TRW – saugumo sistemų plėtros lyderis

10 vasario 2014, 20:38

Visame pasaulyje puikiai žinomas atsarginių dalių automobilizmo rinkai gamintojas TRW AUTOMOTIVE yra žinomas ne tik kaip aukščiausios kokybės produkcijos gamintojas bei platintojas, tačiau ir kaip automobilizmo srities saugumo sistemų kūrimo ir plėtros lyderis. Šiame straipsnyje papasakosime apie naujausius TRW laimėjimus automobilizmo saugumo srityje.

TRW pėsčiųjų saugumo sistemų plėtra pasaulinėje rinkoje

„Trw Automotive“ išleido į rinką naujos kartos pėsčiųjų saugumo sistemą (PPS – angl. Pedestrian Protection System), kuri yra efektyvus ir patikimas sprendimas, naudojantis pagreičio ir spaudimo jėgos matavimo technologiją susidūrimui su pėsčiuoju nustatyti.

„Kai automobilių pramonė koncentruoja savo dėmesį į sprendimus, mažinančius keleivių sužeidimus vienos arba kelių transporto priemonių susidūrimo atvejais, bendras žuvusių pėsčiųjų skaičius kasmet didėja“, – sako Peter Lake, TRW pardavimų ir verslo plėtros skyriaus viršininko pavaduotojas. – Manoma, kad apie 35 % eismo įvykių aukų pasaulyje – pėstieji bei kiti asmenys, kurie nėra transporto priemonių naudotojai. Šios asmenų grupės saugumo pagerinimas šiuo metu yra labai svarbus veiksmų tikslas tiek aktyviųjų, tiek pasyviųjų saugumo sistemų srityse“.

„Be to, daugelyje išsivysčiusių šalių eismo įvykiuose žuvusių transporto priemonių keleivių skaičius mažėja kur kas greičiau nei žuvusių pėsčiujų skaičius, todėl iš viso eismo įvykių metu žuvusiųjų skaičiaus vis didesnį procentą sudaro pėstieji. Tai nulemia pramonės plėtra, orientuota būtent į pėsčiųjų saugumą didinančių priemonių paieška“, – pridūrė Lake.

Naujausios įmonės TRW pėsčiųjų saugumo sistemos naudoja duomenis, gautus iš spaudimo daviklių, išdėstytų per visą priekinio buferio plotį, kurie yra integruoti su trimis nuotoliniais pagreičio davikliais, nustatančiais susidūrimo su pėsčiuoju vietą. Sistema taip pat turi padėti automobilių gamintojams gauti 5 žvaigždutes saugumo testuose Europoje, kur pėsčiųjų saugumas sudaro 20 procentų bendrojo transporto priemonės įvertinimo.

Pirmosios kartos pėsčiųjų saugumo sistemos (PPS) gamybą įmonė TRW pradėjo 2009 metais „Porsche“ koncernui, o vėliau ir „Chrysler“ automobiliams. Šios sistemos naudoja nuotolinius pagreičio daviklius bei specialų elektroninį valdymo bloką arba oro pagalvės valdymo bloką. Naudodama PPS algoritmą, sistema nustato susidūrimą su pėsčiuoju ir įjungia specialius variklio gaubto keltuvus, kurių užduotis – atstumo iki transporto priemonės variklio padidinimas ir smūgio jėgos sumažinimas. Davikliai reaguoja į smūgius, o sprogstamų užtaisų aktyvuojami jėgos agregatai pakelia galinę variklio gaubto dalį. Taip padidinama pėsčiojo galvos apsauga. Tai leidžia sumažinti smūgio jėgą, kuri yra rimčiausia ir dažniausia sužeidimų ir mirtinų atvejų tarp pėsčiųjų priežastis.

Antrosios kartos TRW sistemos veikia panašiu principu, tačiau jose naudojami davikliai turi papildomų funkcijų, gerinančių sistemos efektyvumą ir patikimumą. TRW numato, kad naujoji sistema bus paruošta gamybai 2016 metais.

Parodoje „Airbag 2012”įmonė TRW pristatė pirmaujančias keleivių saugumo technologijas

TRW pristatė daugybę sprendimų, turinčių padidinti keleivių apsaugą avarijų metu.

