Prieš išvažiuojant atostogauti, reikėtų skirti šiek tiek laiko automobilio techninės būklės patikrinimui. Ką reikėtų patarti klientams? Jeigu jau klientas atsidūrė Jūsų dirbtuvėse, vertėtų papildomai patikrinti techninę amortizatorių būklę ir tuo užtikrinti, kad klientas saugiai grįš iš atostogų.
Kaip žinome, pakabos būklė turi tiesioginį poveikį vairavimo kokybei ir transporto priemonės eksploatavimui kelyje. Tvarkingas automobilis gali būti saugios kelionės garantija.
Nepamiškime patikrinti kitų amortizatoriaus elementų – spyruoklių, viršutinių tvirtinimo mazgų bei apsauginių mazgų. Dirbtuvėse viskas kruopščiai patikrinama, kad būtų galima surasti įvairius defektus, turinčius įtaką komfortui ir važiavimo saugumui bei amortizatoriaus ilgaamžiškumui.
Patikrinimo metu reikia prisiminti apie visus pakabos sistemos tarpusavyje susijusius komponentus. Išsami diagnostika pašalina elementų gedimų riziką kelyje.
Patikrinimo metu verta prisiminti apie atitinkamą tikrinimo veiklą:
Vizuali apžiūra
Kaip žinote, tai svarbus etapas techninės būklės važiuoklės sistemos tikrinime. Vizuali apžiūra atliekama kaip įžanginė apžiūra tolimesnio diagnostikos ir galimo remonto preliudija. Jos pagrindu galime surasti ir diagnozuoti daug defektų:
- AMORTIZATORIUS
Vizualinė apžiūra leidžia pastebėti matomus amortizatoriaus pažeidimus. Įvairūs defektai tokie kaip: tepalo ištekėjimas, chromuoto stūmoklio koto pažeidimai (išdilimas, atpleišėjimas) gali liudyti apie neteisingą veikimą ir gali būti rekomenduojamas pakeisti;
- PAKABOS SPYRUOKLĖS
Pakabos spyruoklių techninės būklės patikrinimas yra gana paprastas. Vizualiai apžiūrint galima jau diagnozuoti įtrūkimus, dėl korozijos susidariusias atplaišas, paviršių įdubimus. Visa tai galima traktuoti kaip pakabos spyruoklių defektus ir pakabos spyruoklių parametrų pablogėjimą. Dažniausiai tokie pažeidimai paskatina keisti spyruokles.
- MONTAVIMO RINKINIAI
Verta prisiminti, kad dėl vizualios apžiūros galima diagnozuoti kai kuriuos defektus viršutiniame amortizatoriaus tvirtinimo komplekte. Pastebėti įvairūs įtrūkimai, metalo-gumos sujungimų įplyšimai ir bendrai bloga vizuali dalių išvaizda, gali įspėti apie netinkamą veikimą ir funkcionavimą, o tai tampa signalu, kad metas taisyti automobilį.
- APSAUGOS KOMPLEKTAI
Apsaugos komplekto pažeidimai matomi ir lengvai diagnozuojami. Nepritrauktas apsaugos dangtis tai signalas, kad reikia keisti tuos elementus, kurie gali sukelti papildomus amortizatoriaus pažeidimus.
- GUMINĖS ŠARNYRŲ APSAUGOS
Šarnyrų, vairo traukių antgalių ir stabilizatoriaus sujungimų guminių apsaugų plyšimas gali iššaukti tų elementų sugadinimą. Šio tipo defektai reikalauja elemento pakeitimo.
- METALINĖS GUMINĖS ĮVORĖS
Daug pažeidimų metalo-gumos įvorių galima pastebėti apžiūros metu. Įvairūs gedimai tokie, kaip pratekėjimas ar įvorės išvulkanizavimas gali pastūmėti keisti elementą. Metalo-guminės įvorės, skirtos amortizatoriaus tvirtinimui, pažeidimas veda prie amortizatoriaus keitimo.
Pakabos sistemos diagnostika
Kitas žingsnis po vizualios diagnostikos yra pakabos sistemos diagnostika su visų elementų patikrinimu. Jie daro įtaką automobilio vairavimui, amortizatorių, pakabos spyruoklių, viršutinio tvirtinimo sistemų tarnavimo laikui.
Pilna pakabos sistemos diagnostika yra rekomenduojama ir siūloma tikrinti eksploatavimo metu, siekiant identifikuoti defektus.
Reikia kontroliuoti visas jungtis ir metalo-gumos elementus.
Todėl nuolat rašomi priminimai, jog verta keisti susidėvėjusias ir pažeistas dalis, siekiant atkurti tinkamą pakabos sistemos veikimą, saugos parametrus ir važiavimo komfortą.
Perfrazuojant klasiką – akivaizdžiai akivaizdu, kad apžiūra turi būti atliekama kas 20 000 km.
Atostogų kelionių laikotarpis yra puiki galimybė tokiai kontrolei atlikti. Ypač reikia rekomenduoti tai lojaliems klientams, kurie nuolat lankosi jūsų dirbtuvėse. Tuo pačiu padidiname šansus, kad status quo bus išsaugotas, o Jūsų gerovė suklestės dar labiau.
Komentarai