Nuo serijinės ESP sistemos gamybos pradžios 1995 m., įmonė „Bosch“ jų pagamino jau 100 milijonų vienetų. ESP sistema leidžia vairuotojui išlaikyti kryptinį stabilumą ir dažnu atveju išvengti avarijos, ypač esant slidžiai kelio dangai ar važiuojant į posūkį per dideliu greičiu.
– „Pastaraisiais metais ESP sistema leido ne tik išsaugoti daugelio žmonių gyvybes, bet ir tapo svarbiu pagrindu kitai funkcijai – automatiniam vairavimui.“ – teigia Gerhard Steiger, „Bosch Chassis Systems Control“ pramonės skyriaus pirmininkas.
Tyrimų duomenimis ESP sistema padeda išvengti 80 % nelaimingų atsitikimų, susijusių su automobilio slydimu. Nuo 2014 m. liepos mėnesio ESP sistemos nebereikės ieškoti automobilio papildomos įrangos sąraše, nes ji bus kiekvieno naujo automobilio standartinė įranga. JAV jau tapo prievole ESP sistemą montuoti visose transporto priemonėse, kurių svoris yra mažesnis, nei 4,5 tonos. Australija ir Izraelis taip pat priėmė nutarimą visuose serijinės gamybos automobiliuose montuoti ESP sistemą. Ateinančiais metais atitinkamos nuostatos įsigalios Japonijoje, Korėjoje, Rusijoje ir Turkijoje.
Nuo 1995 m. iki 2010 m. pradžios buvo pagaminta 50 milijonų ESP sistemų. Vos per ketverius metus šis skaičius išaugo dvigubai. – „Nuo 2010 m. mes gaminame daugiau ESP sistemų, nei gerai žinomų ABS sistemų“ – teigia Steiger. „Bosch“ gamina ESP sistemas Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV, Kinijoje, Indijoje ir Brazilijoje.
Pirmoji sistemos versija svėrė 4,3 kg, devintos kartos bazinė versija sveria 1,6 kg ir yra ne tik daug lengvesnė ir kompaktiškesnė, bet ir pigesnė.
Per ateinančius kelerius metus vis daugiau ir daugiau manevrų kelyje bus atliekama automatiniu būdu. Automobiliai galės patys prisiparkuoti į garažą ar automatiškai vairuoti spūstyse autostradoje. Visos šios funkcijos turi bendrą bruožą – stabdymą be vairuotojo pagalbos. Automobiliuose, kuriuose jau yra ši sistema, bus lengviau įrengti papildomas saugumo ar komforto funkcijas. Esminis ESP sistemos elementas yra aplinkos veiksnių registravimas. Jutikliai gali pastebėti kitus eismo dalyvius, nustatyti atstumą, greitį ir judėjimo kryptį.
Komentarai