Originalas ar pigus produktas?

21 lapkričio 2016, 20:45

Didėjant turbokompresorių, kaip standartinio produkto automobilyje, paklausai, didėja ir pigiai pagamintų bei nesertifikuotai restauruotų turbokompresorių rinka.

Išskirsime dažniausius pigaus produkto kokybės trūkumus:

Turbokompresorius Garrett 760699-3, montuojamas VW T5 | 2.5 TDI | BPC | 174 PS

Originalus Garrett turbokompresorius

bts_1_760699-5006s_original_garrett_17-11-2016

Įsigytas internetu pigus turbokompresorius

bts_2_760699-3_billig_aufbereitet_17-11-2016

Turbokompresoriaus įleidimo ir išleidimo angų paviršius labai grubus, korpusas apdorotas tik pirolizės būdu. Neapdorotos sujungimo angos. Guolio korpusas grubiai nupurkštas smėliasrove. Grubi alyvos įtekėjimo angos struktūra. Išoriškai matomi hermetiko pėdsakai tarp guolio ir turbinos korpuso. Slėgio vožtuvas grubiai nupurkštas smėliasrove. Nėra apsauginių priemonių nuo rūdžių.

Gamyklinės plokštelės

bts_3_original_typenschild_17-11-2016

Originalus ar sertifikuotas gamintojai ant turbokompresoriaus montuoja gamyklines plokšteles su gamintojo duomenimis.

bts_4_billig_typenschild_17-11-2016

Anoniminiai gamintojai nenurodo gamintojo duomenų – dažniausiai nurodomi automobilio gamintojo duomenys, kaip aliuzija i originalų produktą (pavyzdyje – Audi/VW).

Geometrijos žiedas

 bts_5_vtg-original_17-11-2016

Geometrijos žiedas ir kiekviena sklendė lygiu paviršiumi, apdoroti mechaniškai. Tokiu būdu paviršius atsparus sukibimui su išmetamosiomis dujomis ir suodžiai suyra esant darbinei temperatūrai.

bts_6_vtg-billig_17-11-2016

Žiedo paviršius nupurkštas smėliasrove, matomi rūdžių likučiai. Grubus paviršius sustiprina nepageidaujamą reakciją su agresyviomis išmetamosiomis dujomis ir suodžiais.

Kompresoriaus korpusas

bts_7_original_verdichtergehaeuse_17-11-2016

Originalių kompresorių korpusai yra lygiu paviršiumi srauto savybių optimizacijai.

bts_8_billig_verdichtergehaeuse_17-11-2016

Kompresoriaus korpuso vidus grubiai apdorotas smėliasrove. Paviršiaus savybių pagerinimui stiklo perlai naudojami nebuvo. Kompresoriaus rato paviršiaus apdorojimas užbaigtas grubiu šlifavimu.

bts_9_billig_rotierendes_verdichterrad_17-11-2016

Ant kompresoriaus rato matomi ankstesni pažeidimai – trūkumai slėpti šlifuojant, ko pasekoje didėja oro tarpas kompresoriaus korpuse ir kompresoriaus rate, prarandama galia bei susidaro triukšmas. Konstrukciniai elementai su tokiais defektais negali būti naudojami restauruojant turbokompresorių.

bts_10_abmessungen_vtg-ring_original_17-11-2016 bts_11_abmessungen_vtg-ring_nachbau_17-11-2016

Mažesnis geometrijos žiedo plotis dėl apdorojimo smėliasrove bei šlifavimo. Pasekoje – srauto kaita.

Turbinos korpusas

 bts_12_original_u-profild_17-11-2016

Mėlynai pažymėta kontrolinė niša turbinos korpuse įmontuotai U-profilio tarpinei įvertinti.

bts_13_billig_u-profild_17-11-2016

Turbinoje įmontuota pasenusi U-profilio tarpinė. Sandarumui užtikrinti buvo naudotas hermetikas. Atsiskyręs perteklinis hermetikas kaip svetimkūnis veiks turbinos ratą.

Išvados – sumontavus patikrintą pigų turbokompresorių, galimi šie nepageidaujami veiksniai:

  • padidėjusios kuro ir variklio tepalo sąnaudos;
  • ženkliai viršyta automobilio gamintojo nurodyta emisija;
  • blogėjantis turbokompresoriaus darbas;
  • lengvas turbinos švilpesys;
  • išmetamųjų dujų nesandarumas turbinoje;
  • trumpesnis slydimo guolių tarnavimo laikas;
  • pažeidimai dėl svetimkūnių (hermetiko perteklius, išmetamųjų dujų kietosios dalelės).

BTS internetinis puslapis www.bts-turbo.com

BTS Facebook‘e www.facebook.com/BTS-Turbo-GmbH-1152805524770480

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!