Kartais Mercedes-Benz C, E, S ir ML klasės automobilių automatinėse EGS greičių dėžėse dingsta galios perdavimas ir atsiranda netinkamas bėgių perjungimas. Pateikiame patarimą kaip sutaisyti šį gedimą.
Šis gedimas dažnas Mercedes C (203), E (210) (211), ML (163), S (220) automobiliuose.
Vairuotojai, atvykstantys į autoservisą, šią problemą apibūdina taip: važiavimo metu dingsta pavaros perdavimas, galia neperduodama į ratus, atrodo taip jog automobilis stovėtų įjungus neutralaus bėgio padėtyje, greičių dėžė neperjungia bėgių, taip pat pastebimas alyvos prasisunkimas.
Naudojantis „TEXA“ Nano Diag diagnostiniu prietaisu, kuris naudoja TEXA IDC4 CAR PLUS programą, galima išvysti šias klaidas:
· Greičių dėžės gedimas,
· Įjungtas avarinis rėžimas.
PERSPĖJIMAS: kartais diagnostinis prietaisas neaptinka jokių klaidų ir nepateikia klaidos kodų.
Gedimo priežastis: alyvos ištekėjimas iš greičių dėžės dėl alyvos siurblio arba sukimo momento konverterio tarpinės gedimo.
Sprendimas: automatinės greičių dėžės būklės diagnostika su alyvos siurblio, sukimo momento konverterio tarpinės ir jo komponentų pakeitimu.
Nuotraukoje matome atskirtą greičių dėžę. Geltona rodyklė parodo konverterio tarpinę bei konverterio korpusą (tepalo spaudimas automatinėje greičių dėžėje siekia net 4 barus). Raudona rodyklė parodo sukimo momento konverterio veleną.
Šioje nuotraukoje matome sukimo momento konverterio korpuso tarpinę. Matome vietą, kurioje tarpinė pažeista ir pro ją prasisunkia alyva. Gedimo priežastis yra alyvos siurblio, esančio už šios tarpinės, montavimo vietos netekimas.
Nuotraukoje matome automatinės greičių dėžės konverterį iš alyvos siurblio pusės. Geltona rodyklė parodo alyvos siurblio sankabą. Raudona rodyklė nurodo vietą, kurioje alyvos siurblio korpusas pažeidė konverterį. Labiausiai sukimo momento veikiamos vietos yra vidinė automatinės greičių dėžės sankabos pusė. Atsiradus pažeidimui vairuotojas toliau tęsdamas automobilio eksploataciją sugadina alyvos siurblį.
Alyvos siurblio montavimo vieta. Raudona rodyklė parodo veleną ant kurio montuojamas sukimo momento konverteris.
Geltona rodyklė parodo alyvos siurblio montavimo vietą. Matomas nuo besitrinančio alyvos siurblio pažeistas paviršius. Raudona rodyklė parodo sukimo momento konverterio korpuso montavimo varžtus.
Alyvos siurblys. Geltonos rodyklės parodo alyvos kanalus. Raudona rodyklė parodo krumplio danties pažeidimą.
Alyvos siurblio montavimo ir demontavimo patarimai:
· Atsukite greičių dėžės korpuso varžtus (15 varžtų) bei transmisiją (2 važtai);
· Atsargiai nuimkite korpusą nuo transmisijos, palikite išorinį veleną savo vietoje, tai apsaugos nuo sankabos diskų atsijungimo;
· Atsukite alyvos siurblio varžtus (8 varžtai);
· Norint atjungti alyvos siurblį turite įsukti į montavimo angas ilgesnius varžtus (apie 80mm), kurie padės jums lengviau nuimti alyvos siurblį nuo sukimo momento konverterio paviršiaus;
· Guminiu plaktuku trenkite per įsuktus varžtus, šis veiksmas padės „atsiklijuoti“ alyvos siurbliui nuo paviršiaus.
Komentarai