Visada puikus sandarinimas!

23 birželio 2016, 0:09

Kaip gaminamas cilindrų galvutės tarpiklis

„ElringKlinger“ būstinė yra Detingene prie Ermso, Vokietijoje. Ši tarptautinė bendrovė gamina sandariklius ir tarpiklius jau 135 metus. Pastaraisiais metais bendrovė palaipsniui plėtė savo asortimentą, įtraukdama ir kitus gaminius, pavyzdžiui, namų modulius ir apsaugines plokštes. Didžioji dalis iš 1600 įmonės darbuotojų gamina cilindrų galvučių tarpiklius „Made in Germany“.

Ką bendra tarpusavyje turi šiuolaikinis cilindrų galvutės tarpiklis ir svogūnas? Jie abu sudaryti iš kelių sluoksnių. Bet visi daržovės sluoksniai yra praktiškai vienodi, o „ElringKlinger“ cilindrų galvutės tarpiklio sluoksnių funkcijos skiriasi. Jie gaminami iš plono nerūdijančiojo plieno arba anglinio plieno. Sluoksnių skaičius ir tarpiklio forma priklauso nuo variklio, kuriame jis bus naudojamas. Cilindrų galvučių tarpikliai, naudojami naujausiuose lengvuosiuose automobiliuose, šiuo metu gaminami iš mažiausiai vieno plieno sluoksnio, bet sluoksnių gali būti iki septynių. Funkciniai sluoksniai, atsakingi už sandarinimo funkciją, gaminami iš spyruoklinio plieno, o kiti – iš paprasto anglinio plieno. Funkciniai sluoksniai dažniausiai reikalingi išorėje, o vidiniai sluoksniai iš esmės reikalingi storiui suderinti.

Naujausia produkcija

Gamykloje Detingene, kurioje gaminama didžioji dalis cilindrų galvučių tarpiklių, yra daugybė įvairių dydžių mašinų. Čia rasite visko, ką tik galite įsivaizduoti – nuo robotų rankų, kurios pakelia atskirus tarpiklius ir nuleidžia juos kitose vietose, iki krosnių, per kurias juda diržiniai konvejeriai, ir lubas siekiančių mašinų su iki trijų metrų ilgio perforavimo įrankiais. Kaip judrioje kelio sankryžoje piko metu – čia visada labai triukšminga. Be to, tikrai verta nuolat žiūrėti į kairę ir į dešinę, nes gamybos patalpoje pilna tarp lentynų zujančių krautuvų. Jie gabena pagamintus tarpiklius į prekių siuntimo skyrių arba atveža žaliavas į jiems skirtą apdorojimo vietą.

Šiuolaikiškų cilindrų galvučių tarpiklių gamyba prasideda nuo plieno spyruoklės, t. y. plieno juostos, susuktos į spyruoklę. Spyruoklių plotį lemia gaminamo tarpiklio dydis. 4 cilindrų varikliui skirtos svyruoklės dažniausiai yra 400 milimetrų pločio. Iš šios medžiagos, kurios gaunamos apytikris storis yra nuo 0,15 mm iki 1 mm, gaminami skirtingi cilindrų galvučių tarpiklių sluoksniai. Medžiaga perleidžiama per skirtingus lyginimo įtaisus, po to keliauja į didžiules mašinas, kuriose formuojamas išorinis kontūras, angų schema, iškilūs voleliai ir stabdikliai. „ElringKlinger“ yra beveik visų pasaulio automobilių gamintojų tiekėjas. Kiekvienam varikliui reikalingas specialus tarpiklis ir įrankis jam pagaminti. Siekiant išlaikyti visas žinias ir įgūdžius – nuo projektavimo iki gamybos – po vienu stogu, specialiame įmonės skyriuje gaminami dideli perforavimo įrankiai.

Elastinis sandarinimas

Didelės apvalios įpjovos, dažniausiai skirtos degimo kamerų sritims, tiekiamos su vadinamaisiais iškiliais voleliais kraštuose. Šie voleliai daromi iškilūs, siekiant sustiprinti sandarinimo savybes svarbiuose taškuose. Toliau nerūdijančiojo plieno iškarpos keliauja į krosnį. Taip apdorotos detalės spindi kaip auksinės, yra atsparesnės, ant jų paviršiaus nėra mašinų alyvos likučių. Tai yra ypač svarbu, nes kai kurie plieno sluoksniai dabar dengiami elastomerais, kurie kitaip nepriliptų. Elastinis plastiko sluoksnis užtikrina mikrosandarumą. Kaip ir iškilių volelių atveju, šiuo sluoksniu dengiamos degimo kamerų srities arba net visas cilindrų galvutės tarpiklio paviršius, atsižvelgiant į jo tipą ir reikiamas savybes.

