Apie 628 000 automobilių, t.y. beveik ketvirtadalis iš 2,95 mln. pernai Vokietijoje registruotų naujų automobilių, yra su įrengta vairuotojo nuovargio aptikimo sistema.
– „2014 m. „Bosch“ radarinių ir vaizdo jutiklių pardavimai viršys 2 mln. vienetų. Tai yra du kartus daugiau nei pernai“ – teigia Gerhard Steigei, „Bosch Chassis Systems Control“ pramonės prezidentas.
Žemiau pateikiame naujas pagalbos vairuotojui sistemas:
ACC ir ACC Stop & Go – 4 % visų naujų automobilių
Prisitaikanti sistema kontroliuoja greitį ir atstumą (ACC), paprastai yra naudojamas vienas radarinis jutiklis ir net esant spūstims kelyje, sistema išlaiko norimą atstumą nuo priekyje esančios transporto priemonės. Dėka automatinio greičio padidinimo ir stabdymo, sistema ne tik pritaiko greitį prie kelio sąlygų, bet ir garantuoja ramų bei ekonomišką vairavimą.
Stop & Go versijoje sistema ACC gali automobilį sustabdyti visiškai, o jei automobilis yra su automatine pavarų dėže – po trumpo sustojimo, sistema gali priversti jį vėl pajudėti. Apibendrinant galima teigti, kad vairuotojas išvengia varginančių judesių, todėl gali ilgiau išlaikyti koncentraciją.
Kelių eismo ženklų atpažinimo sistema – 4 % visų naujų automobilių
Nuo greičio apribojimo iki draudimo lenkti ženklų – 4 % 2013 m. įregistruotų naujų automobilių orientuotis kelyje padeda kelių eismo ženklų atpažinimo sistema. Transporto priemonėje įmontuota vaizdo kamera fiksuoja simbolius ir rodo atitinkamą informaciją ekrane, esančiame automobilio salone.
Kelio juostų atpažinimo sistema – 10 % visų naujų automobilių
Kelio juostų atpažinimo sistema yra įdiegta 10 % 2013 m. įregistruotų lengvųjų automobilių. Kelio juostų atpažinimo sistema padeda sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką – signalas, kuris informuoja vairuotoją apie tai, kad jis išvažiavo iš savo kelio juostos, gali būti pvz. vairo vibravimas. Smarkiai išvystyta sistema padeda dar labiau – kai nuo skiriamosios juostos atstumas yra mažesnis nei minimalus, sistema švelniai, tačiau juntamai nukreipia automobilį į kelio juostos centrą. Rikiuojantis į šalia esančią juostą, sistema stebi aplinką aplink automobilį bei įstrižai nuo jo. Vairuotojai, kurių automobiliuose yra įdiegta ši funkcija, šviesos signalu yra perspėjami apie sparčiai artėjantį automobilį gretimoje juostoje, net tada, kai automobilis yra taip vadinamoje „akloje zonoje“. Vokietijos organizacijos GIDAS tyrimas parodė, kad šios sistemos dėka galima išvengti iki 28 % nelaimingų atsitikimų, kurių priežastis yra netyčinis išvažiavimas į gretimą juostą.
Automatinė avarinio stabdymo sistema – 11 % visų naujų automobilių
Atsižvelgiant į galimą kliūtį sistema paruošia automatinį stabdymą ir jei vairuotojas nesureaguoja į kliūtį, automatiškai įsijungia staigus stabdymas. Nuo 2016 metų tokia stabdymo sistema, kuri apsaugo pėsčiuosius bus privalomas įrengimas norint pasiekti penkių žvaigždučių Euro NCAP įvertinimą.
Pažangi apšvietimo valdymo sistema – 20 % visų naujų automobilių
Pažangios apšvietimo valdymo sistemos tikslas – geresnis matomumas ir geras apšvietimas. Važiuojant naktį ar tuneliuose sistema automatiškai įjungia ir išjungia šviesos spindulių pluoštą. Jei sistema kelyje neaptinka jokių kitų automobilių, ji taip pat įjungia papildomą šviesą. Pažangi apšvietimo valdymo sistema gali nuolatos reguliuoti šviesos spindulį bei nepastebimai perjunti į „artimas šviesas“.
Nuovargio atpažinimo sistema – 23 % naujų automobilių
Pavargęs ir išsiblaškęs vairuotojas manevrus atlieka ne taip tiksliai ir dažnai taiso vairavimo kryptį. Remiantis vairo valdymo daviklio sistema ir arba elektrine vairo stiprintuvo sistema, kurią sukūrė „Bosch“, nuovargio atpažinimo sistema analizuoja vairuotojo atliekamus manevrus ir greitai aptinka trumpus krypties koregavimo judesius, kurie yra būdingi nuovargio ir mieguistumo būklei. Tiksliau atpažinti nuovargio požymius padeda papildomai fiksuojamas kelionės laikas bei paros metas.
Komentarai