Prietaisų skydelyje deganti variklio lemputė gali reikšti ir EGR vožtuvo klaidą. „Texa“ specialistai pristato problemos sprendimą „Volkswagen Transporter T5“ T5 2.0 TDI 4Motion (CAAA) automobilyje.
Diagnostinis įrankis, kuriuo naudojasi daugelis mechanikų, turi būti traktuojamas kaip pagalbinis įrankis, padėsiantis išspręsti automobilio problemą, o ne kaip įrankis, kuris išspręs automobilio problemą. Kartais tik „nelengva automobilio diagnostika“ padeda išspręsti iškilusią problemą. Kas yra „nelengva automobilio diagnostika“? Apie tai mes pakalbėsime remdamiesi konkrečiu EGR vožtuvo klaidos atveju.
Pradedame nuo pradžių: į automobilių servisą atvyksta automobilis su kontroliuojama degimo sistema. Po diagnostinių „Axone 4 Mini“ ir „Navigator Nano“ įrenginių prijungimo matome, kad automobilyje yra elektrinio EGR vožtuvo klaida. Viso proceso metu naudosime šiuos diagnostinius įrenginius.
Pirmas veiksmas, kurį turime atlikti – tai patikrinti automobilio saugiklius. Tai yra pats lengviausias, nors ir dažnai pamirštamas, veiksmas. Turime patikrinti F20 saugiklį, atsakingą už EGR vožtuvo darbą bei F01 ir F08 saugiklius. Po šio patikrinimo galime tęsti darbą.
Šiuo konkrečiu atveju, kalbant apie elektrinį EGR vožtuvą, turime atkreipti dėmesį į jo komponentus: vožtuvo elektrinę dalį, kuri veikia gaudama signalą iš variklio valdymo bloko bei paties EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacinio) vožtuvo mechaninę dalį, kuri valdomas elektriniu vožtuvu. Patikriname elektros instaliaciją. Įsitikinę, kad elektros instaliacija yra tvarkinga, tikriname ar EGR vožtuvo elektrinė dalis gauna signalą iš variklio valdymo bloko, tam patariame naudoti osciloskopus „Twin Probe“ arba „Uniprobe“ įrenginius.
Jei neturime oscilokopo galima naudoti multimetrą, kuris šiuo atveju nėra pats tinkamiausias įrengimas, tačiau vis tiek galime aptikti šiokią tokią įtampą. Nagrinėdami schemą matome, kad EGR vožtuvas signalą gauna iš 30 terminalo, o valdymą (masę) iš 30 terminalo „B“ jungties (mažesnės). Turime aptikti įtampą.
Jeigu valdymas veikia toliau, reikia tikrinti patį elektrinį vožtuvą. Kaip tai atlikti? Siūlome prisijungti prie automobilio kompiuterio. Prisijungus pasirinkti kortelę: oro srauto matavimas, EGR vožtuvo padėtis. Jeigu spausdami akseleratoriaus pedalą matome, jog oro srauto duomenys keičiasi – EGR vožtuvo valdymas veikia.
Toliau gali sugesti ir paties EGR vožtuvo mechaninė dalis. Mes žinome jog EGR vožtuvo mechaninė dalis dirba ne pačiomis maloniausiomis sąlygomis ir yra dažnai užteršiama išmetamosiomis dujomis. Kaip patikrinti EGR vožtuvo mechaninę dalį? Mums reikės vakuuminės pompos, kurios vamzdelį uždėsime ant paties vožtuvo vakuuminio vamzdelio pajungimo. Užvesime variklį ir diagnostinėje įrangoje pasirinksime kortelę: oro srauto matavimas, EGR vožtuvo padėtis. Norėdami patikrinti ar EGR vožtuvo mechaninė dalis veikia remsimės paprasta taisykle: variklis – 2 litrai, 4 cilindrai. Vienas litras oro sveria apie 1 g. Variklis per vieną įsiurbimo taktą įsiurbia apie 0,5 litro oro, (2 litrai/4cilindrai = 0,5 litro = 500ml = 500mg). Jeigu šiuo metu variklis dirba laisvomis apsukomis, rodomi diagnostiniai duomenys turėtų būti 500 mg/H („H“ įsiurbimo taktas). Jeigu pradėsime atidarinėti EGR vožtuvą rodmenys turėtų pasiekti iki 250mg/H (tai jau yra visiškai atsidaręs EGR vožtuvas). Šiuo mūsų konkrečiu atveju parodymai buvo arti normos.
Vožtuvo mechaninė dalis veikia, tai kodėl atsiranda vožtuvo klaida? Mums derėtų patikrinti elektrinio vožtuvo slėgį, tiekiamą EGR vožtuvui. Uždedame vakuumetrą tarp EGR vožtuvo ir elektrovožtuvo: čia absoliutinis slėgis turi būti 0,3 bar. Užvedame variklį ir matome, jog slėginė vertė nėra didelė. Tikriname vakuumą prieš elektrinį vožtuvą – vėl matome jog slėgis nedidelis. Atjungiame visus vakuumo vamzdelius (išskyrus vakuumetro), vamzdelius užspaudžiame ir tikriname, pasirodo slėgio pakanka valdyti EGR vožtuvą, tai reiškia, kad yra pažeistas kažkuris kitas vamzdelis. Tikriname turbinos valdymo vožtuvo vamzdelius – situacija ta pati, viskas gerai. Tikriname stabdžių vakuumo (stiprintuvo) slėgį ir čia pasireiškia slėgio nepakankamumo problema. Mūsų konkrečiame atvejyje buvo pažeistas stabdžių stiprintuvo vakuuminis vožtuvas.
Po mūsų patikrinimo automobilio valdytojas patvirtino mūsų diagnozę. Mes jo paklausėme „Kas dedasi su Jūsų automobiliu kai kelis kartus paspaudžiate stabdžių pedalą?“ Automobilio valdytojas pasakė, jog stabdžių pedalas tapdavo labai kietas (stabdžių stiprinimo trūkumas) ir automobilio praktiškai buvo neįmanoma sustabdyti. Jeigu būtume tai žinoję anksčiau tai automobilio gedimo paieška truktų trumpiau.
„Nelengva automobilio diagnostika“ pasireiškia dideliu informacijos surinkimu iš skirtingų automobilio komponentų. Be šios surinktos informacijos nebūtume išsiaiškinę automobilio gedimo. Galėjome netgi patirti fiasko, nuleisti rankas ir nesutaisyti sugedusio automobilio. Toks diagnostikos tipas naudojamas ir tada kai sunku gauti parametrus apie tam tikrus automobilio komponentus.
Komentarai