Alyvos nuotėkis slėginėje zonoje po neilgos eksploatacijos
Atlikus cilindro galvutės remonto darbus, po neilgos eksploatacijos slėginėje zonoje aplink alyvos kanalą gali atsirasti alyvos nuotėkis. Gana dažnai šio nuotėkio priežastimi būna netinkamai ant cilindro galvutės uždėta tarpinė.
Tinkamam sandarumui užtikrinti, reikia naudoti „Elring“ cilindrų galvutės tarpines, turinčias specialius sandarinimo elementus ir konkrečiam varikliui pritaikytą konfigūraciją: elastomero dangas (žr. pav. 1), specialius išlinkimus (žr. pav. 2), elastomero sandarinimo elementus (žr. pav. 3).
Pavyzdys:
3 paveikslėlyje parodyta cilindro galvutės tarpinė, kuri po neilgos eksploatacijos tapo nesandaria slėginėje alyvos zonoje. Šiuo atveju ant elastomero sandarinimo elemento naudojama cheminė sandarinimo medžiaga. Šis netinkamas sandarinimo medžiagos panaudojimas sukėlė sandarinimo medžiagų susimaišymą galvutėje. Galutinis šio poveikio rezultatas – sandarumo praradimas po trumpo eksploatacijos laiko. Cilindro galvutės tarpinės įdubose tai akivaizdžiai matoma.
Teisingas surinkimas
Sandarinimo mišinys, dedant cilindro galvutės tarpinę, paprastai nenaudojamas, išskyrus tuos atvejus, kai variklio gamintojas rekomenduoja naudoti tokius mišinius konkrečiai nurodytose vietose. Reikia labai kruopščiai patikrinti sandarinamo paviršiaus ir sandarinimo elemento paviršiaus kokybę. Cilindro galvutės paviršių reikia tinkamai paruošti profesionaliose variklių remonto dirbtuvėse, naudojant paruošimui būtinus ypač aukšto tikslumo paviršiaus apdirbimo įrenginius.
Alkūninio veleno riebokšlis Citroën | Fiat | Ford | Jaguar Land Rover | Peugeot | Rover
PTFE riebokšlis turi plastikinį dangtelį, saugantį jautrią sandarinimo briauną. Šis dangtelis taip pat užtikrina ir tolygią geometrinę riebokšlio sandarinimo briaunos paviršiaus formą, todėl ji optimaliai sutampa su veleno paviršiumi. Labai svarbu įsitikinti, kad dangtelis būtų nuimtas prieš pat montavimą, o ne anksčiau. Jautri sandarinimo briauna negali būti lenkiama arba judinama – tai gali neigiamai paveikti sandarinimo efektyvumą. Tai gali turėti neigiamos įtakos netgi tada, kai pasikeitimai nėra akivaizdžiai matomi. Prieš montuojant riebokšlį, reikia atidžiai patikrinti veleno paviršių ir įsitikinti, kad jame nėra griovelių ar kitokių pažeidimų. Pastebėjus bet kokius paviršiaus pažeidimus, juos būtina pašalinti. Iškilus abejonėms, būtina pasikonsultuoti su variklių specialistu, kuris galėtų profesionaliai apdirbti paviršius (jeigu reikia). Svarbu: PTFE riebokšlis turi būti montuojamas sausai. Surinkimo metu NEGALIMA naudoti alyvos arba kito tepalo.
Norint užtikrinti optimalų aukštos kokybės PTFE riebokšlių efektyvumą, po surinkimo turi praeiti ne mažiau kaip 4 valandos. Tik šiam laikui praėjus galima pajudinti arba pasukti veleną.
Vožtuvų dangtelio tarpinė. Per didelės kompresijos sukelti įtrūkimai
Vožtuvų dangtelio tarpinė dažnai tampa pretenzijų objektu. Atvejų analizė leido padaryti konkrečias išvadas: problemos priežastis yra ne pati tarpinė, bet kiti faktoriai.
Pažeista forma:
Pasekmės:
Aukštos kokybės elastomeras arba minkšta medžiaga, iš kurios gaminamos tarpinės, negali atlaikyti jai tenkančių apkrovų, todėl įtrūksta.
Galimos priežastys:
· priveržiant vožtuvų dangtelį buvo panaudotas per didelis sukimo momentas;
· nebuvo laikomasi gamintojo nurodytos varžtų užveržimo tvarkos (eiliškumo);
· deformuota vožtuvų dangtelio tarpinė;
· pažeisti izoliaciniai elementai;
· pažeisti tvirtinimo elementai.
Veiksmai, kurių reikia imtis:
Griežtai laikytis bendrųjų variklio gamintojo nurodymų, skirtų tarpinės montavimui. Patikrinti izoliaciją, tvirtinimo elementus ir vožtuvų dangtelio tarpinę.
Komentarai