Nuo guolio iki integruotos rato stebulės

7 birželio 2018, 0:33

Daugiau nei šimtmetį SKF gamina rutulinius guolius, kurie iki šiandien yra pagrindinis ratų stebulės elementas. Ši konstrukcija yra nuolat tobulinama, siekiant supaprastinti transporto priemonės techninę priežiūrą.

Per metus mechaninių transporto priemonių konstrukcija pergyveno ir revoliuciją ir evoliuciją. Tai liečia ir rutulinius guolius, integruotus į ratų stebulę. Dėl to buvo integruotas veikimo mechanizmas, pagerintas techninis efektyvumas ir pailgėjo tarnavimo laikas. Mechanikui remontuojant automobilį ar keičiant stebulę darbas tapo komfortiškesnis.

Šiuo metu SKF siūlo tris sprendimus – pagrindinę pirmosios kartos HBU 1 konstrukciją, integruotą guolį su stebule HBU 2 (ir jos modifikaciją HBU 2.1) ir paruoštą greito surinkimo stebulę su ABS jutikliu HBU 3.

HBU 1 yra dviejų guolių sistema, sumontuota rato stebulėje. Tradicinėje konstrukcijoje, keičiant guolius, reikėjo daug tepalo, kuris  esant dideliems darbo krūviams mažina efektyvumą. SKF inžinieriai sukūrė dviejų eilių rutulinį guolį HBU 1, kuris jau yra suteptas tepalu ir užsandarintas visam eksploatavimo laikui. Idealiu atveju, HBU 1 guolis turėtų būti funkcionalus net kelis šimtus tūkstančių kilometrų, tačiau realybė nuo teorijos skiriasi. Skylėtas paviršius, pernelyg staigus užvažiavimas ant kliūčių ir montavimo klaidos, žymiai sutrumpina net labai pažangių guolių gyvavimą.

HBU 1 guolis turi būti keičiamas pagal gamintojo rekomendacijas, kurios, priklausomai nuo transporto priemonės, gali skirtis, tačiau yra ir universalios taisyklės. Pirmiausiai montuodami guolį stipriai įspaudžiame į išorinį žiedą. Montuojant stebulę, reikia naudoti tik atitinkamą įvorę, kad palaikytų vidinį guolio žiedą. Kitas principas – ašies jėgos panaudojimas, kuris įmanomas tik pasirinkus tinkamus įrankius. Priešingu atveju, gali būti pažeistas guolių sandarumas ir gali ištekėti tepalas bei atsirasti trintis. Verta panaudoti pastą prieš koroziją, kuri palengvina montavimą ir neleidžia išmontuojamiems guoliams „prikepti“. Paprasta ir akivaizdu?

HBU 1 guoliai pritaikyti prie aktyvių greičių  jutiklių, naudojamų ABS ir ESP. Prie guolio yra magnetinis žiedas, todėl svarbu, kad toks guolis nebūtų sumontuotas atvirkščiai. Skirtumą galima pamatyti plika akimi: ant ABS žiedo pusės, yra guminis tarpiklis, o iš kitos pusės-metalinis tarpiklis. Norint išvengti klaidų, reikia naudoti specialų SKF testerį, kuris leidžia patikrinti magnetinį žiedą.

HBU 2 ir HBU 2.1 tai HBU 1 guolio  įmontuoto į stebulę, versija. Dėl to montuojant ir demontuojant jau nereikia atskirai įspausti stebulės. Norint teisingai sumontuoti integruotą stebulę HBU 2.1 reikia naudoti specialius įrankius SKF (VKN 600, VKN 601 ir VKN 602-1), nes stebulės apykaklė neleidžia prieiti prie išorinio guolio žiedo. Jėgos panaudojimas rato stebulėje tuo pačiu ir vidinėje guolio pusėje daro žalą guoliui.

Naujausias SKF modelis, naudojamas naujausiuose automobiliuose, yra HBU 3. Su išoriniu guoliu integruotas stebulės flanšas, kurį reikia privežti prie kryžmės. Dėl to, montavimo procesas yra supaprastintas ir nereikia preso bei nereikia dažnai demontuoti kryžmės. Montuojant reikia tik prisukti tvirtinimo varžtus prie kryžmės ir pajungti ABS jutiklio jungtį.

SKF yra integruotų ratų stebulių tiekėjas pirmajam surinkimui. Laikui bėgant tos pačios konstrukcijos patenka į antrinę rinką. SKF produktų katalogas sistemingai plečiamas, įtraukiant dalis įvairiems automobilių modeliams.

SKF suteikia visą komplektą visų komponentų ir dalių, reikalingų pakeitimui ir išsamią instrukciją bei visą techninę pagalbą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!