„Porsche” 6 taktų variklis, kuris sulaukė tiek automobilių entuziastų, tiek inžinierių dėmesio, yra inovatyvus sprendimas, skirtas optimizuoti efektyvumą ir sumažinti išmetamųjų dujų kiekį. Sukurtas tvaraus vystymosi dvasia, jis remiasi pažangia mechanine architektūra ir papildomo darbo ciklo panaudojimu. Žemiau išsamiai aptariame pagrindinius jo techninius aspektus.
6 taktų variklio veikimo principas „Porsche” 6 taktų variklis remiasi išplėstu darbo ciklu. Svarbiausias yra dviejų papildomų taktų pridėjimas: antras suspaudimo taktas ir papildomas darbo taktas. Tradiciniame 4 taktų cikle turime tokią seką: įsiurbimas, suspaudimas, darbas ir išmetimas. 6 taktų sprendime po darbo fazės seka papildomas suspaudimas ir darbas, kas leidžia pakartotinai panaudoti energiją degimo kameroje ir žymiai pagerina variklio efektyvumą. Viskas rodo, kad nauja „Porsche” sukurta technologija leis pasiekti net 50% efektyvumą, kas, palyginus su dabartiniais 30%, yra ypatingas pasiekimas.
„Porsche” patentuotas variklis išsiskiria ne tik taktų skaičiumi, bet ir dviem viršutiniais mirties taškais (VMT) bei dviem apatiniais mirties taškais (AMT) stūmoklio padėtyje. Tai pasiekiama modifikuojant tradicinį alkūninį mechanizmą, kuriame įdiegta ekscentrinė krumpliaračių sistema. Be to, tarp AMT 1 ir AMT 2 cilindro sienelėje įrengti įsiurbimo kanalai, kurie gali priminti dvitakčius variklius.
Patentuoto variklio darbo ciklas 6 taktų variklis nuo klasikinių variklių skiriasi daugiausia dėl dviejų papildomų taktų, t.y. vieno papildomo alkūninio veleno apsisukimo darbo cikle. Tai vyksta taip:
- Įsiurbimas: Pirmasis taktas, kaip ir tradiciniuose keturtakčiuose varikliuose, yra įsiurbimas, kuris vyksta tarp 2-ojo VMT ir 1-ojo AMT. Tai trumpiausias galimas taktas aptariamo variklio darbo cikle.
- Suspaudimas: Po to, taip pat tradiciškai, vyksta degalų-oro mišinio suspaudimas. Stūmoklis pasiekia 1-ąjį VMT, kas lemia aukščiausią įmanomą suspaudimo laipsnį šiame variklyje.
- Darbas: Darbo takte įvyksta pirmoji inovacija. Stūmoklis pasiekia 2-ąjį AMT, atidengdamas įsiurbimo kanalus cilindro sienelėse. Šie kanalai, panašiai kaip dvitakčiuose varikliuose, naudojami degalų-oro mišiniui tiekti į cilindrą. Tuo pačiu metu trumpam atsidaro išmetimo vožtuvas, leidžiantis pakeisti cilindro turinį (kaip tai vyksta dvitakčiuose).
- Suspaudimas: Kitas taktas yra antrasis suspaudimas to paties darbo ciklo metu. Šiuo atveju degalų-oro mišinys kartu su kameroje likusiais išmetamaisiais dujomis suspaudžiamas iki 1-ojo VMT.
- Darbas: Antrasis darbo taktas šio variklio cikle vyksta nuo 1-ojo VMT iki 1-ojo AMT.
- Išmetimas: Paskutinis taktas yra klasikinis išmetimo taktas, stūmoklis juda nuo 1-ojo AMT iki 2-ojo VMT.
Du viršutiniai mirties taškai ir du apatiniai mirties taškai stūmoklio padėtyje yra įmanomi dėl krumpliaračių mechanizmo, kuris sukelia ekscentrinį alkūninio veleno sukimąsi.
Nauda aplinkai ir degalų efektyvumas „Porsche” žada reikšmingą naudą aplinkai. Papildomi taktai leidžia efektyviau sudeginti išmetamąsias dujas ir degalų-oro mišinį. Dėl šios technologijos taikymo CO2 ir NOx emisijos yra mažesnės, kas atitinka tendenciją siekti ekologiškesnių automobilių sprendimų išlaikant didelę galią. Dėl to variklis gali pasiūlyti didesnį efektyvumą, taigi ir mažesnes degalų sąnaudas. Nors degalų sąnaudų argumentas nebūtinai yra esminis „Porsche” klientams.
Komentarai