Firma „Bridgestone” rinkoje pristatė naujas „Turanza T005“ vasarines padangas. Šia proga klientams ir žurnalistams suorganizavo didelį renginį. Kviečiame perskaityti straipsnį, kuriame pakelsime paslapties šydą, kaip atrodo naujų padangų pristatymo renginys.
Kitas padangų projektavimo (dizaino) sprendimo būdas
Pradžiai keletas žodžių apie pačias padangas arba tiksliau apie tai, kodėl jos skiriasi nuo ankstesnių.
Daugelis žmonių gali pasakyti, kad padangos yra kuriamos siekiant patenkinti vartotojus, tai yra vairuotojus. Tai ne visai tiesa. Yra padangos, kurios patenka į pirmąjį automobilio surinkimą ir tos, kurias užsako automobilių gamintojai, pateikdami konkrečius reikalavimus, nesigilindami į technines savybes, pavyzdžiui, padangų triukšmo parametrus ir panašiai. Kuluaruose su padangų gamintojais, dažnai tarp eilučių galima išskaityti, kad automobilių gamintojai, kurie turi didžiausius poreikius, tai yra „Audi“ ir „Porsche“. Tačiau čia taisyklių nėra.
Specialistai, kurie projektuoja automobilius, pateikia savo reikalavimus padangoms. Būtent tie, kurie nusimano, o ne kažkoks Pavardaitis, kuriam automobilis reikalingas tik tam, kad nuvyktų iš taško A iki taško B. Pažvelkime į tai iš kitos pusės, iš tos pusės iš kurios žvelgė „Bridgestone“ atstovai, projektuojantys „Turanza T005“ padangas, kurios daugiausiai bus kreipiamos į biržos rinką (tai yra, apie jų pirkimą spręs vairuotojas).
„Bridgestone“ buvo nuspręsta ištirti didelę grupę Europos vairuotojų. Vairuotojų buvo klausiama, kokie reikalavimai padangoms ir kokios situacijos jiems kelia nerimą. Teorija yra teorija, bet analizuojant tyrimo rezultatus matyti, kokius reikalavimus padangoms kelia vairuotojai. Tai žinant, buvo nuspręsta padangas suprojektuoti taip, kad atitiktų vairuotojo reikalavimus jiems labiausiai rūpimais aspektais.
Paaiškėjo, jog dauguma žmonių lyjant lietui savo automobiliuose norėtų jaustis saugiai ir patikimai. Visokio plauko specialistai seniai priėjo išvados, kad dauguma įvykių įvyksta išsukant iš greitkelio arba autostrados. Vairuotojai, pripratę prie didelių greičių autostradoje, nepakankamai jį sumažina išsukdami iš jos, o jei dar lyja lietus – įvykis gali būti ne už kalnų.
Tyrimo nustatyta, kad vairuotojai bijo netikėtų situacijų važiuojant mieste, pvz.: kad po automobiliu gali pakliūti dviratininkas ar motina su kūdikio vežimėliu. Trumpai tariant, staigus stabdymas yra labai veiksmingas ir labai reikalingas praktikoje.
Patikrinome tai savo kailiu
Atvykę į pristatymą, mes žinojome, kad padangos bus ypač efektyvios važiuojant šlapia danga. Ironiška, kad kai Lietuvoje įsišėlo ruduo ir išsvajotos natūralios ant šlapios dangos padangų testavimo sąlygos jau čia. „Bridgestone“ kvietimu išvykome į saulėtus Atėnus, kur temperatūra pavėsyje siekia 30 laipsnių, o „Google“ orų prognozė patvirtino, jog krituliai lygūs 0%.
Kodėl buvo pasirinkta Graikija? Nepamirškime, kad „Bridgestone“ yra olimpinių žaidynių partneris, ir kaip mes iš pradinės mokyklos prisimename, šioje šalyje buvo organizuojamos pirmosios olimpinės žaidynės. Tad padangų pristatymas tokioje vietoje puikiai tinka prekės ženklo strategijai.
