„Bilstein“ amortizatoriai

15 kovo 2014, 0:40

Jei automobilio vairuotojas paprašo pakeisti pakabos dalis, dažniausiai „į galvą šauna“ žodis amortizatoriai. Ir tai yra gerai, nes amortizatoriai yra detalė, kuri yra visose šiuolaikinėse transporto priemonėse, tačiau amortizatorius labiau siejamas su važiavimo komfortu, nei su saugumu. O iš tiesų dėl netinkamų amortizatorių darbo labiausiai kenčia saugumas.

Atliekami rinkos tyrimai rodo tai, kad daugelis vairuotojų, žinodami apie tai, kad jų automobilio amortizatoriai yra nusidėvėję, vis tiek eksploatuoja automobilį. Slopinimo jėgos praradimas yra laipsniškas, todėl vairuotojas prie jos pripranta. Važiavimo komfortas taip mažėja palaipsniui, o ne staigiai. Esant sudėtingai eismo situacijai, pvz.: stabdant vingiuotame slidžiame kelyje, esant nusidevėjusiems amortizatoriams, vairuotojas gali prarasti automobilio kontrolę.

Laipsniškas amortizatorių nusidėvėjimas yra natūralus procesas, todėl nuvažiavus tam tikrą atstumą, juos reikėtų keisti. Tačiau dėl nusidėvėjusių amortizatorių netgi įvažiavus į kelio duobes ar nelygumus nutinka avarijos. Svarbu remontuojant automobilį naudoti tinkamos kokybės detales.

Automobilių gamintojų naudojami amortizatoriai yra kompromisas tarp važiavimo komforto ir kelių „saugojimo“. Paprasčiausi amortizatoriai yra „kieti“, puikiai slopina vibraciją, tačiau nėra komfortiški vairuojant. Daugelio metų konstruktorių darbas leido suderinti abi šias savybes. Šioje srityje daug įtakos turėjo 1873 m. įkurta įmonė „Bilstein“. Dėl išskirtinės veiklos automobilių sporte, įmonė „Bilstein“ yra laikoma šio segmento tiekėja. Tačiau, „Bilstein“ gamina amortizatorius, skirtus ir miesto automobiliams.

1957 metais įmonė „Bilstein“ pradėjo serijinę dujinių amortizatorių gamybą automobiliui „Mercedes“. Šiuo metu įmonė tiekia amortizatorius pirminiam montavimui „Porsche“, BMW, „Audi“, „Jaguar“ ir daugeliui kitų automobilių. „Bistein“ amortizatorius galima įsigyti ir atsarginių automobilių detalių rinkoje, kurioje pasiūla apima populiariausius Europos kelių automobilius. Verta plačiau aptarti dvi prekių grupes, skirtas standartinėms transporto priemonėms.

Pirmąją grupę sudaro tepaliniai amortizatoriai BILSTEIN B2. Tai aukštos kokybės prekė už gerą kainą, skirta automobiliams su gamykliškai sumontuotais tepaliniais amortizatoriais. Naudojamos OE rinkos amortizatorių technologijos yra kokybės garantas.

Antroji grupė – tai tepaliniai – dujiniai amortizatoriai BILSTEIN B4, paprastai vadinami dujiniais amortizatoriais. Didėjant apkrovoms ir temperatūrai, suslėgtos dujos sumažina tepalų putojimą. Tai suteikia pastovią amortizavimo jėgą, net esant ekstremalioms sąlygoms. Technologija, kurią pirmą kartą panaudojo įmonė „Bilstein“ daugiau nei prieš 50 metų, šiuo metu yra standartas daugelyje automobilių. Šio sprendimo privalumas yra dinamiškas vairavimas esant ekstremaliom vairavimo situacijom, pvz.: staigiai stabdant, greitai įvažiuojant į posūkį ar išvengiant kliūčių. Nepaisant sportinių charakteristikų, amortizatoriai BILSTEIN B4 užtikrina aukšto lygio komfortą, kuris suteikia malonumą vairuojant kasdieninį automobilį. Priešingai nei kiti sportiniai amortizatoriai BILSTEIN B6 ir BILSTEIN B8, kurie yra nudažyti geltona spalva, amortizatoriai BILSTEIN B2 ir BILSTEIN B4 yra juodos spalvos.

Keičiant amortizatorius gali kilti klausimas, kodėl nesumontavus pigesnių amortizatorių, pagamintų mažiau patikimo gamintojo? Visiems gerai yra žinoma, kad važiuojant prastais keliais, pakabos detalės, o taip pat ir amortizatoriai, nusidėvi greičiau. Tai ypač pasakytina apie pigesnius pakaitalus, kurie „neatlaiko“ numatytos ridos. Gerų firminių amortizatorių paslaptis yra aukštos kokybės medžiagos bei gamyboje naudojamos technologijos. Tai susiję su tokiais dalykais kaip atitinkamų riebokšlių pritaikymas, vožtuvų konstrukcija arba štoko konstrukcija. Daugiametė gamybos OE ir automobilių sporto rinkose patirtis, įmonei „Bilstein“ leido išgauti puikias amortizatorių charakteristikas.

Nusidėvėję arba žemos kokybės amortizatoriai gali sukelti neigiamą poveikį:

·       Pailginti stabdymo kelią;

·       Padidinti „aquaplaningo“ riziką;

·       Padidinti sukibimo praradimą, esant nelygiam keliui;

·       Pagreitinti padangų ir pakabos detalių nusidėvėjimą;

·       Apskritai sumažinti važiavimo komfortą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!