Išsami paskirstymo dirželio keitimo instrukcija Mitsubishi Galant 2.4 GDI (1997-2005), variklio kodas 4G64

27 vasario 2017, 23:42

Variklis 2.4 GDI buvo sumontuotas automobiliuose Mitsubishi, m.in. Galant, Space Runner/Gear ir Space Wagon.  Keisdami paskirstymo diržą mechanikai darydavo daugybę rimtų klaidų. Norint užtikrinti, jog paskirstymo diržas ir pagalbiniai pavarų dirželiai bus pakeisti be problemų, ContiTech Power Transmission Group pateikia žingsnis po žingsnio diržų keitimo instrukciją.

Variklių gamintojas rekomenduoja keisti paskirstymo diržą ir paskirstymo veleno krumpliuotąjį diržą kas 90.000 km arba kas 6 m. Tai yra maksimalus paskirstymo diržo tarnavimo laikas, kuris jokiu būdu negali būti ignoruojamas.

Keitimo procedūra priklausomai nuo modelio tipo trunka:

Mitsubishi Galant – 2.00 val.

Kiti modeliai (išskyrus Galant) – 2.40 val.

Patarimas: Jeigu paskirstymo diržas yra keičiamas, įtempiklis ir vedantysis guolis taip pat turi būti pakeisti. Hidraulinį įtempiklio vibracijos slopintuvą reikia patikrinti ir jeigu reikia pakeisti.

Teisingam sumontavimui reikalingi šie specialūs įrankiai:

Įtaisas įtempiklio reguliavimui – Mitsubishi nr. MD998767.

Pasiruošimo darbai:

Išsukti degimo žvakes (lengviau sukasi variklis).

PASKIRSTYMO DIRŽELIS:

DĖMESIO:

  • Demontavus paskirstymo diržą nesukti alkūninio ir paskirstymo veleno.
  • Sukti variklį ekspoatavimo kryptimi (jeigu nenurodyta kita sukimo kryptis).
  • Sukti tik alkūninio veleno skriemulį ir nesukti kitų variklio krumpliaračių.
  • Atkreipkite dėmesį į visus priveržimo momento dydžius.

Demontavimas:

  1. Išmontuoti:
  • Apatinę variklio apsaugą (jei yra).
  • Viršutinę variklio apsaugą.

2.Paremti variklį.

3.Demontuoti:

  • Variklio pagalvę.
  • Variklio pagalvės laikiklį.
  • Pagalbinių sistemų varančius diržus.
  • Vandens siurblio skriemulį.
  1. Nustatyti žymėjimus dirželio disko alkūninio veleno (įpjova) ant paskirstymo diržo apatinio dangčio (T). (pav. Nr.1).

5.Demontuoti:

  • Alkūninio veleno skriemulio varžtus. (pav. 2 C)
  • Alkūninio veleno skriemulį. (pav. 2 D)

DĖMESIO: Kai kuriuose varikliuose, norint demontuoti  alkūninio veleno skriemulį, reikia atsukti ir pagrindinį alkūninio veleno varžtą (pav. 2 E).

  • Viršutinę paskirstymo diržo apsaugą. (pav. 2 A)
  • Apatinę paskirstymo diržo apsaugą. (pav. 2 B)
  1. Sukti alkūninį veleną pagal laikrodžio rodyklę, kol sutaps žymėjimai (pav.3, 4, 5 ir 6). Kai kuriais atvejais, norint atlikti šį veiksmą, reikia prisukti centrinį alkūninio veleno varžtą.

Pav. 3 Žymėjimai ant paskirstymo veleno skriemulio.

Pav. 4 Žymėjimai ant tepalo siurblio disko.

Pav. 5 Žymėjimai ant paskirstymo veleno skriemulio, įsiurbimo vožtuvų ir korpuso.

Pav. 6 Žymėjimas ant išmetimo vožtuvų paskirstymo krumpliaračių ir korpuso.

  1. Atlaisvinti įtempiklio varžtą. (pav. 7A)

  1. Demontuoti:
  • hidraulinės sklendės įtempiklio vibracijos slopintuvo diržo varžtus. (pav.7 B)
  • Hidraulinę įtempiklio sklendę (pav. 7 C).
  • Paskirstymo diržą.

Montavimas:

  1. Patikrinti hidraulinės sklendės įtempiklio vibracijos slopintuvo korpuso nesandarumą (pav.7C). Esant reikalui pakeisti

  1. Palengva įspausti stūmoklį į įtempiklio vibracijos slopintuvo korpusą.
  2. Prilaikyti stūmoklį kaiščiu (pav. 8C), kurį reikia įkišti per angą korpuse.
  3. Sumontuoti dirželio itempiklio hidraulinį vibracijos slopintuvą.(pav. 8A)
  4. Priveržti varžtus (pav. 8B). Prisukimo momentas: 24 Nm.
  5. Žymėjimai turi sutapti (pav. 3, 4, 5 ir 6)

DĖMESIO: Patikrinti, ar tepalo siurblys yra taisyklingoje padėtyje. Norint tai padaryti, reikia pašalinti fiksavimo varžtą iš cilindrų bloko. Įkišti kryžminį atsuktuvą Ǿ 8 į skylę. Atsuktuvas turi įsikišti į 60 mm gylį nuo cilindrų bloko krašto. Jeigu atsuktuvą galima įkišti tik 20mm reikia alyvos siurblio diską pasukti  360° ir vėl įkišti atsuktuvą (pav.9).

