Tik nauji cilindrų galvutės varžtai suteikia 100 % patikimumą

5 vasario 2014, 2:06

Naujausios kartos vidaus degimo varikliuose naudojami patobulinti sprendimai užtikrina optimalų sandarinimą tarp cilindrų galvutės ir variklio bloko. Siekiant užtikrinti ilgą suremontuoto variklio eksploatacijos laikotarpį, remontuojant galvutę būtina atkurti gamyklinius pradinius variklio parametrus. Cilindrų galvutės varžtai čia atlieka labai svarbų vaidmenį. Galvutės varžtai – tai konstrukciniai sandarinamojo sujungimo elementai, sudarantys bendrąją prispaudimo jėgą, veikiančią cilindrų galvutės tarpiklį.

Galvutės varžtai atsakingi už tai, kad, esant bet kuriam variklio darbo režimui, galvutės tarpiklis būtų veikiamas pakankamos, iš anksto numatytos, tolygiai pasiskirsčiusios sandarinamosios prispaudimo jėgos. Tai gali būti pasiekta tik tuo atveju, kai remontui naudojamas naujas tarpiklis ir nauji galvutės varžtai.

Cilindrų galvutės varžtai turi būti užveržiami variklių bei sandarinimo sistemų gamintojų remonto instrukcijose nurodytų eiliškumu. Varžtų užveržimas nurodytais momentais ir kampais leidžia išnaudoti varžtų charakteristikas ir užtikrina tolygų prispaudimo jėgų pasiskirstymą. Šiuolaikiniuose varikliuose varžtai yra užveržiami viršijant jų plastiškumo ribas, dėl to jie negrįžtamai pailgėja.

Vieną kartą panaudotas varžtas ne tik pailgėja (susiaurėja koto skersmuo ir sriegis), bet ir pasikeičia jo medžiagos atsparumo ir tamprumo charakteristikos. Todėl sename varžte išnyksta tolygus įtempimų pasiskirstymas jo kote, kuris šiuolaikinių variklių konstrukcijose turi kompensuoti konstrukcinių dalių pailgėjimą ir jų tarpusavio poslinkius.

Be to, jau kartą panaudotuose varžtuose dėl didelių jegų, veikiančių varžtus, jų sriegiai yra iš vienos pusės deformuoti. Gaminami nauji sriegiai turi „6 g“ toleranciją, t. y. milimetro šimtųjų dalių ribose, bet jau vieną kartą panaudoti jie viršija tolerancijos ribas. Taip pat specialiai sukurtos galvutės varžtų paviršių dangos, užtikrinančios palankiausias trinties sąlygas po varžto galvute ir ant sriegio, tik naujuose varžtuose pasiekia optimalias trinties reikšmes, kurios yra 0,12–0,14 μm.

Atliekant profesionalų cilindrų galvutės remontą, būtina laikytis variklių bei sandarinimo sistemų gamintojų remonto instrukcijų. Tik laikantis jų nurodymų gali būti pasiektas optimalus įtempimas ir funkcionalus sandarinamasis sujungimas:

·       Naudoti tik naują galvutės tarpiklį ir tik naujus varžtus.

·       Griežtai laikytis nurodytų užveržimo reikalavimų (momentų ir kampų).

·       Laikytis galvutės varžtų užveržimo eiliškumo.

·       Naudoti lygius, šlifuotus, švarius variklių blokus ir galvutes.

·       Montuoti turi kvalifikuotas personalas.

·       Montavimui naudoti aukštos kokybės įrankius.

Anksčiau sumontuoti ir plastiškai pailginti varžtai jokiu būdu negali būti naudojami pakartotinai. Taip užkertamas kelias galimiems gedimams, pvz., alyvos ir (arba) aušinimo skysčio prasisunkimui arba išmetamųjų dujų įputimui į aušinimo skystį, ir dėl to atsirandančioms dažnai gana didelėms pakartotinio remonto išlaidoms. Tinkamai ir profesionaliai atliktas remontas sumažins susinervinusių klientų kiekį ir leis dirbtuvėms išsaugoti gerą reputaciją. 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!