Sankabos gedimo priežastys

18 gruodžio 2017, 23:02

Sankaba turi atlaikyti didelę įtampą dėl didėjančių transporto priemonių apsukų, masės ir galios. Todėl sankabos gedimas yra gana dažnas. Labai svarbu laikytis instrukcijos keičiant šį elementą.

Per pastaruosius dešimt metų vidutinė modernių lengvųjų automobilių galia padidėjo nuo 90 iki 103 kW. Dar labiau padidėjo dyzelinių variklių apsukos. Tuo pačiu metu transporto priemonės svoris padidėjo vidutiniškai 50 kilogramų. Visi šie pokyčiai padidina sankabos sistemos apkrovą.

Sankabos sistemos gedimas nėra neįprastas. Iš pirmo žvilgsnio nedidelė problema – sankabos trūkčiojimas užvedimo metu, gali tapti brangiai kainuojančiu remontu. Sankabos gedimą gali lemti nuolatinės apkrovos, pavyzdžiui, sunkios priekabos vilkimas.

Karšti taškai

Per didelė trintis tarp sankabos disko ir sankabos dangčio ar smagračio – dažna gedimų vieta. Šie karštieji temperatūros taškai padidina įtrūkimo ant sankabos disko paviršiaus riziką. Taip pat, šioje vietoje gali sugesti dvimasis smagratis, nes naudojamas tepalas dviejų masių smagratyje sukietėja dėl ilgalaikio aukštos temperatūros poveikio. Tokiu atveju reikia pakeisti dvimasį smagratį.

Atsargiai keiskite

Kitos galimos sankabos gedimo priežastys – riebaluotas paviršius arba tepalo perteklius ant alkūninio veleno sandariklių bei pavarų dėžės veleno. Ant pavarų dėžės veleno arba išminamojo guolio susidaręs perteklinis tepalo nutekėjimas – nešvarumais užteršia paviršių, o tai sukelia trintį tarp sankabos disko ir sankabos dangčio ar smagračio. Todėl svarbu nuodugniai išnagrinėti problemos šaltinį ir nedelsiant jį pašalinti. Net alyvos ar tepalo pėdsakai  trukdo sklandžiai veikti sankabai.

Keičiant sankabą, svarbu atidžiai patikrinti šalia esančias dalis, kadangi jų patikrinimas gali užkirsti kelią kitiems gedimams bei brangiam remontui.

Transporto priemonėse su hidrauline sankaba, problemas gali sukelti ir į sistemą patekęs oras. Galios pasikeitimo užvedant automobilį priežastimi taip pat gali būti susidėvėję variklio guoliai ar netinkamas variklio sumontavimas. Jei problemos šaltinio nepavyksta diagnozuoti artimiausioje aplinkoje, būtina nuimti pavarų dėžę atlaisvinti sankabą.

„ZF Services“ specialistai dalijasi patarimais, kaip išvengti tolesnių problemų:

  1. Būtina palaikyti visišką švarą. Net prisilietimas prie sankabos paviršiaus riebaluotomis rankomis gali sukelti tolesnį netinkamą sankabos funkcionavimą.
  2. Sankabos stebulė turi būti tinkamai sutepta. Jei bus naudojama per daug tepalo, išcentrinės jėgos išstums tepalą ant sankabos paviršiaus, o tai gali sukelti gedimą.
  3. Prieš montuodami sankabos diską, patikrinkite varančiąją ašį.
  4. Siekiant išvengti stebulės pažeidimo, jungdami sankabos disko stebules ir pavarų dėžės veleną nenaudokite jėgos.
  5. Užveržimo varžtai turi būti priveržti pagal instrukcijas, atitinkama jėga naudojant žvaigždinį atsuktuvą. „ZF Services“ specialistai rekomenduoja nuodugniai patikrinti sankabos sistemą ir pakeistas susidėvėjusias dalis. Jei transporto priemonėje yra koncentrinis sankabos guolis (CSC), tai dažniausiai jį reikia pakeisti ir jį.

Keičiant sankabą, patikrinkite šalia esančius elementus ir plotą aplink sankabą. Jei bet kuris šalia esantis elementas yra susidėvėjęs arba sugedęs, jis taip pat turi būti pakeistas. Pakeitus tokį elementą bus išvengta tolesnių brangių remonto darbų.

„ZF Services“ paslaugų informacijos ekspertai pateikė papildomų diegimo patarimų, kuriuos galima atsisiųsti iš www.zf.com/serviceinformation.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!