Dauguma vairuotojų žino, kad modernesnės technologijos (pvz.: Xenon žibintai, LED) yra efektyvesnis ir patikimesnis priekinių žibintų šviesos šaltinis. Tai turi įtakos ne tik komfortui, bet ir saugumui. Nepaisant to, dalis žmonių renkantis automobilį tarp naujo ir naudoto, „pamiršta“ atkreipti dėmesį į tai ir neišvengia papildomų išlaidų. Viso to priežastis yra nepakankamas apšvietimo laukas.
Kai kurie žmonės, turintys automobilius su tradiciniais halogeniniais žibintais, nusprendžia savarankiškai „pagerinti“ apšvietimą , dažniausiai nepakeičiant reflektoriaus. Dažnai vietoje lempučių H4 ir H7 yra sumontuojamos ksenono lemputės. Tai yra labai pavojinga, nes vietoje H4 (taip pat H7) lemputės montuojama ksenono lemputė akina kitus eismo dalyvius ir pažeidžia reflektorių. Ksenoninių lempučių šviesos srautas yra visiškai kitoks, todėl iš tokio reflektoriaus skleidžiama šviesa tampa netaisyklinga.Dėl šios priežasties šviesos automobilio priekyje gali būti per daug, o tokiu atveju atsirandančios kliūtys yra pastebimos daug vėliau. Taip yra todėl, kad intensyvi šviesa netoli automobilio sukelia akies vyzdžio spazmus, kurie turi įtakos matomumui į tolį. Žibintų „modernizavimas“ gali net sukelti avariją – iš priešingos pusės atvažiuojantis vairuotojas gali būti apakintas, todėl gali padaryti netikėtą manevrą, kuris gali privesti prie avarijos. Xenon lempučių skleidžiama temperatūra yra žymiai aukštesnė už halogeninių, todėl „modernizuojant“ žibintus, reflektorius dažniausiai yra sugadinamas.
Siekdami ilgesnio žibintų tarnavimo laiko, neturėtumėte griebtis kraštutinių veiksmų. Reikėtų tiesiog sistemingai valyti žibintų paviršių, o kai dėl amžiaus įtakos žibintai patamsės ir atsiras įtrūkimų, juos reikėtų regeneruoti. Tai dažnai yra daug geresnis būdas, nei naujos pigios alternatyvos, kurios ne visada garantuoja gerą kokybę. Taip pat galite naudoti firmines lemputes su patobulintais parametrais, pvz.: „OSRAM Night Breaker Unlimited“. Jos suteikia iki 110 % daugiau šviesos ir iki 40 metrų ilgesnį apšviečiamą kelią, be to šios lemputės atitinka visus reikalavimus ir normas, tai patvirtina lepučių turima homologacija. Geras, tačiau brangus reflektoriaus skleidžiamos šviesos diapazono didinimas yra jų pakeitimas naujais, su sąlyga, kad yra naudojamos originalios detalės. O kai to padaryti nepavyksta…Yra galimybė įsigyti kitą automobilį su efektyvesne apšvietimo technologija (Xenon arba LED technologija).
Reikia atkreipti dėmesį į tai jog dažnai naudojamos leputės, kurių galia yra žymiai didesnė. Lemputė, kurios galia yra pvz. 100/90 W gali ne tik akinti kitus vairuotojus, bet ir sukelti reflektoriaus tirpimą bei matinį atspalvį.
Be to, nereikėtų naudoti šviesos šaltinių, kurių spalvinė temperatūra yra aukštesnė nei nustatyta ECE standartų. Halogeninių lempučių maksimali spalvinė temperatūra yra 4200 K, o Xenon lempučių – 5000 K. Su laiku Xenon lempučių spalva keičiasi, o lempučių, turinčių homologaciją, spalvinėtemperatūra, atsižvelgiant į automobilį, gali siekti 5500K. Deja, rinkoje yra daug produktų, kuriuose filtras yra toks stiprus, kad jie nepagamina pakankamai šviesos, todėl jų naudojimas kelia grėsmę saugumui. Reikėtų pirkti firminius produktus, kuriuose kaip ir lemputėse „Cool Blue Intense“, didžiausia leistina spalvos temperatūra suteikia 20 % daugiau šviesos. Kai kurie gamintojai naudoja filtrus, tačiau lemputėse „OSRAM XENARC Cool Blue“ didžiausia spalvinė temperatūra išgaunama tik dujomis.
Renkantis lemputes, didelei daliai vairuotojų labai svarbi yra kaina. Rinka yra užtvindyta pigiais halogeno ir ksenono technologijų produktais, kurie dažnai kelia grėsmę ne tik kelių eismo saugumui, bei ir automobiliui (gali sugadinti reflektorius arba elektrines detales). Supratingi vairuotojai ieško produktų, kurie atitinka standartus bei yra kokybiški. Žinomų prekių ženklų gamintojai siūlo produktus vairuotojams, kurie vertina tvarumą (pvz.: „OSRAM Ultra Life“), taip pat tiems, kurie visų pirmą vertina saugumą. Jiems geriausias pasirinkimas yra „OSRAM Night Breaker Unlimited“ ksenono lemputės, kurios suteikia daugiau šviesos, platesnį šviesos diapazoną bei baltesnę šviesą.
Komentarai