Ar galite atskirti aukščiausios kokybės alyvos prekės ženklus? Taip – tiesiog pažvelkite į siūlomų produktų asortimentą. Populiarūs gamintojai siūlo tik bazines alyvas, paprastai populiariausių prekės ženklų. Tuo tarpu aukščiausios klasės gamintojai siūlo visą asortimentą produktų, skirtų tiek senesniems modeliams, tiek atitinkančių naujausių, tik ką rinkoje pasirodžiusių automobilių reikalavimus. Prekių ženklų specialistai „TotalEnergies“ paaiškina, kaip atpažinti gerą alyvos gamintoją.
Naftos pramonėje, kaip ir automobilių pramonėje, praktiškai kasmet atsiranda naujovių ir tendencijų. Alyvos jau seniai nebėra tik variklio tepimo, aušinimo ir valymo priemonė. Dabar jos mažina degalų sąnaudas, gerina išmetamųjų dujų sudėtį, apsaugo variklį nuo LSPI stuksenimo ir užtikrina veiksmingą tepimą pertraukiamajame hibridiniame cikle. Be to, kai kuriems varikliams jie yra nepakeičiami – naudojant senesnio tipo alyvą variklis gali būti sunaikintas.
Šiuolaikiškumo sertifikatas
Alyvų naujoves paprastai pristato tik didžiausi šios pramonės šakos gamintojai, o jų kokybė ir specifikacijos yra aiškiai sertifikuotos. Kiekviena alyva turi klampumo ir kokybės klasės žymėjimus, taip pat variklių gamintojų patvirtinimus. Jie yra tam tikras pažymėjimas, kad turime reikalų su technologiškai pažangiu produktu, atitinkančiu griežtus reikalavimus.
Klampumo standartus reglamentuoja SAE (Automobilių inžinierių draugijos) sukurta klasifikacija. Pagal ją alyvos skirstomos pagal tam tikroje temperatūroje pasiekiamas klampumo vertes, išskiriant 14 klampumo klasių. Populiariausios yra 10W-40, 5W-40 ir 5W-30. Naujausiems benzininiams varikliams vis dažniau reikia 0W-20 ar net 0W-16 alyvų, kurių paprastai nėra pigesnių gamintojų alyvų asortimente. Šios alyvos pasižymi geresniu skystumu žemoje temperatūroje, todėl greičiau užpildo alyvos magistralę iškart po variklio užvedimo. Kita vertus, esant aukštai temperatūrai, 0W-20 alyva sudaro mažesnį pasipriešinimą tekėjimui nei, tarkime, 10W-40, todėl taupo degalus ir pagerina variklio efektyvumą bei aušinimą. Hibridinių pavarų atveju, kai variklis dažnai paleidžiamas esant dideliam galios poreikiui, vienas iš svarbiausių veiksnių yra momentinis jo sutepimas. Tai gali užtikrinti tik mažos klampos alyvos, pavyzdžiui, 0W-20 ar net 0W-16.
Naujausi kokybės standartai
Šiuos standartus reglamentuoja Amerikos naftos institutas (API). Jie atskirai išreikšti benzininiams ir dyzeliniams varikliams. Bėgant metams reikalavimai tapo vis griežtesni. Tikriausiai kiekvienas yra susidūręs su tokiais pavadinimais kaip API SJ (benzininiams varikliams) arba API CE (dyzeliniams varikliams). Antroji pavadinimo raidė visada yra svarbi. Kuo arčiau abėcėlės pabaigos, tuo geriau. Šiuo metu naujausia benzininių variklių specifikacija yra API SP. Benzininiams varikliams SP reiškia apsaugą nuo LSPI reiškinio, didesnį atsparumą alyvos oksidacijai, paskirstymo grandinės apsaugą nuo dilimo, didesnį variklio švarumą, apsaugo nuo aukštatemperatūrinių nuosėdų ir t. t.
