Išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema vidaus degimo varikliuose montuojama siekiant sumažinti į atmosferą išmetamų dujų toksiškumą. Tokios sistemos yra sėkmingai naudojamos vidaus degimo varikliuose, varomuose tiek benzinu, tiek dyzeliniu kuru, tiek ir gamtinėmis dujomis. Šiame straipsnyje papasakosime apie PIERBURG aušinamą išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemą, užtikrinančią dar mažesnę kenksmingų medžiagų emisiją.
Firma PIERBURG, kuri yra ilgametė kenksmingų medžiagų emisijos redukcijos specialistė, jau daug metų yra kompetentinga originalių aušinamų išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemų tiekėja naujų automobilių gamybai. Dabar firma „MS Motor Service“ išleidžia šią naują technologiją ir į antrinę atsarginių dalių rinką.
Vis griežtesnės emisijos normos reikalauja nuolat gerinti kenksmingų medžiagų redukcijos metodus. Dyzeliniuose varikliuose ypač svarbią reikšmę turi azoto oksidų (NOx) kiekio redukcija. Ypatingą vaidmenį šioje srityje atlieka aušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema (EGR). Aušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema sumažina temperatūrą degimo kamerose, kartu mažindama azoto oksidų susidarymą.
Pasitelkdamas ilgametę patirtį išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemų projektavimo ir gamybos srityje, koncernas „KSPG Automotive Group“ sukūrė daugybę išmetamųjų dujų aušintuvų, užtikrinančių veiksmingą išmetamųjų dujų aušinimą.
A. Pažangiausia ir kompaktiškiausia technika.
B. Didėjantis integracijos lygis: išmetamųjų dujų aušintuvas (EGR) su alyvos radiatoriumi ir alyvos filtru viename elemente.
C. Firmos PIERBURG sukurta plokštelių geometrija mažina aušintuvo užkimšimo suodžiais tikimybę.
Kodėl aušinama?
Dujos pasižymi glaudžia slėgio, temperatūros ir tūrio priklausomybe. Kalbant paprasčiau:
· kai dujos kaista, jų tūris didėja, o kai dujos aušta, jų tūris mažėja;
· jei tūris yra apribotas, kaip, pvz., cilindre, dujų slėgis kyla didėjant temperatūrai ir mažėja mažėjant temperatūrai.
Todėl akivaizdu, kad apribotame tūryje yra daugiau dujų, kai jos yra atšaldytos.
Pasekmė: kuo daugiau išmetamųjų dujų yra cilindro tūryje, tuo mažesnis yra deguonies kiekis.
Pačios išmetamosios dujos nedalyvauja degimo procese, tačiau dėl savo didelės „šiluminės talpos“ gali priimti didelius šilumos kiekius. Abu šie reiškiniai degimo metu sąlygoja ribinių temperatūrų reikšmių kritimą bei degimo greičio mažinimą, o tai sumažina NOx emisiją.
Daugelis šiuolaikinių išmetamųjų dujų aušintuvų turi pneumatiniu arba elektriniu būdu valdomas apėjimo sklendes. Per apėjimo sklendę dujos gali būti nukreipiamos tiesiogiai į variklį, apeinant aušintuvą. Tai naudojama variklio pakaitinimo fazėje tam, kad variklis ir katalizatorius kuo greičiau pasiektų darbinę temperatūrą. Tai taip pat sumažina dyzelinių variklių garsą, o ypač vadinamąjį „kalenimą“, taip pat angliavandenilių emisiją kaitinant variklį. Apėjimas taip pat naudojamas, kai reikalingos aukštos išmetamųjų dujų temperatūros, pvz., kietųjų dalelių filtrų regeneracijai (suodžiams išdeginti).
Daugiau informacijos ieškokite internete adresu www.ms–motor–service.com
Komentarai