Teorinėje dalyje, kur turėjome progą susipažinti su padangų gamyba, kokį palaikymą „Bridgestone“ gali pasiūlyti savo partneriams (apie tai dar parašysime kituose straipsniuose) atėjo laikas praktiškai išbandyti, kiek tiesos yra tvirtinime apie naujų padangų savybes, ar tai tik gerai skambantis reklamos šūkis.
Atvykome į apleistą oro uostą Atėnuose, kur laukė palapinė nuo saulės ir dvi aikštelės su automobiliais, kuriais galėjome asmeniškai išbandyti ką žadėjo „Bridgestone“ darbuotojai.
Šlapio lanko testas
Pirmoje aikštelėje buvo atliktas bandymas, leidžiantis įvertinti „Bridgestone“ padangų savybes šlapiame posūkyje. Situacija buvo sumodeliuota: išvažiavimas iš autostrados dideliu greičiu. Mes savo dispozicijoje turėjome tris automobilius su „Turanza T005“ padangomis: naują „Golf“, „Audi Q5“ bei „Mercedes“ E klasės (buvo trijų tipų pavaros: priekinės, galinės ir abiejų ašių).
Užduotis buvo pagreitinti automobilį iki 80 km/h, užvažiuoti ant šlapio paviršiaus su purkštuvais ir įveikti dešinį posūkį, laikantis kuo arčiau dešinės linijos taip, kad nenuslystų į priešingą eismo juostą. Reikia pridurti ir pabrėžti, kad greitis 80 km/h šioje konkrečioje situacijoje atrodė pernelyg perdėtas ir niekas sveiku protu viešame kelyje tokiu greičiu neįvažiuotų į posūkį. Bet visi trys automobiliai, dėl „T005“ padangų ir traukos kontrolės sistemų ramiai išsilaikė toje trajektorijoje (trasoje). Galima net pasakyti, kad nepaisant itin didelio greičio, vis dar buvo didelė saugumo riba.
Deja neturėjome galimybės tiesiogiai palyginti „Bridgestone“ konkurentų padangų. Tačiau sunku rasti tarp žurnalistų ir klientų nors vieną asmenį, kuris tvirtintų, kad šios padangos nepraėjo testo su labai gerais rezultatais.
Neįprastų miestui eismo situacijų modeliavimas
Kitoje aikštelėje vėl sėdome prie tokių pačių automobilių vairų su „Bridgestone Turanza T005“ padangomis. Šį kartą bandymas atrodė mažiau akivaizdus nei važiavimas šlapia danga.
„Bridgestone“ darbuotojai parengė miesto imitaciją. Instruktorius informavo mus kokiu greičiu galime pravažiuoti duotą ruožą ir tuo instrukcijos pasibaigė. Likusioji dalis priklausė nuo mūsų refleksų. Buvo įvestas netikėtumo elementas. Įveikiant tam tikrą ruožą laukė netikėtumai: po staigaus posūkio iš už kliūties staiga pasirodė žengianti į perėją kartoninė moters su vežimėliu figūra, priverčianti mus staigiai stabdyti. Kitą kartą dideliu greičiu lenkėme automobilių koloną, kai staiga mūsų juostoje atsirado didelis kiekis vandens (testas aquaplaning).
Reikia pripažinti, kad organizatoriai pasistengė ruošdami šį testą, nors žinojome, kad viskas paruošta žaidimo forma bei yra kontroliuojama, tačiau širdis vis greičiau daužėsi po eilinės kliūties.
Po šio bandymo daugelis žmonių atkreipė dėmesį į labai gerą avarinį stabdymą įvairiose situacijose: posūkyje, ant šlapios dangos, įvairiais greičiais. Toks buvo organizatorių tikslas – įtikinti svečius, kad padangos pasižymi išskirtinėmis savybėmis, kurios padeda vairuotojui įveikti sudėtingas situacijas.
Daugiau informacijos apie „Turanza T005“ padangas
Dar praeis truputį laiko, kol naujas „Bridgestone“ vasaros pasiūlymas bus parduodamas, nes oficialus produkto pristatymas planuojamas 2018 metų pradžioje. Tačiau šiandien mes jau galime pasakyti, kad šis produktas žada būti labai perspektyvus.
Iki 2019 metų šis padangų modelis turi būti prieinamas 140 dydžių, ratlankiams nuo 14 iki 21 colių.
Komentarai