3 priežastys, KODĖL reikia keisti automobilio variklio alyvą

22 liepos 2015, 22:20

Kiekvienas vairuotojas prieš sėsdamas į savo automobilį, turėtų būti įsitikinęs, kad jis tinkamai pasirūpino savo automobiliu. Ir nesvarbu ar tai sportiškas BMW su galingu varikliu, ar patikimas, prabangus ir kokybiškas Audi automobilis. Svarbu, ne tik stebėti automobilio stabdžių, vairo, padangų, stiklo valytuvų ar išorinių šviesų veiksmingumą, bet ir prižiūrėti automobilio variklį ir reguliariai pakeisti jo alyvą.

Nesenai Mobil alyvų ir tepalų atstovas D. Šeštakauskas sulaukė klausimo, jeigu būtų galimybė tik išvalyti (filtruojant) alyvą ir atstatyti (papildant) jos priedus, ar galima būtų ją toliau naudoti? Tačiau patyręs specialistas pataria pradėti nuo klausimo, KODĖL turi būti pakeista automobilio variklio alyva? Tikriausiai net neverta priminti, jog „Skūpus moka du kartus!”. Būkite tikri, juokai čia menki, nes jei nenorite, kad taip atsitiktų, ir netektų papildomai mokėti už automobilio variklio remontą, stenkitės tinkamai prižiūrėti savo automobilį ir reguliariai pagal automobilio gamintojo rekomendacijas keisti jo variklio alyvą. O tai turite daryti dėl 3 pagrindinių priežasčių, kurias įvardino ir išsamiai išdėstė Mobil alyvų atstovas.

Taigi yra 3 pagrindinės priežastys, dėl kurių turi būti išleista sena automobilio variklio alyva. Tai yra alyvos užterštumas, jos suirimas ir specifinių savybių, kurias suteikia priedai, praradimas.

Alyvos užteršimas

Užteršimą galima suprasti kaip kažką, kas atsiranda alyvoje, nors nėra numatyta, kad ten būtų. Išorinių teršalų pavyzdžiu gali būti purvas, vanduo ir susiję su juo skysčiai ar medžiagos. Jei šie teršalai nepašalinami sistemos elementų (filtravimo, dehidratacijos ir t.t.) pagalba, tuomet turi būti naudojami ryžtingi veiksmai, t. y. variklio alyvos keitimas.

Dar vienas užteršimas, apie kurį dažnai pamirštama, tai yra vidinis užsiteršimas. Mechaninio dėvėjimosi ir alyvos irimo šalutiniai produktai turi būti šalinami taip pat kaip ir išoriniai.

Kas vyksta, jei mes paliekame teršalus sistemoje? Tai priklauso nuo to kuo užteršta sistema. Beveik kiekvienu atveju bet kurie teršalai, nesiėmus tinkamų veiksmų, sumažins jums vertingo objekto veikimo trukmę.

Alyvos irimas 

Alyvos irimas, ypač oksidacija, yra kitoks vyksmas, kuris sukelia alyvos pokyčius. Oksidacija vyksta, kai atmosferinis deguonis jungiasi su angliavandenilio molekulėmis ir sukelia cheminius pakyčius. Šie cheminiai pokyčiai yra katastrofiško ir nuolatinio kitimo į kitokią cheminę naftos molekulės sudėtį priežastis. Intensyvumas, kuriuo alyvos molekulės reaguoja su deguonimi priklauso nuo daugelio faktorių, tačiau pagrindinis – temperatūra.

Kaip ir daugelis kitų cheminių reakcijų, oksidacijos greitis didėja proporcingai kylant temperatūrai pagal Arrenijaus lygtį. Laikoma, kad aukštesnėje nei 75°C temperatūroje, alyvos oksidacijos greitis padidėja dvigubai po kiekvieno temperatūros pakilimo 10-čia °C. Iš kitos pusės kiekvienas temperatūros pakilimas 10-čia °C sutrumpina alyvos veikimo laiką du kartus. Taigi kas vyksta alyvai yrant? Neišvengiamai vyksta molekulių skilimas. Tai galima pristabdyti palaikant alyvos švarą, aušinimą ir drėgmės pašalinimą, bet tai galų gale vis tiek įvyks. Kai tai vyksta šalutiniai reakcijos produktai kenkia mechanizmo ilgaamžiškumui.