  1. Žymėjimai turi sutapti (pav.4).
  2. Paskirstymo diržą uždėti į kairę pusę, pradedant nuo alkūninio veleno skriemulio. Atkreipti dėmesį, ar diržas tarp dantračių įtemptas.
  3. Įtempiklio ritinį tvirtai prispausti prie diržo. Priveržti įtempiklio velenėlio varžtą (pav.7A)
  4. Ištraukti atsuktuvą iš cilindrų bloko angos.
  5. Pasukti alkūninį veleną ¼ apsisukimo prieš laikrodžio rodyklę.
  6. Pasukti alkūninį veleną ¼ apsisukimo pagal laikrodžio rodyklę, kol nesutaps žymėjimai (pav. 3, 4, 5 ir 6).
  7. Atlaisvinti įtempiklio volelio varžtą (pav. 10A). 
  8. Pasukti įtempiklio volelį į kairę pusę (sukimo momentas 3,5 Nm.). Panaudoti įtaisą Nr. MD998767. (pav. 10B). Prisukti įtempiklio volelio varžtą (pav.10A). Sukimo momentas: 48 Nm.
  9. Išimti kaištį iš tempiklio korpuso tam, kad būtų atlaisvintas stūmoklis (pav. 8 C).
  10. Alkūninį veleną pasukti 2 apsisukimus į dešinę, žymėjimai turi sutapti (pav. 4). Palaukti 5 minutes, kol susilygins hidraulinio įtempiklio slėgis.
  11. Žymėjimai turi sutapti. (pav. 3, 4, 5 ir 6).
  12. Patikrinti, ar stūmoklis išsikiša 3,8-4,5 mm ilgio. Jei ne – pakartoti (pav. 11);
  13. Sumontuoti elementus atbuline demontažui tvarka.
  14. Priveržti alkūninio veleno skriemulio varžtus. Sukimo momentas 25 Nm. Jei centrinis varžtas buvo atsuktas nuo alkūninio veleno, reikia priveržti. Sukimo momentas: 108-127 Nm.
  15. Sumontavus pagalbinių sistemų dirželius reikia patikrinti įtampą naudojant įtaisus Conti® BTT Hz:
  • Generatoriaus būklė:
  • Naujas dirželis: 241 – 276 Hz.
  • Dėvėtas dirželis: 201 – 222 Hz.

 

  • Oro kondencionavimo ir vairo stiprintuvo būklė:
  • Naujas dirželis: 137 – 157 Hz.
  • Dėvėtas dirželis: 114 – 126 Hz.

Paskirstymo veleno krumpliuotasis diržas:

Demontavimas:

  1. Demontuoti paskirstymo diržą kaip aprašyta ankstesniame skyriuje. 
  2. Demontuoti:
  • Alkūninio veleno varžtą (pav. 12 A).
  • Alkūninio veleno skriemulį (pav. 12 B).
  • Alkūninio skirstomojo veleno padėties impulsų daviklio generatorių (pav. 12 C).
  • Alkūninio skirstomojo veleno padėties daviklį.
  1. Atlaisvinti įtempiklio dirželio velenėlio varžtą ant įvedimo veleno (pav.12 D).
  2. Nuimti dirželį nuo įvedimo veleno.

 

Montavimas:

  1. Žymėjimai turi sutapti (pav. 3 ir 4);
  2. Uždėti paskirstymo veleno krumpliuotąjį diržą;
  3. Įtempiklio velenėlį stipriai patraukti į dešinę iki dirželio. Prisukti įtempiklio velenėlio varžtą (pav.12D). Sukimo momentas: 19 Nm.
  4. Nykščiu užspausti dirželį taške pažymetame▲. Dirželis turi susilenkti apie 3-4 mm (pav.13). 
  5. Jeigu ne – pakartoti įtempimą.
  6. Sumontuoti elementus atbuline tvarka demontažui.
  7. Prisukti alkūninio veleno varžtą (pav.12A). Sukimo momentas: 108-17 Nm.
  8. Sumontuoti paskirstymo diržą kaip aprašyta ankstesniame skyriuje.
  9. Sumontavus pagalbinių sistemų dirželius reikia patikrinti įtampą naudojant įtaisus Conti® BTT Hz:
  • Generatoriaus būklė:
  • Naujas dirželis: 241 – 276 Hz.
  • Dėvėtas dirželis: 201 – 222 Hz.

 

  • Oro kondencionavimo ir vairo stiprintuvo būklė:
  • Naujas dirželis: 137 – 157 Hz.
  • Dėvėtas dirželis: 114 – 126 Hz.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!