Firma „ZF“ pagamino jau 100 milijonų elektrinių rankinių stabdžių.
Ši firma yra pirmasis pasaulyje gamintojas, kuris švęs 100 milijonų lengvųjų automobilių elektrinių rankinių stabdžių (EPB) gamybos jubiliejų. Daugiau kaip prieš 15 metų koncernas pristatė novatorišką produktą – stabdžių trinkeles su elektros varikliu (Motor-on-Caliper). EPB „ZF“ firmos laikomas novatorišku intelektualių mechaninių sistemų pavyzdžiu, kuris suformavo automobilių tendencijų ateitį.
– 100 milijonų lengvųjų automobilių elektrinių rankinių stabdžių gamyba yra didelė sėkmė mūsų įmonei. Šis naujoviškas produktas buvo suprojektuotas ir pirmą kartą pagamintas gamykloje Koblence (miestas Vokietijoje). Šiuo metu EPB elektriniai rankiniai stabdžiai gaminami „ZF“ gamyklose Kinijoje, Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, o neseniai pradėti gaminti ir Indijoje. Ši technologija vis auga ir dabar apima įvairius rinkos segmentus, pradedant mažais automobiliais ir baigiant SUV, pick-upy, – sako Manfred Meyer, Braking Engineering firmos „ZF“ viceprezidentas. EBP pavyzdys puikiai demonstruoja kaip jau dvidešimt pirmojo amžiaus pradžioje stabdžių sistemos rinkos lyderis sukūrė naujos kartos automobilio rankinį stabdį.
EPB leidžia atsisakyti įprastos rankinių stabdžių sistemos, kuriai įjungti reikalingos, pavyzdžiui, stabdžių įjungimo svirtys. Jų užduotis EPB sistemoje atlieka mygtukas, kuris įjungia elektrinius varikliukus, sumontuotus tiesiai ant gnybtų. Tai sumažina masę ir teigiamai veikia kuro sąnaudas.
EPB sistemos mechaninių komponentų elektrinis įjungimas leidžia „ZF“ sujungti kitas transporto priemonės funkcijas ir sistemas bei sukurti pažangias saugos funkcijas. Pavyzdžiui, galima stabdyti visus keturis ratus, kol pradės veikti antiblokavimo funkcija (ABS). Palyginti su tradiciniais stabdžiais, kurie be elektroninės kontrolės veikia tik galinę ašį, EPB atlieka papildomas funkcijas kaip griežtai integruotas stabdžių sistemos elementas. Tuo pačiu metu EPB yra svarbus žingsnis link taip vadinamųjų stabdžių Brake-by-Wire, kurie turi veikti be mechaninio jungimosi prie stabdžių pedalo.
„ZF“ turi daugybę elektrinių stovėjimo stabdžių variantų. Pavyzdžiui, be standartinio EPB galima įsigyti integruotą elektrinį stovėjimo stabdį (EPBi). Šioje sistemoje neišskirta atskirai ECU, skirta tik EPB, nes šią sistemą kontroliuoja transporto priemonės stabilizatorius (ESC). Be to priekinėje ašyje įdiegta EPB versija, todėl technologiją galima įsigyti ir mažesnėms transporto priemonėms su galinės ašies būgnine stabdžių sistema.
- Stabdžių sistemos yra gyvybiškai svarbi „ZF“ firmos dalis, kuriant automatikos sistemas ir toliau integruojant saugos sistemas. Jų ankstesnės, grynai mechaninės operacijos, turi būti pakeistos, todėl įvedus elektroninius valdiklius įrengėme kontrolės sistemas. Šiandien mes galime EPB susieti su kitomis mūsų sistemomis, pvz.: ESC. Tai padidina saugumą bei vairavimo komfortą. Ateityje turėtume tęsti tolimesnius sistemų sinchronizacijos plėtros darbus. – teigia Manfred Meyer.
Komentarai