Antroji, ne mažiau populiari kokybės klasifikacija yra ACEA (Europos automobilių inžinierių draugijos) klasifikacija. Tokie pavadinimai kaip A (benzininiams varikliams), B (dyzeliniams varikliams) ir C (mažai pelenų turinčioms alyvoms) yra sukurti pagal nuoseklius skaitmenis. Šiuo metu naujausi standartai yra A7/B7 ir C6 (nuo 2021 m.).
Kokybės klasifikacija taip pat apibrėžiama pagal ILSAC (Tarptautinio tepalų standartizacijos ir patvirtinimo komiteto) standartus, kurie mūsų rinkoje yra mažiau populiarūs. Tai amerikiečių ir japonų organizacija, kuri remiasi API klasifikacija, tačiau prideda savo klases nuo GL1 iki GL6.
Naujausias standartas yra ILSAC GF-6, nurodantis degalų taupymo savybes, aukštatemperatūrinių nuosėdų mažinimą, didesnį stūmoklio švarumą, LSPI mažinimą ir laiko grandinės apsaugą. ILSAC GF-6 skirstomas į dvi kategorijas: GF-6A yra patobulinta GF-5 versija, kurios klampumo profiliai yra 0W arba 5W, bet ne mažesni kaip 0W-20, ir GF-6B (SAE 0W-16 ir žemesni).
Gamintojų patvirtinimai
Geriausias alyvos gamintojo reputacijos rodiklis yra tai, kad ji atitinka konkrečius moderniausių variklių reikalavimus, patvirtintus atitinkamais patvirtinimais (dar vadinamais homologacijomis). Jų yra daugybė, nes kiekvienas automobilių gamintojas turi savo kriterijus ir patvirtinimų/patvirtinimų žymėjimus. Dėl šios priežasties pateiksime tik patvirtinimų, kuriais pasižymi atrinktos naujausios „TotalEnergies“ asortimento alyvos, pavyzdį.
Visai „Volkswagen“ šeimai naujausioms konstrukcijoms taikomi standartai 508.00 ir 509.00. „Mercedes“ – 229.5 ir 229.52 (hibridiniams automobiliams – 229.71 ir 229.72). BMW automobiliuose vienas iš naujausių patvirtinimų yra LL-17FE arba LL-19FE, o „Renault“ automobiliuose – visa eilė patvirtinimų RN17 (17, 17FE, 17RSA). Galima daryti prielaidą, kad „Stellantis“ asortimente „Opel“ naujausi standartai yra Dexos 1 gen3 ir OV 0401547A20, o „Citroën“ ir „Peugeot“ – B71 2312 ir 2310. „Ford“ naujausi standartai yra 950-A ir 952-A1, o „Porsche“, pavyzdžiui, C20 dyzelinui arba PC40 benzinui.
– Pakuotė ar jos išvaizda mažai ką pasako apie alyvos kokybę ar gamintojo reputaciją. Dažnai klientai apsiriboja rinkodaros aprašymais ant pakuotės, susijusiais su produkto naudojimu. Laimei, egzistuoja standartizuotos kokybės ir klampumo klasifikavimo sistemos bei variklių gamintojų patvirtinimai ir (arba) patvirtinimai. Pagal juos neginčijamai nustatoma, su kokia alyva turime reikalą ir kokia yra jos gamintojo reputacija. Deja, didelė dalis gamintojų nurodo patvirtinimus „tinka“ arba „atitinka reikalavimus“, tačiau tai nėra oficialūs gamintojo patvirtinimai. Tai gali reikšti, kad gaminys netinka konkrečiam varikliui, nes jo netyrė variklio gamintojas. Tokie bandymai kainuoja. Dažnai tik geros reputacijos prekių ženklai gali sau leisti atlikti visą bandymų ciklą, kad gautų atitinkamus patvirtinimus. – sako „TotalEnergies“ techninio skyriaus vadovas Andrzej Husiatyński. Rinkodara Lenkijoje
Komentarai