvinis daviklis AMR
Daviklis montuojamas prie megnitinio žiedo ir atlieka skersinį magnetinio lauko matavimą (paveikslėlyje aukštyn arba žemyn priklauso nuo judėjimo krypties). Šio matavimo dėka matuojamas greitis ir judėjimo kryptis. Veikimo principas čia remiasi kvantinės mechanikos efektu, išsiskiriančiu per fero ir neferomagnetinius medžiagos sluoksnius. Trumpai tariant, atsparumas stipriai didėja arba mažėja, todėl jis gali būti tiksliai išmatuojamas.
1. Daviklis
2. Rezitatyvinis kintamumas
3. Magnetinis žiedas
4. Magnetinis laukas
Davikliai veikia patikimai temperatūrose nuo -40°C iki +150°C. TRW juos testuoja ir testinėje trasoje ir keliuose. Matavimo prietaisai matuoja daviklių duomenis mikrosekundžių tikslumu.
Komentarai