„Pastaraisiais metais sistemų, užtikrinančių didesnį keleivių ir vairuotojų saugumą, skaičius gerokai išaugo – labiausiai dėl pasikeitusių taisyklių ir reikalavimų, keliamų NCAP (NCAP – „New Car Assessment Program“ – išvertus iš anglų kalbos reiškia „Naujų automobilių vertinimo programa“). Tačiau lygis ir funkcijos daugelyje transporto priemonių gali labai skirtis“, – sako Dirk Schultz, TRW „Inflatable Restraint Systems“ (išvertus iš anglų kalbos reiškia „Pripučiamos keleivių apsaugos sistemos“) inžinerijos skyriaus direktorius.

,,Atsižvelgdami į NCAP planuojamus 2015 metais įvesti naujus vertinimo kriterijus, pagal kuriuos bus vertinamas keleivių, sėdinčių ant galinės sėdynės, saugumas, galime numatyti staigų dabartinės padėties pasikeitimą. Nuo 2015 metų tyrimai apims daugiau keleivių, pvz., vyresnius ir didesnius vaikus, sėdinčius vaikiškose kėdutėse, taip pat mažesnius ir lengvesnius suaugusiuosius.

Tam, kad gautų penkių žvaigždučių įvertinimą, transporto priemonių gamintojai privalės įvykdyti griežtesnius reikalavimus, susijusius su galinės sėdynės keleivių saugumu. Įmonė TRW – oro pagalvių ir saugos diržų gamybos ir plėtros srities lyderė – yra gerai pasiruošusi padėti savo klientams, pasiūlydama geriausias savo klasėje saugos sistemas, skirtas galinėms sėdynėms.“

Parodoje įmonė taip pat pristatė stoginę oro pagalvę galinės sėdynės keleiviams. Nauja pagalvių sistema bus pradėta gaminti 2014 metais (priekinėms sėdynėms). Šiuo metu TRW tiria, kokiu būdu saugumo technologijos gali papildomai padidinti galinių sėdynių keleivių apsaugą. Be to, yra atliekami tyrimai ir nagrinėjamos galimybės įrengti oro pagalvių modulius kitose automobilių vietose, pvz., galinėje priekinės sėdynės dalyje.

Taip pat TRW siūlo daugybę sprendimų, mažinančių apkrovas avariju metu. Čia reikia paminėti inovacinę saugos diržų sistemą DLT, kuri mažina apkrovas, tenkančias krūtinės lastai. Šio tipo sistemos ateityje gali padėti įvykdyti NCAP keliamus reikalavimus galinėms transporto priemonių sėdynėms.

,,Šiuo metu gaminame ir platiname keletą naujausių saugos sistemų keleiviams (vadinamosios OSS – „Occupant Safety Systems“ – iš anglų kalbos galima išversti kaip „Keleivių saugos sistemos“), kurios padeda mūsų klientams pasirinkti tinkamas technologijas ir gauti aukštus tiek priekinių, tiek galinių sėdynių NCAP įvertinimus“, – apibendrina Schultz.

Parodoje „Airbag 2012”įmonė TRW taip pat pristatė adaptacines šonines oro pagalves

Per 11-ojo tarptautinio simpoziumo ir parodos, skirtos pažangiausioms keleivių saugos sistemoms, atidarymą TRW taip pat pristatė savo naują technologiją – adaptacinę šoninę oro pagalvę su įrengtu specialiu vožtuvu, padidinančiu keleivių saugumą įvairių avarijų metu.

,,Adaptacinės keleivių saugos technologijos pradėtos taikyti daugiau nei prieš dešimt metų, atsiradus dviejų pakopų pagalvių pripildymo sistemoms, o paskui buvo plėtojamos įvertinant tokius veiksnius kaip pagalvės „detonacijos“ jėga bei jos geometrija, standumas ir forma po aktyvavimo“, – sako Norbert Kagerer, TRW keleivių saugos sistemų inžinerijos skyriaus viršininko pavaduotojas.

