Salono ventiliatoriai priklauso mūsų produktų asortimento Klimato Kontrolės kategorijai ir gali būti šių tipų:
– Salono ventiliatoriai su 2 kontaktais su/be integruotų reguliatorių;
– Ventiliatorių varžos su 2, 3, 4, 5 arba 6 kontaktais.
Šiuolaikiniuose automobiliuose HVAC bloko viduje esantis ventiliatorių paprastai valdo kintamosios srovės valdymo modulis arba BCM blokas per PWM signalą, arba LIN magistralės ryšio standartą.
LIN magistralė yra dvikryptis ryšys, kur pagrindinis valdiklis gali siųsti ir gauti grįžtamąjį ryšį iš vieno iš pavaldžių valdymo blokų. Tai reiškia, kad pavaldus įrenginys nesiųs pranešimo, nebent pagrindinis įrenginys to paprašys.
PWM signalą valdo kintamosios srovės (AC) valdymo blokas ir iš esmės tai yra įtampos bei laiko santykis. Pavyzdžiui, jei kintamosios srovės modulis siunčia 95% PWM signalą, tai reiškia, kad ventiliatorius veiks visu greičiu, o siunčiant tik 25% PWM signalą, reikš pirmąjį greičio lygį.


Jei susiduriate su situacija, kai neveikia salono ventiliatorius ir BCM modulyje nėra išsaugotų gedimų kodų, atlikite šiuos veiksmus:
1. Multimetru patikrinkite, ar į ventiliatoriaus variklio jungtį tiekiama +12V. Kartais teisingam patikrinimui reikia KOER (degimas įjungtas, variklis dirba).
2. Patikrinkite jungties kontaktus su testavimo lempute ir užtikrinkite gerą įžeminimo jungtį. Lemputė turi šviesti ryškiai, o ne blankiai.
3. Jei salono ventiliatoriaus jungtyje nėra maitinimo įtampos, patikrinkite relių dėžutę.
4. Ir, žinoma, nepamirškite patikrinti saugiklio!


5. Atkreipkite dėmesį, su kokiu salono ventiliatoriumi dirbate ir kaip jis veikia.
6. Ventiliatoriai su 3 kontaktais paprastai yra valdomi elektroninio modulio (BCM arba A/C modulio) per PWM signalus arba LIN magistralės ryšį.
VW automobiliuose galinė oro kondicionavimo sistema negali reguliuoti temperatūros ir ventiliatoriaus greičio bei gali būti traktuojama kaip gedimas, tačiau dažnai tai būna dėl įjungtos vaikų apsaugos funkcijos.
PSA modeliuose, pradedant nuo 2013 metų, salono ventiliatorius veikia ilgiau nei 10 minučių po to, kai išjungiamas degimas ir užrakinamas automobilis, jokie gedimų kodai nesaugomi. Šią problemą gali sukelti sugedęs ventiliatoriaus modulis, esantis už daiktadėžės arba vairo kolonėlės.
Kai kuriuose Peugeot 208/2008/308 T9 modeliuose, salono ventiliatoriaus variklis gali nustoti veikti dėl išsilydžiusios 2 kontaktų jungties, esančios už pamušalo kairėje centrinės konsolės pusėje. Jei taip atsitiktų, patikrinkite, ar salono ventiliatoriaus variklis veikia laisvai, taip pat patikrinkite, ar salono filtre nėra šiukšlių.


VAG MQB platformoje, jei neveikia salono ventiliatorius ir yra išsaugotas vienas ar daugiau gedimų kodų (pvz., U021200 – nutrūko ryšys su vairo kolonėlės valdymo moduliu, U103000 – vietinio duomenų magistralės elektros gedimas), problema gali būti blogas sujungimas dešiniojo A statramsčio apačioje. Taip pat patikrinkite, ar toje jungties srityje nėra vandens, vanduo gali patekti iš užsikimšusio stogo nutekėjimo vamzdelio.
Volvo S/V60 – S80-V/XC70 III nuo 2006 metų modeliuose, ventiliatoriaus variklio keitimas yra sudėtingas darbas, kuriam reikia maždaug 6-7 valandų. Išėmimui reikalingas specialus įrankis (OE Nr. 9997284).
Kai kuriuose PSA modeliuose, A/C sistema veikia tik tada, kai salono ventiliatorius sukasi 1-mu greičiu. Tai sukelia sugedusi salono ventiliatoriaus varža, kurią reikia pakeisti.


Kokybės Patikra NRF Padaliniuose Europoje
Mūsų didelis Techninės Pagalbos skyrius kuria geriausias praktikas antrinės rinkos (AM) gaminiams. Kalbant apie mūsų salono ventiliatorius, visa kokybės užtikrinimo inžinierių komanda registruoja kiekvieną prekę prieš išleisdama ją į rinką ir stebi gaminį visą tarnavimo laiką. Tokia tvarka leidžia greitai reaguoti į bet kokius mechanikų atsiliepimus.
Salono Ventiliatoriaus Patikrinimo Procesas:
1. Vizualus palyginimas – Palyginame formą, dydį, jungties kištuką, tvirtinimo taškus ir kontaktų skaičių.
2. Elektrinių parametrų palyginimas – Remiantis elektros instaliacijos schema, tikrinami srovės šuoliai, sukimosi kryptis, triukšmas ir sukimosi greitis.


Komentarai