Hidraulinė alyva automatinės transmisijos kompiuteryje tikrai nėra pageidaujamas reiškinys. Mercedes automobiliai, pagaminti nuo 90-ųjų antrosios pusės iki antrojo XXI amžiaus dešimtmečio pradžios, daugiausia buvo su 5 greičių automatine transmisija 5G-Tronic 722.6. Kai kurie iš jų turi tokį kuriozinį defektą, kad kai kurie įtaria, jog tai buvo tyčia.
Ar transmisijos alyva turėtų būti transmisijos kompiuteryje?
Automatinės transmisijos alyva, dar vadinama ATF (Automatic Transmission Fluid), ne tik tepa transmisijos komponentus, bet ir padeda perjungti pavaras. Anksčiau tik alyvos slėgis nuspręsdavo pavarų perjungimą, tačiau dabar alyvos slėgis nukreipiamas solenoidiniais vožtuvais, kuriuos valdo išorinis kompiuteris, dažniausiai esantis variklio skyriuje.
Vienas Amerikos Mercedes forumo vartotojas, radęs alyvą savo transmisijos valdymo bloke ir perskaitęs apie dešimtis ar net šimtus panašių atvejų, priėjo neįprastą išvadą. Jis teoravo, kad kompiuteris buvo pastatytas su jungtimi į viršų ir sandariai užsandarintas iš apačios, kad alyva negalėtų ištekėti. Jis savo teoriją pagrindė alyvos šilumos sklaidos savybėmis, kurios galėtų kelti pavojų integruotoms grandinėms. Tai, žinoma, nesąmonė. Automatinės transmisijos alyva niekada neturėtų būti kompiuteryje, valdančiame jos veikimą.
Kas sieja alyvą Mercedes automatinės transmisijos kompiuteryje su medžiais?
Daugelis žmonių, susidūrę su TCM (Transmission Control Module) pilnu hidraulinės alyvos, klausė savęs: Iš kur alyva transmisijos kompiuteryje? Atsakymas į šį klausimą gali šokiruoti.
Alyva patenka į automatinės transmisijos kompiuterį per elektros laidą, kuris tiesiogiai jungiasi nuo transmisijos. Tai atsitinka dėl kapiliarinio efekto, fizinės skysčių savybės judėti prieš gravitaciją „vamzdelio“ viduje iki aukščio, priklausančio nuo jo skersmens. Paprasčiausias šio reiškinio pavyzdys yra medžiai, kurie be kapiliarinio efekto negalėtų tiekti vandens į šakas ir lapus, esančius aukščiau nei 10 metrų virš žemės.
Kodėl alyva perpildoma į transmisijos valdymo bloką?
Alyvos perpildymo į transmisijos kompiuterį priežastis yra o-žiedo tarp vidinio transmisijos jutiklių bloko ir išorinio elektros laido, vedančio į kompiuterį, susidėvėjimas. Dėl defekto pobūdžio alyva neišsilašina ant žemės po automobiliu, bet greičiau ją sugeria laidai ir pamažu, lašas po lašo, užpildo valdymo bloką.
Mano praktikoje reguliariai susiduriu su šia problema. Taip pat verta paminėti, kad ATF skysčio būklė gali paveikti simptomus, nes jo elektrinis laidumas didėja su metalinių nuosėdų kiekiu. Be to, ilgas alyvos poveikis gali pažeisti elektrolitinį kondensatorių ant kompiuterio plokštės dėl alyvos reakcijos su pačiu kondensatoriaus sandarikliu. Taip pat yra automobilių, pavyzdžiui, Mercedes ML W163, kuriuose alyva gali tiesiog išsilieti ant vairuotojo kilimėlio. – sako Piotr Kalinowski, mechanikas, kasdien remontuojantis Mercedes automobilius.
Ką daryti, jei transmisijos 722.6 valdymo bloke yra alyvos?
Jei esate mechanikas ir susidūrėte su Mercedes su tokia transmisija, galite rekomenduoti patikrinti, ar alyva pateko į kompiuterį. Tačiau būkime atviri, tai skamba kaip pasaka, o klientai dažnai mano, kad mechanikai tiesiog bando juos apgauti dėl nereikalingų išlaidų. Tačiau, jei esate tokio automobilio savininkas, patikrinkite transmisijos valdymo bloką kuo greičiau. Jei susidomėsite tuo prieš prasidedant transmisijos veikimo sutrikimams, galite sutaupyti šimtus ar net tūkstančius eurų.
- Pirmiausia atjunkite akumuliatorių, tada atjunkite transmisijos valdymo bloką ir jį išimkite. Jo vieta skiriasi priklausomai nuo Mercedes modelio. Paprastai išėmimo metu galite nustatyti, ar valdymo blokas pilnas skysčio.
- Atsargiai atidarykite valdymo bloką, išpilkite sukauptą alyvą ir tada švelniai išvalykite integruotas grandines naudojant izopropilo alkoholį, kuris tinka elektronikos valymui.
- Kitas žingsnis yra pakeisti jungtį transmisijoje. Norint atlikti šią procedūrą, nereikia išimti transmisijos ar nuimti alyvos karterio. Žingsnis po žingsnio instrukcijas galite rasti šiame vaizdo įraše anglų kalba:
- Paskutinis, pasirenkamas žingsnis yra naujo laido įrengimas. Tai nėra privalomas pakeitimas dėl mažo alyvos kiekio jo viduje.
Komentarai