,,Pavyzdžiui, TRW jau gamina priekines oro pagalves, turinčias aktyviąją oro išleidimo sistemą. Šios pagalvės prisitaiko prie keleivio padėties, o papildomi vožtuvai išleidžia dalį oro tuoj pat po pagalvės šūvio, todėl pagalvė tampa minkštesnė.

Naujausios kartos TRW šoninės adaptacinės pagalvės taip pat suteikia galimybę pritaikyti jų veikimą prie tokių parametrų kaip greitis ir susidūrimo jėga. Tai viena iš mūsų pažangiausių technologijų oro pagalvių srityje, kurios tikslas – keleivių saugos padidinimas šoninio susidūrimo metu.“ Mechanizmas, sumontuotas naujoje TRW šoninės pagalvės sistemoje, gali uždaryti pagalvės vožtuvą įvykus rimtai avarijai, kai jėga, veikianti automobilio šoną, paprastai būna didesnė. Toks sprendimas leidžia ilgiau išlaikyti slėgį pagalvės viduje, o tai leidžia sugerti daugiau smūgio jėgos. Ši sistema veiksmingiau apriboja keleivio kontaktą su durų rėmu.

Tarptautiniame salone „Geneva Motor Show 2013”, TRW pristatė inovacinę saugos diržų koncepciją

Tarptautiniame automobilių salone Ženevoje („Geneva Motor Show“) įmonė TRW pristatė naują saugos diržų koncepciją, sukurtą bendradarbiaujant su vokiečių kompanija „Rinspeed“.

Vietoje diržo segtuko ir užrakto šioje technologijoje naudojama speciali „diržo gaudyklė“, kuri užtikrina pusiau automatinį jo užsegimą ir atsegimą. Sistema diegiama ekologiškose miesto transporto priemonėse „microMAX“, skirtose naudoti trumpoms miesto kelionėms. Dalį sumanymo sudaro nestandartinės vertikalios sėdynės.

,,Mūsų nauja koncepcija – tai dar vienas pavyzdys to, kaip intensyviai TRW užsiima pažangiausių technologijų plėtra ir vairuotojų, naudojančių nestandartines transporto priemones, saugumo didinimu, – teigia Swen Schaub, TRW susisiekimo ir strategijos inžinerijos vyresnysis vadybininkas. – Sumanymas yra paremtas patikrintu diržo funkcionalumu, nes diržas blokuoja kūno judesius. Pusiau automatinis užsegimas yra patogesnis ir paprastesnis, todėl jo įdiegimas padidintų diržą naudojančiųjų trumpose kelionėse skaičių, o kartu ir keleivių saugumą.“

TRW tęsia pažangių stabdžių sistemų transporto priemonėms su alternatyviosiomis pavaromis plėtrą

Koncernas TRW, pasaulinis lyderis automobilių saugumo sistemų srityje, tęsia pažangių stabdžių sistemų transporto priemonėms su klasikine vidaus degimo variklių pavara, taip pat transporto priemonėms su naujoviškomis hibridinėmis arba elektrinėmis pavaromis plėtrą.

„Pažangios, integruotos elektroninės stabdžių sistemos turi didelę reikšmę mažinant kuro sąnaudas, – sako Josef Pickenhahn, TRW Stabdžių sistemų inžinerijos instituto Valdybos pirmininko pavaduotojas. – Nuolat esama pasikeitimų pavarų sistemose, naudojamose šiuolaikinėse transporto priemonėse, kai vietoje tradicinių benzininių vidaus degimo variklių vis dažniau pasirenkami tiesioginio įpurškimo dyzeliniai varikliai bei hibridinės ir elektrinės pavaros. Tai rimtas iššūkis stabdžių sistemų konstrukcijoms, kurios privalo nepriekaištingai veikti ir stabdžių sistemai tiekti stabdžių skystį, nepriklausomai nuo vakuumo kiekio, gaunamo iš transporto priemonės variklio. Sistema „ESC Premium Hybrid“ buvo sukurta kaip sprendimas, įgalinantis dalinį stabdymo energijos atgavimą. Žvelgdami į ateitį, tęsiame integruotų stabdžių sistemų, kurios bus naudojamos hibridinėse ir elektrinėse bei tradicinėse transporto priemonėse, pletrą.“– teigia Josef Pickenhahn.

www.trw.com

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!