Starteris turi paprastą, bet labai svarbią užduotį: užvesti variklį. Starteriai, priklausomai nuo pritaikymo, skiriasi dydžiu, konstrukcija ir galingumu.
Starteris visuomet veikia vienodai: įjungiamas elektromagnetinis jungiklis, kuris per svirtį sukabina krumpliaratį su dantytu smagračio kraštu. Ta pačia kontaktine jungtimi uždaroma starterio variklio elektros grandinė, kuri suka starterį ir užveda variklį. Kai išjungiamas starteris, elektromagnetinis jungiklis atveria kontaktinę jungtį, o dantratis išlenda iš krumpliaračio, grįždamas į pradinę padėtį. Tas ciklas trunka tik kelias sekundes.
Iliustracija 1: Starteris su kontaktine jungtimi (1), elektromagnetiniu jungikliu (2), su dantračiu (3) ir vienakryptė mova su krumpliaračiu
Jei starteris veikia ilgiau arba veikia trumpais intervalais be pakankamų pertraukų, kol įkaista iki aukštos temperatūros, tuomet elektromagnetinis jungiklis veikia kaip šildymo spiralė ir starteris yra veikiamas didelių apkrovų.
Iliustracija 2: Viršuje: Naujas elektromagnetinis jungiklis-indikatorinis popierius nenudažytas; Apačioje: Aiškiai matomas nudažytas indikatorinis popierius.
Tokias perkrovas galima pažinti pagal indikatorinį popierių, kuriuo yra apvyniotas elektromagnetinis jungiklis. Šis popierius keičia spalvą peržengus tam tikros temperatūros ribą. Intensyvus spalvos pakitimas rodo terminę starterio perkrovą.
Iliustracija 3: Visiškas sunaikinimas-stipriai perkaitintas elektromagnetinis jungiklis su solenoidiniu indikatoriniu popieriumi ir išsilydžiusia izoliacija.
Starteriui rekomenduojama maksimaliai dirbti 30 sekundžių, tada leisti kelias – mažiausiai 2 minutes, atvėsti. Šis ciklas kartojamas maksimaliai 3 kartus, po jo turi būti ilgesnė pertrauka. Negalima starterio naudoti kitais tikslais pvz.: oro išleidimas iš įpurškimo sistemos pakeitus kuro filtrą.
Komentarai