Pasaulinė premjera: ZF Annotate naudoja dirbtinį intelektą ADAS ir AD sistemų kūrimui

28 birželio 2024, 9:31

Modernioms, automatizuotoms vairuotojo pagalbos sistemoms reikia daug jutiklių, kad tiksliai analizuotų transporto priemonės aplinką ir nustatytų saugius vairavimo manevrus. Siekdama toliau plėtoti šiuos ADAS ir AD sprendimus, technologijų grupė sukūrė debesų pagrindu veikiančią ir DI palaikančią validavimo paslaugą ZF Annotate. ZF pasaulinės technologijos dieną, 2024 m. birželio 27 d., Jeversene/Hanoverje, grupė pirmą kartą pristato greitą, ekonomišką ir rinkai paruoštą paslaugą lengviesiems ir komerciniams automobiliams.

Tikslių ir patikimų duomenų svarba

Tiksli ir patikima duomenų analizė yra būtina pažangių pagalbos sistemų kūrimui transporto priemonėse. Kameros, radarai, lidarai arba ultragarsiniai jutikliai nuolat tiekia informaciją, iš kurios transporto priemonė sukuria trimačią savo aplinkos vaizdą. Šios sistemos realiu laiku turi atpažinti įvairius objektus, įskaitant transporto priemones, žmones, juostas ir kelio ženklus.

Šiuos jutiklių duomenis reikia teisingai apdoroti skaitmeniniu būdu, kad transporto priemonė visada gautų “absoliučią tiesą” – pramonėje žinomą kaip “ground truth” – ir pagal ją apskaičiuotų bei įgyvendintų vairavimo funkcijas. Lyginant surinktą jutiklių informaciją su patikimu ir aukštos tikslumo lygio referenciniu jutiklių rinkiniu, padidėja tikslumas. Būtent čia ZF Annotate vaidina svarbų vaidmenį.

DI didesniam greičiui ir saugumui

Remiantis klientų pačių transporto priemonių duomenimis ir papildomais ZF jutiklių duomenų įrašais – referenciniais matavimais – debesų pagrindu veikianti paslaugų sprendimas pateikia “ground truth”. ZF Annotate veikia kaip perteklinis nustatymas, nepriklausantis nuo tikrinamo jutiklių rinkinio ir susiduriantis su ta pačia informacija vairuojant kelyje. Surinkti duomenys įkelti į debesiją ir analizuojami. Dėl dirbtinio intelekto visi svarbūs objektai tiksliai pažymimi, klasifikuojami, priskiriami unikalūs ID numeriai ir sekami judantys objektai. Ši objektų informacija sudaro aplinkos modelio aprašymo dalį – “ground truth”. Po šio “anotuojimo” programinė įranga pateikia labai tikslius palyginamuosius matavimus. Tai daro ZF Annotate pažangiu, DI palaikomu validavimo sprendimu, skirtu modernių ADAS/AD sistemų, nuo 2+ iki 5 lygio, bandymams ir mokymui.

Greitesnis ir pigesnis procesas

ZF Annotate referencinių matavimų tikslūs ir patikimi duomenys gali žymiai paspartinti sudėtingų ADAS ir AD sistemų kūrimą ir tobulinimą. Iki šiol tokių sistemų validavimas buvo labai daug darbo reikalaujantis, užtrukdavo daug laiko ir buvo brangus, nes referencinius duomenis tradiciškai anotavo žmonės.

“Dėka dirbtinio intelekto, galime pagreitinti validavimo procesą iki 10 kartų ir taip sumažinti anotavimo laiką nuo 12 iki dviejų mėnesių. Tai taupo mūsų klientų laiką ir pinigus,” paaiškina Klein. “ZF Annotate leidžia generuoti ‘ground truth’ per trumpiausią įmanomą laiką,” sako Klaus Hofmockel, Vairuotojo pagalbos sistemų ir elektronikos padalinio tyrimų ir plėtros vadovas. “Mūsų debesų pagrindu veikianti paslauga gali dirbti 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę, todėl palyginti su rinka, referencinių duomenų validavimas atliekamas neįtikėtinai greitai, neprarandant kokybės.”

Lankstumas kiekviename aspekte

Priklausomai nuo klientų poreikių, referenciniai jutikliai naudojami arba bandymo transporto priemonėje, arba “Pursuit” režime. Tai yra jutiklių rinkinys, sumontuotas atskirame referencinių duomenų automobilyje. “Pursuit” režimas gali būti naudojamas be didelių bandymo automobilio modifikacijų – pavyzdžiui, vertinant parkavimo scenarijus viešose vietose.

Šis taikymo lankstumas daro ZF Annotate nepriklausomą nuo konkrečių jutiklių gamintojų. Taip pat nebereikia brangių klientų aukštųjų technologijų bandymo automobilių modifikacijų. Todėl klientai gali įtraukti paslaugą į jau pradėtus plėtros projektus. Tokiu būdu ZF Annotate palaiko validavimo procesą pačiu efektyviausiu būdu ir padeda pasiekti kiekvieno kūrėjo tikslus kuriant nepriekaištingą produktą.

Be to, įrašyti referenciniai duomenys nėra ribojami tik priekinio vaizdo. Priklausomai nuo klientų poreikių, referencinis jutiklių rinkinys gali pateikti išsamų 360 laipsnių vaizdą, suteikdamas detalų ir tikslų transporto priemonės aplinkos atvaizdavimą.

ZF yra žinoma dėl naujų technologijų kūrimo įvairioms taikymo sritims. ZF Annotate gali būti naudojama visose transporto priemonių klasėse tiek lengvųjų automobilių, tiek komercinių transporto priemonių sektoriuose.

“Patikimumas ir efektyvumas yra svarbūs, kai kalbama apie referencinių duomenų validavimą kuriant vis labiau populiarėjančias pažangias vairuotojo pagalbos sistemas,” sako Klein. “ZF Annotate siūlo abu šiuos dalykus skalabilioje sistemoje. Su mūsų sprendimu ZF pateikia dar vieną žingsnį kelyje į programinės įrangos apibrėžtą transporto priemonę.”

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!