Oficialu: „Opel“ bus parduotas prancūzams

22 kovo 2017, 0:18

Viena iš didžiausių akcijų paketų įsigijimų automobilių rinkoje tapo faktas, kad „General Motors“ parduos automobilių modelius „Opel“ ir „Vauxhall“ prancūzų PSA grupei.

„Opel“ koncernas „PSA” rankose

Situacija automobilių gamintojų rinkoje keičiasi kaip kaleidoskope. Dar visai neseniai buvo kalbama apie dideles finansines problemas PSA grupėje, kuriai priklauso „Peugeot“, „Citroen“ ir „DS“ prekės ženklai. Buvo kalbama apie bankrotą arba didelį dalies automobilių markių pasitraukimą iš rinkos. Išvengti šių nemalonumų padėjo kinų koncernas „Dongfeng“, kuris už 800 mln. eurų įsigijo 14,1 % PSA akcijų, taip tapdamas vienu iš trijų pagrindinių bendrovės akcininkų (likusi dalis priklauso „Peugeot“ šeimos nariams ir Prancūzijai). Grupė PSA surado lėšų, kurių dėka galėjo investuoti ne į Europos rinkų plėtrą. Šiandien, praėjus vos dvejiems metams, jų pozicija yra labai stipri. Po „Opel“  įsigijimo, antra po „Volkswagen“ grupės, PSA taps didžiausia automobilių gamintoja Europoje.

Nuo 1929 m. „Opel“ valdo amerikiečių kompanija „General Motors“. Nepaisant to, prekės ženklą pirkėjai sieja su Vokietija. Europoje automobiliai su charakteringu žaibo ženklu logotipe parduodami labai gerai. Pernai „Opel Astra“ Lenkijoje buvo perkamiausias modelis.

Sudėtingi „GM“ ir „Opel“ santykiai

Iš tiesų „Opel“ kompanijai „GM“ padarė didelių nuostolių. Amerikiečiai prieš keletą metų iš Europos rinkos pasitraukė su „Chevrolet“ tik tam, kad sumažintų konkurenciją „Opel“. Pardavimo rezultatai pasitaisė, tačiau jų nepakako. „Opel“ gamintojui buvo nuostolingas, už jį reikėjo primokėti.

PSA pirks „Opel“ ir „Vauxhall“ (pavadinimas naudojamas Jungtinėje Karalystėje) akcijas už 2,2 mld. Po „Opel“ atsikratymo, „GM“ visiškai pasitrauks iš Europos. Jeigu negrąžins į mūsų žemyną „Chevrolet“ arba kito prekės ženklo, nebebus globalių koncernų. Nors abi šalys patvirtino savo išvadą, dėl detalių turėsime palaukti. Iki šiol „GM“ ir „PSA“ įgaliotiniai tyli. Didžiausia paslaptis yra sandorio sąlygos. Matyt JAV koncernas norėjo, kad „PSA“ neįvestų „Opel“ į rinką, kurioje parduodamas „Chevrolet“. Tai reikštų Prancūzijos išbraukimą iš Kinijos rinkos. Yra požymių, kad „PSA“ sumokėta didesnė suma, paskatino „GM“ atsisakyti šio tipo apribojimo. Nežinome, kas nutiks su „Opel“ modeliais, „GM“ kompanijos pateiktais kituose kontinentuose po kitų markių ženklu, pvz.: Buick.

Kas bus toliau su „Opel“?

Kaip pasikeis „Opel“ po „PSA“ perėmimo? Ji įsitikinusi, kad prekė neišnyks iš rinkos. Ateityje pagaminti nauji modeliai gali smarkiai skirtis nuo šiuo metu siūlomų geltonai – pilkuose salonuose. „PSA“ susitvarkė su finansinėmis problemomis sugriežtinusi taupymo politiką. Todėl bus siekiama užtikrinti, kad naujuose „Opel“ modeliuose būtų panaudotos tos pačios „Peugot“ ir „Citroen“ technologijos.  Kas bus su „Opel“ gamykla, esančia Glivicėse? Dėl šių ir kitų klausimų dar turėsime palaukti naujų šeimininkų paaiškinimų.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!