Dažniausi oro srauto matuoklių gedimai (MAF) – DENSO patarimai

21 vasario 2017, 0:14

Daviklis MAF matuoja oro masę, patenkančią į automobilio variklį, ir pasiunčia į elektroninį valdymo bloką (ECU) srovę, atitinkančią oro srautą.

Šiuo metu plačiausiai naudojamas MAF daviklis yra plug-in hot wire tipo, kuris yra oro kanalo viduje, tarp oro filtro ir droselio korpuso. Jis sudarytas iš šildymo rezistoriaus, įsiurbiamo oro temperatūros matavimo rezistoriaus, oro temperatūros jutiklio ir valdymo bloko.

Dalis oro iš filtro nukreipiama į matavimo plotą, kur matuojama įsiurbiamo oro masė. MAF hot wire tipo daviklis reaguoja į temperatūros pakitimus šildymo elemente. Oro srovės matuoklio ir varžos pokyčiai kaitinimo elementuose yra apdorojami proporcingai valdymo grandinių įtampai, o po to siunčiami į ECU apskaičiuoti variklio įsiurbiamos oro masės.

Įsiurbiamo oro jutiklis aptinka oro temperatūrą ir atsiunčia ją į ECU. Atsakydamas į šį signalą ECU valdymo blokas apskaičiuoja oro kiekį ir koreguoja įpurškiamo kuro kiekį į degimo sistemas.

Dažniausios MAF klaidos

Daviklis MAF užsiteršia arba sugenda dažniausiai dėl prastos oro filtro būklės arba neteisingo oro filtro pastatymo. Pažeistas arba užterštas daviklis MAF gali toliau funkcionuoti, bet jo savybių pokyčiai gali sukelti daugybę problemų variklio darbe. Dažniausiai pasitaikantys sugedusio daviklio MAF simptomai:

  • Sunkiai užsiveda variklis: užvedant variklį silpna degimo srovė;
  • Nestabilus variklio darbas tuščioje eigoje: aukštos arba žemos apsukos tuščiąja eiga ir netolygios apsukos tuščiąja eiga;
  • Nekomfortiškas važiavimas: trūkčiojimas greitėjant, degimo praradimas, neįprastas variklio garsas arba juodi dūmai iš išmetamojo vamzdžio;
  • Variklio užgesimas: netrukus po automobilio užvedimo, kai akseleratoriaus pedalas įspaustas arba atleistas.

Daviklio problemas gali sukelti ir užsidegusi variklio kontrolinė lemputė. Šis gedimas yra užrašytas diagnostikos kodo (DTC) simboliu  variklio  ECU ir gali būti nuskaitytas DTC skaneriu. Jei gedimo priežastis yra užterštas daviklio kanalas MAF, variklis paprastai neužsiveda, dirba netolygiai arba gęsta. Esant MAF daviklio gedimui, būtina jį pakeisti. Tai padaryti yra labai paprasta.

Jeigu daviklis MAF yra užterštas, galima tuoj pat jį išvalyti, bet valant gali būti pažeista jautri daviklio įranga. Jeigu daviklis MAF yra pakeistas, reikia patikrinti, ar oro filtras yra teisingai sumontuotas.

Daviklis MAF yra šalia EGR vožtuvo, EGT daviklių, degimo žvakių, kuro siurblio bei priklauso variklių valdymo bloko sistemai DENSO. Šiuo metu antrinėje rinkoje DENSO  siūlo 29 daviklius MAF, kurie pakeičia 161 OE  ir turi 1009 programas aštuoniolikai milijonų transporto priemonių. Daugiau informacijos apie EMS DENSO programą galima surasti  www.denso-am.pl.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!