Durų ir durų apdailos izoliavimas
Siekiant pagerinti garsiakalbių akustiką yra naudojama daug medžiagų, tačiau tik nedaugelis iš jų gali iš tiesų tai padaryti. Triukšmas, atsirandantis priekinėse ratų arkose, patenka į saloną per duris. Šis triukšmas gali būti ženkliai sumažintas tinkamai izoliuojant duris. Visų pirma, išklijuokite visą durų metalinį paviršių su „Silent Coat“, „Silent Coat Extra“ arba „Silent Coat Multilayer Extra“. Taip pat užklijuokite visas skyles duryse, kad pagerintumėte garsiakalbių žemų dažnių atkūrimą bei sumažintumėte vidutinių-žemų dažnių iškraipymą. Ant viršaus dar patartina klijuoti garso izoliacines medžiagas „Silent Coat Noise Isolator“ arba garsą sugeriančias medžiagas „Silent Coat Sound Absorber“, visiškai vibro ir garso izoliacijai užtikrinti. Šias medžiagas rasite: http://goo.gl/k0Jm9s
Taip pat labai svarbu išklijuoti vidinį durų apdailos paviršių su „Silent Coat Sound Absorber“, kad maksimaliai sumažintumėte visus triukšmus. Šias medžiagas rasite: http://goo.gl/k0Jm9s
Automobilio stogo izoliavimas
Stogas turi būti izoliuotas! Daugelis automobilių gamintojų nekreipia dėmesio į stogo izoliaciją, nes jo nelaiko triukšmo šaltiniu, tačiau triukšmai, atsirandantys kelyje, keliauja automobilio metalinėmis dalimis kaip rezonansas ir didelė stogo dalis pradeda „dainuoti“ kartu su ratais. Dėl to atrodo, kad triukšmas sklinda pro visur ir sunku tiksliai nustatyti triukšmo šaltinį. Jeigu iš pradžių ir neatrodo, kad triukšmo lygis yra didelis, tačiau ilgainiui jis vistiek pradeda erzinti. Žmogaus ausis praranda koncentraciją ties bet kokiais kitais garsais, pvz., grojančia muzika, kito žmogaus kalba ir pan., ir muzika ar kalba turi tapti vis garsesnė, kad įveiktų triukšmą, ko pasekoje kelionės pabaigoje vairuotojas jaučiasi visiškai pavargęs nuo triukšmo. Medžiagas rasite: http://goo.gl/k0Jm9s
Keli žingsniai, leidžiantys sumažinti stogo rezonansą:
1. Padalinkite stogą į 2-4 dalis, naudodami „Silent Coat Extra“ juostas. Tai neleis visam stogo paviršiui rezonuoti kartu, o sulaikys triukšmą atskirose jo dalyse.
2. Išklijuokite likusią didžiają stogo dalį su „Silent Coat“. „Silent Coat“ naudojimas nepadidina automobilio masės. Norėdami pasiekti geresnių rezultatų naudokite „Silent Coat Extra“.
3. Panaudokite „Silent Coat Sound Absorber“, kad pašalintumėte triukšmą tarp stogo ir jo apdailos.
4. „Silent Coat Sound Absorber“ pašalina rezonansą bei garso atspindėjimą (aidą), taip pagerindama viso kėbulo akustines savybes, kadangi originali stogo apdaila yra plona ir visiškai nesulaiko vidutinių ir žemų dažnių.
Salono apdailos izoliavimas
Siekiant sumažinti triukšmo lygį rekomenduojame išklijuoti ne tik ratų arkas ir kitas kėbulo dalis, bet ir visas plastikines apdailos dalis. Tai reikėtų daryti kiek įmanoma storesniais „Silent Coat Sound Absorber“ lapais. Plastikinės dalys dažniausiai yra per plonos, kad būtų vertinamos kaip garso izoliatoriai. „Silent Coat Sound Absorber“ taip pat leidžia išvengti plastikinių dalių vibracijos ir trinties į automobilio korpusą arba vienos su kita bei panaikinti dėl to atsirandantį triukšmą (girgždėjimą, cypimą ir pan.).
Ratų arkos, bagažinė ir dugnas
Galinių ratų arkos ir bagažinė yra triukšmingiausios automobilio vietos. Daugelis automobilių yra su priekiniais varančiaisiais ratais, todėl automobilio priekinė dalis yra stipresnė už galinę bei geriau izoliuota.
