Uždegimo žvakių keitimas yra įprasta techninės priežiūros procedūra. Tačiau reikia nepamiršti esminio aspekto – tinkamo priveržimo momento. Tiek per silpnas, tiek per stiprus priveržimas gali turėti rimtų pasekmių varikliui, o kraštutiniais atvejais net sugadinti jį.
Kodėl svarbus žvakių priveržimo momentas? Uždegimo žvakės tiek benzininiuose, tiek dyzeliniuose varikliuose (kur naudojamos kaitinimo žvakės) yra atsakingos už degalų-oro mišinio uždegimą. Kad jos tinkamai veiktų ir optimaliai išsklaidytų šilumą, jos turi būti priveržtos tinkama jėga.
Benzininiai varikliai: Benzininiuose varikliuose uždegimo žvakės įsukamos į cilindro galvutę. Per silpnas priveržimo momentas gali sukelti:
- Kompresijos praradimą: Nesandarumas tarp žvakės ir lizdo galvutėje sukelia slėgio kritimą cilindre, dėl to blogiau dega degalai ir krenta variklio galia.
- Žvakės perkaitimą: Nepakankamas kontaktas su galvute apsunkina šilumos išsklaidymą, o tai sukelia žvakės perkaitimą ir greitesnį nusidėvėjimą.
- Uždegimo pertrūkius: Laisva žvakė gali sukelti uždegimo pertrūkius, kas pasireiškia netolygiu variklio darbu, trūkčiojimu ir galios kritimu.
Kita vertus, per stiprus žvakės priveržimas gali sukelti:
- Sriegio pažeidimą galvutėje: Per didelė jėga gali sugadinti sriegį galvutėje, o tai reiškia brangų remontą.
- Žvakės pažeidimą: Per stiprus priveržimas gali pažeisti žvakės izoliatorių arba patį elektrodą.
- Galvutės deformaciją: Kraštutiniais atvejais gali įvykti cilindro galvutės deformacija. *– Yra dvi pagrindinės uždegimo žvakių gedimo priežastys. Viena iš jų yra priveržimas netinkamu momentu, dėl ko galima mechaniškai pažeisti žvakę. – *sako Davidas Paušekas iš Niterra įmonės
Dyzeliniai varikliai: Dyzeliniuose varikliuose kaitinimo žvakės naudojamos degimo kamerai pašildyti, kad būtų lengviau užvesti šaltą variklį. Netinkamo kaitinimo žvakių priveržimo pasekmės yra panašios kaip ir benzininiuose varikliuose. Per silpnas priveržimo momentas gali sukelti:
- Apsunkintą užvedimą: Nesandarumas aplink žvakę apsunkina degimo kameros pašildymą, o tai apsunkina užvedimą, ypač žemoje temperatūroje.
- Žvakės pažeidimą: Perkaitimas dėl blogo kontakto su galvute gali sugadinti kaitinimo žvakę.
Per stiprus kaitinimo žvakės priveržimas gali sukelti:
- Žvakės nutrūkimą: Kaitinimo žvakės yra jautrios ir jas lengva pažeisti naudojant per didelę jėgą.
- Sriegio pažeidimą galvutėje: Kaip ir benzininiuose varikliuose, per didelė jėga gali sugadinti sriegį galvutėje.
Kaip priveržti žvakes tinkamu momentu? Norint išvengti problemų, susijusių su netinkamu žvakių priveržimu, reikia laikytis automobilio gamintojo rekomendacijų. Informaciją apie priveržimo momentą galima rasti automobilio specifikacijoje arba ant žvakės pakuotės. Žvakėms priveržti reikia naudoti dinamometrinį raktą, kuris leidžia tiksliai kontroliuoti priveržimo jėgą.
Svarbu prisiminti:
- Prieš įsukant naują žvakę reikia išvalyti sriegį galvutėje.
- Naujų žvakių atveju verta patikrinti ant pakuotės, ar gamintojas rekomenduoja tepti sriegį.
- Žvakę reikia sukti ranka, kol pajuntamas pasipriešinimas.
- Tada reikia naudoti dinamometrinį raktą, nustatytą tinkamam priveržimo momentui.
- Priveržti reikia tolygiai ir be trūkčiojimų.
Laikantis šių taisyklių, galima užtikrinti tinkamą žvakių montavimą ir išvengti problemų su variklio darbu. Taip pat rekomenduojame antrą medžiagą mūsų svetainėje, kurioje dėmesys skiriamas žvakių priveržimo momentui Twin Spark varikliuose.
Komentarai