„Common Rail“ (CR) technologija jau keletą metų yra užkariavusi dyzelinių automobilių pasaulį. Šiandien sunku rasti automobilį su dyzeliniu varikliu, kuriame yra kita kuro įpurškimo sistema. Raktas šiam veiksmingam variklio darbui yra gerai funkcionuojantys CR purkštukai.
Sistema pilna privalumų… ir trūkumų
Įrengtų purkštukų sistema debiutavo 1997 m. „Alfa Romeo“ varikliuose. Šis sprendimas – įdiegti purkštukus buvo žaibiškai panaudotas kitų automobilių gamintojų. Priežastis buvo paprasta. Palyginus su ankstesnėmis konstrukcijomis, agregatai iš „Common Rail“ pasižymi žemesne degalų emisija, lygesniu ir tylesniu darbu, dideliu efektyvumu ir mažesnėmis kuro sąnaudomis. Galima pasakyti, kad „Common Rail“ visam laikui pakeitė dyzelius. Jie nustojo būti laikomi triukšmingais ir nekomfortiškais. Tuo pačiu mirė mitas apie šių konstrukcijų nepatikimumą.
Tinkamas „Common Rail“ sistemos darbas remiasi efektyvumu, esančiu purkštukų terminale. Šie maži komponentai yra atsakingi už tikslią kuro dozę į cilindrus. Jie pasižymi dideliu tikslumu ir dirba aukštame slėgyje. Užterštas dyzelinas sistemoje gali sukelti gedimus. Kodėl?
Pirmiausia tikslumas
Nors purkštukas tai nedidelė detalė, jo struktūra yra sudėtinga ir komplikuota. Jis susideda maždaug iš trisdešimties elementų. Kai kurie iš jų, kaip tarpinės, poveržlės, kaiščiai ar spyruoklės – labai mažos dalys.
Įpurškimo sistemų gamintojai sukūrė ilgą ir išsamią purkštuko išmontavimo ir montavimo instrukciją. Tai užduotis, reikalaujanti didelio tikslumo, kadangi sunkumų kelia purkštuko bei kitų variklio elementų sugadinimo rizika. Instrukcija suteikia galimybę suremontuoti purkštuką. Deja, bandymas remontuoti standartinėse dirbtuvėse yra pasmerktas nesėkmei. Kiekvienam purkštuko tipui gamintojas pateikia atitinkamą sukimo momentą arba elementų prisukimo kampą, tarpinių ir poveržlių matmenis (gali skirtis milimetro šimtąja dalimi). Atkurti „Common Rail“ purkštuko gamyklinį efektyvumą – tai užduotis, kuri reikalauja profesionalios įrangos panaudojimo. Procesas, suteikiantis sėkmingas garantijas, vadinamas ne remontu, bet regeneracija.
Kodėl regeneracija yra geresnė?
- „Common Rail“ purkštuko regeneracijos procesas apima kelis etapus. Pradedama nuo visiško išmontavimo, visų elementų atskyrimo ir netinkamų pakartotiniam naudojimui elementų pašalinimo. Tuomet – plovimas, kuris susideda iš kelių etapų ir yra baigiamas, kai purkštuko paviršius tampa švariu – kaip pirminės stadijos. Apgadintos dalys yra keičiamos naujomis, sumontuojamos į visumą, laikantis gamintojo rekomendacijų. Svarbiausias yra trečiasis regeneracijos etapas arba purkštuko reguliavimo elementų reguliavimas, siekiant gauti tikslius techninius parametrus, atitinkančius gamintojo parametrus.“ – sako Tomsz Soroka iš firmos „Lauber“, užsiimančia profesionalia purkštukų regeneracija.
Regeneracija yra sudėtingas procesas, kurį sudaro visų purkštuko elementų patikrinimas, kurie gali būti atsakingi už netinkamą purkštuko darbą. Bandymas remontuoti tik pasirinktus elementus yra rizikingas ir nuostolingas, nes yra didelė nesėkmės tikimybė. Dėl laiko ir kaštų purkštuko išmontavimo ir sumontavimo darbus geriausia patikėti specialistams.
Rizikinga yra instaliuoti naudotus purkštukus, išmontuotus iš kitų variklių. Pirmiausia yra rizika dėl galimybės įvertinti šių elementų tinkamumą. Nekalbama apie ankstesnius potencialius gedimus, kai purkštukas dirbo variklyje, tačiau kai kurie gedimai galėjo atsirasti ir išmontavimo metu. Taip pat siūloma atsižvelgti į ribotą purkštukų gyvavimo laiką. Jeigu surenkamasis mazgas kurį laiką dirbo kitame variklyje, tai neįmanoma numatyti, kiek jam dar liko laiko tarnauti.
Sudėtinga „Common Rail“ purkštukų struktūra transporto priemonės savininkui kainuoja labai brangiai – naujų detalių kainos nėra džiuginančios. Tačiau vėliau galima tikėtis mažesnių išlaidų dėl detalių ilgaamžiškumo ir tinkamo veikimo. Renkantis regeneruotus purkštukus galima gauti pilnavertę, aukštos kokybės gamyklinę detalę, pasiruošusią ilgam, be gedimų darbui.
Komentarai