Automobilių gamintojai skiria daugiau dėmesio pašalinti triukšmams priekyje ir pamiršta apie automobilio galą. Automobiliuose su hetčbeko (hatchback) ar universalo kėbulais visas triukšmas bagažinėje perduodamas į saloną. Priekinėje dalyje esantis storas kilimas sulaiko triukšmą daug geriau nei plona perdanga gale (bagažinėje).
Išklijuodami visas metalines dalis su „Silent Coat“ galite sumažinti metalu perduodamą ūžesį bei taip pat nepadidinti pačio automobilio masės.
Naudokite „Silent Coat Extra“ ratų arkoms, nes arkos yra būtent ta vieta, kur atsiranda didžioji triukšmų dalis.
Jeigu tik įmanoma, naudokite „Silent Coat Noise Isolator“ tiesiai ant ratų arkų, kaip antrą sluoksnį po vibroizoliacijos.
Taip pat išklijuokite dalis, esančias nuo sparnų iki stogo, su „Silent Coat Noise Isolator“ arba „Silent Coat Sound Absorber“ lapais.
Pagal šias rekomendacijas izoliuotas automobilis tampa ženkliai akustiškai komfortabilesnis (tylesnis), ypač važiuojant didesniu nei 80km/h greičiu. Triukšmo sumažėjimas gali siekti net iki 9db. Standartiniai bandymai keliuose parodė, kad triukšmas sumažėja 5-7db. Muzikos klausymasis taip pat žymiai pagerėja. Metalinės dalys neberezonuoja, o taip pat sumažėja apdailos detalių vibracija bei triukšmas, sklindantis per stogą. Belieka džiaugtis komfortišku vairavimu!
Tam, kad nepasimestumėte tarp izoliacinių medžiagų gausos, žemiau pateikiame medžiagų skirstymą pagal paskirtį bei medžiagos storį. Nuo medžiagos storio priklauso jos izoliacinės savybės, norint pasiekti geresnių rezultatų, priklausomai nuo situacijos, siūlome naudoti storesnes medžiagas.
Vibroizoliacinės medžiagos(pirmas sluoksnis ant vidinių skardos paviršių):
2 mm storio:
• Silent Coat Shop – 0,75 m²;
• Silent Coat Volume – 1,95 m²;
• Silent Coat Bulk – 4 m².
3 mm storio:
• Silent Coat Multilayer Shop – 0,6 m²;
• Silent Coat Multilayer Bulk – 2,3 m².
4 mm storio:
• Silent Coat Extra Shop – 0,6 m²;
• Silent Coat Extra Volume – 1,17 m²;
• Silent Coat Extra Bulk – 2,3 m².
• Silent Coat Multilayer Extra Shop – 0,5 m²;
• Silent Coat Multilayer Extra Volume – 1 m²;
• Silent Coat Multilayer Extra Bulk – 1,8 m².
Garso izoliacinės medžiagos(antras sluoksnis ant vibroizoliacinės medžiagos – automobilio dugno, bagažinės ir salono/variklio pertvaros izoliacijai):
• 4 mm storio: Silent Coat Noise Isolator 4;
• 8 mm storio: Silent Coat Noise Isolator 8;
• 12 mm storio: Silent Coat Noise Isolator 12;
• 20 mm storio: Silent Coat Noise Buffler 20 (su aliuminio folijos paviršiumi, variklio skyriaus izoliacijai).
Garsą absorbuojančios medžiagos(ant vidinių salono apdailos paviršių, antras sluoksnis ant vibroizoliacinės medžiagos – automobilio lubų, durų, arkų izoliacijai, arba kaip trečias sluoksnis ant garso izoliacinės medžiagos – ypač garsiakalbių zonoje):
• 7 mm storio: Silent Coat Sound Absorber 7;
• 15 mm storio: Silent Coat Sound Absorber 15;
• 35 mm storio: Silent Coat Sound Absorber 35.
Vibroizoliacinių, garsą izoliuojančių ir garsą sugeriančių medžiagų komplektas susipažinimui su medžiagomis (pradedančiojo rinkinys):
Silent Coat Damping Starter Set
Šias medžiagas rasite: http://goo.gl/k0Jm9s
Informaciją pateikė įmonė „Laverna“.
Komentarai