Vienas paprastas oro kondicionavimo sistemos diagnostikos būdas yra temperatūros matavimas skirtingose sistemos vietose. Dėl galimybės diagnozuoti sistemą remiantis temperatūra, mechanikas gali pigiai ir gana greitai atrasti problemas automobilyje.
Pavyzdinis oro kondicionavimo sistemos diagnostikos būdas yra temperatūrų skirtumas tarp vamzdelio įėjimo į kondensatoriaus angą (oro aušinimo) ir ties išėjimu iš kondensatoriaus bei šių temperatūrų palyginimas su transporto gamintojų darbinės temperatūros schema.
- Kai klientai palieka automobilį servise, dažnai nežino konkrečios problemos priežasties. Jie žino, jog oro kondicionavimo sistema tinkamai neveikia, bet jie nežino kodėl. „Nissens“ moko mechanikus diagnozuoti oro kondicionavimo sistemas, taip pat veiksmingos temperatūrinės diagnostikos, kad oro kondicionavimo sistemos apžiūra bei remontas būtų suteikti greitai ir nebrangiai. Greitai ir efektyviai aptarnautas klientas – patenkintas klientas, sugrįžtantis į dirbtuves – sakė Michael Ingvardsen „Nissens“ direktorius, mokymo ir oro kondicionavimo srities specialistas.
Tipinės problemos
Temperatūrų neatitikimai skirtingose oro kondicionavimo sistemos vietose sugedusiame automobilyje normaliai veikiančios oro kondicionavimo sistemos atžvilgiu gali būti dėl daugelio priežasčių. Priežasčių, lemiančių darbinių temperatūrų nukrypimus nuo normos, pavyzdžiai:
- apribotas oro srautas per kondensatorių ir garintuvą;
- korozijos paveiktas kondensatorius ;
- neveikiantis arba nepatikimai veikiantis aušintuvo ventiliatorius;
- nekokybiški vožtuvai;
- nuotėkis oro kondicionavimo sistemoje ir skysčio sumažėjimas;
- sutepimo trūkumas;
- užblokuotas arba ribojamas skysčio pratekėjimas sistemoje.
Temperatūrinės diagnostikos metodo pavyzdys yra garintuvo temperatūros matavimas. Temperatūra žemiau nulio ir garintuvo apšalimas reiškia problemas sistemoje, t.y. oras, drėgmė arba užterštas faktorius AC sistemoje. Garintuvo temperatūros patikrinimas yra vienas iš pirmų žingsnių, galintis sutaupyti servisui ir klientui daug brangaus laiko.
Verta ištirti oro kondicionavimo sistemos temperatūrą
Klientai pirmieji pastebi problemas AC sistemoje ir apibūdina jas mechanikui, pristatydami automobilį į servisą. Klientai pastebi vėsos nebuvimą arba jos sumažėjimą automobilio salone, pastebi padidėjusias degalų sąnaudas. Mechanikai turi pirmiausiai pamatuoti AG grandinių temperatūrą, kad galėtų apibrėžti, kurioje sistemos vietoje gali būti problema.
- Tiek mechanikams, tiek ir vairuotojams, apie problemą klimatizacijos grandinėse signalizuoja temperatūra: vairuotojai pastebi sumažėjusį vėsinimą arba vėsinimo nebuvimą oro kondicionavimo sistemoje, mechanikas pastebi, kad įvairiose vietose temperatūra neatitinka gamintojų temperatūrų diapazono. Temperatūrų skirtumai gali reikšti įvairių rūšių problemas – priklausomai nuo matavimo vietos, tai gali būti kondensatoriaus ar kompresoriaus gedimas, nekokybiški vožtuvai, aušalo perteklius arba nepriteklius ir t.t. Aušalo perteklius gali būti padidėjusios temperatūros sistemos elementuose priežastimi. Neįtikėtina, kiek daug informacijos mechanikui gali suteikti temperatūros matavimai – pastebi Michael Ingvardsen.
Patarimai mechanikams
Kai mechanikas turi prieš save automobilį su oro kondicionavimo sistemos problema, temperatūros matavimas įvairiose sistemos vietose yra greitas ir ekonomiškas būdas diagnozuoti įvairias problemas, kurios gali turėti įtakos oro kondicionavimo sistemos veikimui. Dėl temperatūros matavimo ir tolesnio jų įvertinimo, galima greitai susiaurinti galimų gedimo priežasčių spektrą ir atlikti kitus diagnostikos veiksmus, idant būtų galima pašalinti gedimą. Bet kokiu integracijos ir kondicionieriaus remonto atveju „Nissens“ rekomenduoja kruopščiai perplauti sistemą, siekiant pašalinti seną alyvą arba kontrasto perteklių, kuris galėjo atsirasti sistemoje, jau nekalbant apie kietųjų teršalų pašalinimą iš sistemos.
Siekiant mechanikams palengvinti temperatūrinę diagnostiką oro kondicionavimo sistemoje ir rasti galimas bendrų problemų priežastis „Nissens“ sukūrė nemokamą temperatūrinės diagnostikos plakatą, užtikrinantį išsamią galimų temperatūros stovių apžvalgą, problemų ir jų sprendimą. Plakatą PDF formatu nemokamai galima gauti adresu www.nissens.com/climate.
Komentarai