Transporto priemonės keičiasi. Vis dažniau naudojami naujausi LED šaltiniai. Tačiau ateityje gali atsirasti dar pažangesnė OLED technologija. O gal atsiras dar kitas, visai naujas sprendimas? Į šį klausimą atsakė dr. Claus Allgeier, firmos „OSRAM“ technologijų plėtros ekspertas.
Daugumoje naujų automobilių gali būti įrengtos šiuolaikinės ksenono arba LED apšvietimo sistemos. Tai yra daroma iš techninės pusės ar ekonominės?
Nors automobilių žibintai su šiuolaikinėmis halogeninėmis lemputėmis labai gerai apšviečia kelią, yra kelios priežastys naudoti ksenono ar LED apšvietimą, o ne halogeninį.
Pirmoji priežastis: tiek ksenono, tiek LED apšvietimas yra efektyvesnis;
Antra priežastis: abi technologijos užtikrina didesnį šviesos šaltinių apšvietimo efektyvumą, lyginant su halogeninėmis lemputėmis, geriau apšviečia kelią. Tai reiškia, kad artimosios šviesos ir tolimosios šviesos turės ilgesnį spindulį. Tuo pat metu automobilio priekyje esantis apšvietimas (iki 25 metrų) bus intensyvesnis. Dėl to matomumas naktį yra geresnis už halogeninį apšvietimą ir vairuotojas yra saugesnis ir dėl to geriau bei patogiau jaučiasi.
Trečia priežastis: tiek ksenono, tiek LED apšvietimas suteikia reflektoriams individualią, išsiskiriančią išvaizdą ir geriau apšviečia kelią;
Ir paskutinė, ketvirta priežastis, bet ne mažiau svarbi: LED žymiai skiriasi nuo gelsvai baltos halogeninės lemputės. Dėl to automobilis su įjungtais priekiniais žibintais atrodo stilingiau.
O kas nutiks su halogeninėmis lemputėmis? Ar LED/lazerinė revoliucija reiškia, kad jos liks praeityje?
Halogeninės lempos vis dar pigiausias būdas pasiekti labai veiksmingą ir atitinkantį įstatymą apšvietimą. Ir ko gero, taip bus ilgą laiką. Todėl tikimasi, kad pavyzdžiui, 2025 metais visam pasaulyje kas antras automobilis turės halogeninį apšvietimą.
Ar galima visiškai pakeisti ksenono ir halogenines lempas? Ar liks tik apšvietimo sistemos, pagrįstos LED technologija? Ar LED apšvietimas gali tapti standartu mažuose ir pigiuose automobiliuose?
Jau esame tikri, kad ateityje LED visiškai pakeis ksenono apšvietimą. Tarp ksenono ir LED lempučių nėra labai didelio kainos skirtumo. Diodai suteikia didesnę laisvę reflektorių dizainui, o dizainas yra labai svarbus – galima atskirti įvairių markių automobilius. Sunku nustatyti, kada ir ar LED visiškai pakeis halogenines lemputes, bet tai gali įvykti. LED technologija tampa vis pigesnė. Tam tikru momentu LED taip pat bus naudojamos mažuose automobiliuose. Tai bus įmanoma, kai bus parengti labiau standartiniai LED šviesos šaltiniai. Ši standartizacija leis pritaikyti LED šviesos šaltinius pagrindinėms mažųjų automobilių versijoms. Žinoma, tada bus apribotos dizaino laisvės. Ir todėl reikia tai subalansuoti.
Kokia automobilių apšvietimo ateitis? Ar bus išrasta nauja technologija, kuri bus dar pažangesnė negu OLED/lazerinė?
Visų pirma LED technologija, lazerinė technologija ir OLED technologija vis dar yra kaip vystymosi potencialas, kurį kitą dešimtmetį turi spręsti automobilių apšvietimo inžinieriai, jei kalba eina apie rafinuotumą. Ateityje nenusimato visiškai naujos apšvietimo technologijos, kuri galėtų konkuruoti su esamomis trimis. Tai klausimas, kokią įtaką turės autonominiai automobiliai ir iki kokio laipsnio veiks jutikliai kartu su kitomis funkcijomis, pavyzdžiui, „LIDAR“ sistemomis.
Kaip matote lazerio šviesos ateitį? Šiuo metu yra tik keli dviejų gamintojų automobiliai, kurie turi tokius sprendimus. Ar galime tikėtis tokių transporto priemonių skaičiaus padidėjimo? Jei taip, tai kada?
Šiandien trys gamintojai siūlo penkis automobilių modelius su lazeriniu apšvietimu. Galime tikėtis augimo, bet ir dabar ir per artimiausius kelis metus lazerinis apšvietimas vaidins pagrindinį vaidmenį aukštos klasės automobiliuose, kadangi ta technologija yra vis dar vystymosi pradžioje ir dar labai brangi. Nepaisant to, artimiausiu metu mes pastebėsime vis daugiau automobilių, kuriuose už papildomą mokestį bus įrengtos lazerinės šviesos.
Komentarai