Iš pradžių formuojasi karboksilinės rūgštys. Šios rūgštys palyginti yra silpnos, bet ilgą laiką būdamos sistemoje gali sukelti metalų paviršiaus koroziją. Palikta be priežiūros stipriai oksiduota alyva pradeda formuoti teršalus ir laką. Šios atliekos gali užteršti alyvos filtrą, apsunkinti alyvos patekimą į atsakingiausias tepimo vietas, strigdyti vožtuvus ir sukelti daug kitų mechanizmo pažeidimų.

Priedų išnaudojimas 

Daugelis priedų atlikdami savo funkciją yra sunaudojami ar chemiškai sujungiami. Tai reiškia, kad juos išnaudojus jie baigiasi. Priedai neatsistato ir po galutinio išnaudojimo prarandamos tos specialios savybės, kurias turėjo bazinė alyva. Alyvos veiksmingumas krenta ir ji privalo būti pakeista.

Ar dar lieka kokių priedų atsargoje? Valymo, skaidymo, klampumą gerinantys ir nuo dėvėjimosi bei korozijos saugantys priedai – tai tik keletas iš daugelio priedų, kuriuos alyvos gamintojai naudoja bazinės alyvos veiksmingumo didinimui. Kiekvienas iš šių priedų turi baigtinį veikimo laiką ir jei jis yra išnaudojamas jūs galite užmiršti bet kokį šių priedų suteikiamą privalumą. Alyvos savybių praradimas turi esminę įtaką mechanizmo tinkamo veikimo laikui.

Dėl šių 3 pagrindinių priežasčių mes priversti keisti savo automobilio variklio alyvą. Štai Jums ir atsakymas: nesvarbu, ką jūs darysite, galų gale jūs vis tiek turėsite pakeisti savo automobilio variklio alyvą. Tačiau, alyvos švaros palaikymas, jos aušinimo ir drėgmės pašalinimas gali prailginti intervalus tarp jos keitimų.

Iš daugybės variklinių alyvų ir tepalų gamintojų, automobilio vairuotojui dažnai sunku išsirinkti tinkamą alyvą, kuri atitiktų specifikaciją, patikimumo ir finansinius lūkesčius. Dažnas vairuotojas su draugais, pažįstamais ar forumuose diskutuoja kas geriau – sintetinė alyva, pusiau sintetinė alyva ar mineralinė, tačiau pažvelgus iš profesionalios pusės, automobiliui ar kitai transporto priemonei alyvą ir tepalus reikėtų rinktis atsižvelgiant į kelis pagrindinius faktorius:

·        kokius automobilio variklio gamintojo minimalius reikalavimus ar specifikacijas privalo atitikti alyva pagal OEM, ACEA, API,SAE?

·        kokiose sąlygose buvo eksploatuojamas automobilis, kokia jo rida, variklio techninė būklė ir galimi intervalai tarp alyvos keitimų?

·        kokiose temperatūrinėse sąlygose automobilis bus ekploatuojamas ir SAE klampumo pasirinkimas?

Taip pat dažnas alyvos gamintojas arba jo įgaliotas atstovas savo internetiniame puslapyje pateikia programą, kuri padeda pasirinkti tinkamą automobilio variklio alyvą arba paskambinus suteikia nemokamą techninę konsultaciją, kaip išsirinkti variklio ar pavarų dėžės alyvą, atitinkančią Jūsų automobilio gamintojo rekomendacijas, kaip pavyzdžiui MOBIL alyvų ir tepalų atstovas.

Ir dar vienas svarbus priminimas. Mieli Vairuotojai, nepamirškite pasižymėti variklio alyvos keitimo datą ir kilometražą, kad būtų paprasta nustatyti kito variklio alyvos keitimo laiką. Primename! Visada vadovaukitės automobilio gamintojo rekomenduojamais alyvos keitimo intervalais.

Linkime Jums saugaus vairavimo!

Parengė: Inga Savickienė, 2015-07-15, Visos teisės saugomos @UAB P.Markevičius ir Ko. Be straipsnio autoriaus leidimo straipsnį publikuoti ar kopijuoti griežtai draudžiama.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!