„Renault“ ir koncerno PAS devintojo dešimtmečio antroje pusėje sukurtas šešių cilindrų variklis po truputį tampa legenda. 211 AJ galios variklis turi trijų metrų paskirstymo diržą. Todėl SKF ekspertai pasirinko jį kaip paskirstymo veleno sistemos demonstravimo priemonę.
– Šis variklis pasižymi našumu, todėl buvo panaudotas kituose „topiniuose“ prancūziškų markių automobiliuose. Galima pasakyti, kad tuo metu tai buvo prancūzų vairuotojų svajonė, – sako Bartłomiej Gimiński iš SKF firmos.
Prancūzijoje V6 buvo varomi tokie modeliai kaip „Renault Safrane“ ir „Espace“, „Citroen C5“ ir „C6“ bei „Peugeot 406“, „407“, „605“ ir „807“ bei tokie unikalūs modeliai kaip „Renault Avantime“ arba… „Clio V6“. Variklis išsiskiria ne tik ilgiausiu paskirstymo diržu, kuris techniškai, be ilgio, niekuo nesiskiria nuo kitų paskirstymo diržų. Bendrai paskirstymo diržas ir pavaros diržas aprėpia net 15 guolių elementų – paskirstymo velenų skriemuliai, kreipiamieji ir įtempimo volai, siurblys, generatorius ir oro kondicionavimo kompresorius.
Visas pavaros mechanizmas yra iš aliuminio, įskaitant alkūninio veleno galvutę ir kardaninio veleno atramas.
– Tokiame variklyje veleno pakeitimas užima tiek daug laiko, kad instrukcija rekomenduoja net jį išmontuoti, kad būtų lengviau tai padaryti. Mūsų egzempliorius yra iš vėlyvojo gamybos laikotarpio ir jame įrengta veleno keitimo sistema. Paskirstymo sistemos pakeitimas reiškia atitinkamų blokadų panaudojimą arba tai, jog teks skirti ypatingai daug laiko demontavimui,- sako Bartłomiej Gimiński. Remiantis instrukcija paskirstymo diržo pakeitimas numatytas po 120 tūkstančių kilometrų.
Išblizgintas ir patalpintas ant specialaus rėmo V6 ESL variklis pirmą kartą buvo pademonstruotas per „ProfiAuto Show 2017“ birželio mėnesį ir tapo magnetu mechanikams, kurie profesionaliu žvilgsniu pastebėjo SKF stendą. Arčiau grožėtis tuo originaliu lengvuoju automobiliu galima bus „Inter Cars“ parodoje Varšuvoje jau 22-24 rugsėjo.
Komentarai