Kai visi sluoksniai – su nerūdijančiuoju plienu ar be jo, su elastomero danga ar be jos – yra paruošti tarpikliui gaminti, roboto rankos deda jas tinkama eilės tvarka ir sujungia atskirus sluoksnius kniedėmis. Dabar cilindrų galvutės tarpiklis parengtas naudoti, bet nei viena detalė nepalieka „ElringKlinger“ gamyklos griežčiausiai nepatikrinta. Pirmiausia, atliekant suslėgimo procedūrą tarpiklis turi įrodyti, kad gali užtikrinti visišką sandarumą. Bandymo metu jis suspaudžiamas ir veikiamas suslėgtu oru. Jei cilindrų galvutės tarpiklis užtikrina sandarumą, jis keliauja į kitą bandymą – svėrimą. Labai tiksliu instrumentu patikrinamas cilindrų galvutės tarpiklio svoris. Jei specifinis svoris yra tinkamas, bandymo rezultatas laikomas sėkmingu. Sugedus perforavimo įrankio perforavimo matricai, vienos įpjovos gali trūkti, tokiu atveju tarpiklis laikomas netinkamu gaminiu ir yra išmetamas.

Tikslumo reikalavimai

Detingene prie Ermso niekas nepaliekama likimo valiai. Darbuotojai reguliariai siunčia tyčia sugadintas detales per mašinas, kad patikrintų, ar mašinos veikia tinkamai, ar aptinka visus netinkamus elementus. Jei pagamintas tarpiklis atlaiko visus šiuos bandymus, jam suteikiamas serijos numeris, kliento numeris, kartais dar logotipas. Po to specialiai apmokytas darbuotojas apžiūri tarpiklius ir tik tada užbaigti, išsamiai patikrinti cilindrų galvučių tarpikliai dedami į dėžes ir siunčiami automobilių gamintojams.

Automobilių dalių prekiautojai antrinėje rinkoje yra tokie pat reiklūs cilindrų galvučių tarpiklių kokybės atžvilgiu. Prieš dvidešimt metų tarpikliai buvo gaminami visiškai kitaip nei dabar. Tačiau vis tiek variklis veikia tinkamai tik su cilindrų galvučių tarpikliu, kuris yra iš esmės identiškas originaliajam, kuris buvo įrengtas transporto priemonėje ją gaminant. Štai kodėl „ElringKlinger“ vis dar naudoja specialius mažų serijų įrankius ir gamina tarpiklius, kurie pagal šiuolaikinius standartus nėra moderniausi nei gamybos metodo, nei dizaino atžvilgiu. Jų nereikia tiek daug, kiek gaminamų naujausiems modeliams, tačiau vis dar reikia kaip atsarginių dalių.

Išskirtiniai specialistai

Detingene yra pavyzdžių ir prototipų skyrius, kuris skirtas ypatingiems atvejams. Cilindrų galvučių tarpiklių tyrėjai dirba trimis pamainomis, ištisą parą. Jie yra atsakingi už naujų gaminių projektavimą, prototipų bandymus ir specialių užsakymų atlikimą. Jei, pavyzdžiui, klasikinio automobilio savininkui reikia naujo cilindrų galvutės tarpiklio jo brangiajam automobiliui, bet tarpiklio nebegalima nusipirkti iš tiekėjų, „ElringKlinger“ ekspertai maloniai padės išspręsti problemą. Lazeriu bus nuskaityti senos sugadintos detalės kontūrai, kur ji bebūtų. Po to, naudodami šiuos duomenis, darbuotojai sukuria puikiai tinkančią atsarginę detalę – autentišką vienetinį gaminį. Mūsų tarpiklių ekspertai ne tik gali pagaminti detalių seniems automobiliams. Cilindrų galvučių tarpikliai, pažymėti „Made in Dettingen an der Erms“, itin sėkmingai naudojami kai kuriuose lenktyniniuose modeliuose.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!