Downsizing, arba variklio darbo tūrio sumažinimas, kuris pastaraisiais metais tapo madingas tarp automobilių variklių gamintojų, daro įtaką visai galios sistemai, tame tarpe ir turbokompresoriui.
Vis didesnės galios ar sukimo momento sukūrimas mažesniuose automobiliuose sukelia variklio aukštesnę temperatūrą. Variklio apsauga, kuri dengia variklį iš apačios ir viršaus lemia, jog žemiausia temperatūra prie turbokompresoriaus yra net 180 °C. Tai reiškia, kad reikia atkreipti ypatinga dėmesį į subtilius komponentus, bendradarbiaujančius su turbokompresoriumi, pvz.: elektroninį vožtuvą, kontroliuojantį turbokompresoriaus darbą.
Maksimali darbinė elektroninio vožtuvo temperatūra, prie kurios galima išvengti komponento sugadinimo, yra apie 140 °C. Kad vožtuvas nedirbtų aukštesnėje negu leidžiama temperatūroje, jis papildomai aušinamas skysčiu. Pirmieji naujo tipo vožtuvo (pavaros) egzemplioriai šiuo metu yra gamyboje.
Aprašytasis vožtuvas tai – sUTA (Simple Universal Turbo Actuator) – pavaizduotas žemiau. Vožtuvo aušinimo sistema yra sujungta su variklio aušinimo sistema, o elektrinis siurblys atsakingas už recirkuliaciją ir padeda palaikyti saugią temperatūrą net tuo metu, kai variklis staiga išsijungia. Tuo atveju aušinimo sistema veikia toliau, kol pasiekia reikiamą temperatūrą vožtuvo (pavaros) viduje.
Siekiant užtikrinti saugią elektroninių prietaisų darbo aplinką maksimali aušinimo skysčio temperatūra negali viršyti 110 °C.
Komentarai