TPMS arba „Tire Pressure Monitoring System“ – tai padangų slėgio stebėjimo sistema. Dėl naujų Europos Sąjungos standartų nuo 2014 metų Lapkričio mėnesio visuose naujuose automobiliuose bus įdiegta TPMS sistema.
Perkant naują automobilį jame gamintojas bus sumontavęs vieną iš dviejų TPMS sistemų – tiesioginę arba netiesioginę sistemą. Nauji standartai nenurodo kokia TPMS sistema turi būti sumontuota automobilyje, todėl remiantis ECE-R 64 standartu gamintojas galės pasirinkti vieną iš dviejų TPMS sistemų.
Tiesioginė TPMS sistema
Tiesioginėje TPMS sistemoje padangos slėgio daviklis yra sumontuotas atskirai kiekvienoje padangoje. Visi duomenys (padangos slėgis ir temperatūra) radijo bangomis perduodami kompiuteriui, kuris analizuoja duomenis. Atsiradus padangos slėgio pokyčiams šie pokyčiai parodomi automobilio prietaisų skydelyje.
Pagrindinis tiesioginės TPMS sistemos privalumas yra tas jog daviklis tiksliai matuoja padangos temperatūrą ir slėgį. Šios sistemos davikliai matavimus atlieka ir automobiliui stovint. Ateityje šie davikliai galės nustatyti ir protektoriaus gylį. Visa tai patvirtina, kad tai yra puiki sistema norint užtikrinti vairuotojo ir keleivių saugumą.
Silpnoji tiesioginės TPMS sistemos pusė yra baterija. Daviklis gauna energiją iš mažos baterijos, kuri dažnai yra kaip neatsiejamas daviklio komponentas ir parduodama tik su davikliu. Tokiu atveju baterijai išsikrovus reikia pirkti naują daviklį, kurio kaina priklausomai nuo modelio ir gamintojo gali svyruoti nuo 250 iki 1000 litų.
Reikia įsidėmėti, kad Amerikos ir Europos radijo bangų dažnių diapazonas skiriasi, todėl davikliai skirti automobiliams skirtiems Amerikos rinkai Europoje neveiks.
Netiesioginė TPMS sistema
Netiesioginė TPMS sistema matuoja padangų slėgį nuo rato apsisukimo greičio. Automobilyje įdiegtos standartinės apsaugos sistemos (ESP, ABS) matuoja padangų sukimosi greitį. Jei kurioje nors padangoje slėgis krenta – automobilio ratas sukasi greičiau. Nukritus padangos slėgiui prietaisų skydelyje atsiranda pranešimas.
Šios sistemos privalumas yra tas jog naudojamos automobilio standartinės saugos sistemos ABS/ESP, todėl šios sistemos savikaina yra žymiai mažesnė.
Tačiau netiesioginė TPMS sistema turi trūkumų. Pavyzdžiui, jei visose padangose bus netinkamas slėgis, tačiau skirtumas tarp padangų slėgio bus apytiksliai vienodas, ši sistema nepraneš vairuotojui apie netinkamą padangų slėgį. Kitas trūkumas yra tas, jog ši sistema nematuoja padangų slėgio automobiliui stovint, o pradeda matuoti tik tada, kai automobilis pasiekia 30 km/h greitį. Paskutinis sistemos trūkumas yra susijęs su naujų padangų sumontavimu automobilyje. Sumontavus naujas padangas šiai sistemai reikalingas kalibravimas, o tai jau papildomos išlaidos.
Komentarai