Pakabos sijos su traukėmis ir svirtimis – tai plačiai „Citroen-Peugeot“ grupės (PSA grupės) bei „Renault“ markės automobilių galinėse pakabose taikomas sprendimas.
„Citroen“, „Peugeot“ ir „Renault“ automobilių modeliai turi galinės pakabos konstrukciją, kurią sudaro sija ir svirtys su adatiniais guoliais bei amortizuojamosios traukės. Visais atvejais po tam tikro transporto priemonės naudojimo laiko visa sija susidėvi ir pradeda skleisti nemalonius garsus. Tai reiškia, kad galinę pakabą reikia patikrinti servise. Automobilių savininkai atvyksta į servisą, kuriame pirmiausia yra nustatoma, kad pakabos siją reikia pakeisti į naują arba restauruotą. Dauguma klientų renkasi restauruotą produktą, nes tai, be abejo, pigesnis sprendimas ir tikrai ne prastesnis nei naujos dalies pirkimas autorizuotame autoservise. Kyla klausimas – kur įsigyti restauruotą siją? Interneto skelbimų portaluose galima rasti įvairiausių nežinomos kilmės ir vidutinės kokybės pakaitalų. Iš servisų gaunama informacija rodo, kad tokios sijos yra prastai pagamintos ir dažnai pasižymi netinkama geometrija. „Inter Cars“ pradėjo bendradarbiauti su Lenkijos įmone, veikiančia rinkoje jau 11 metų, kuri specializuojasi prancūziškų automobilių galinės pakabos sijų remonto ir restauravimo srityje. Ji siūlo 42 produktus.
Sija, atlikus kompleksinį restauravimą, tampa beveik nauja dalimi. Taip yra todėl, kad visi darbiniai elementai yra pakeičiami naujais. Atlikus restauravimą vykdoma daugiapakopė kontrolė užtikrina, kad sija tarnaus tiek pat laiko kaip ir naujas bei originalus produktas. Profesionaliai restauruotų sijų eksploatavimo laikas siekia maždaug 3–4 metus arba 70–80 tūkst. km.
PSA grupės automobilių galinės pakabos sijų restauravimas atliekamas tokiu būdu:
- Kiekviena sija specialiais presais yra išardoma į atskirus elementus.
- Sijos elementai yra nuvalomi smėlio srove, nudažomi ir patikrinami, ar nėra deformacijų, įtrūkimų ir geometrijos pokyčių.
- Susidėvintys elementai, t. y. guoliai, yra pakeičiami naujais. Sijos kaiščiai yra pakeičiami naujais 95 % atvejų (likusieji 5 % yra puikios būklės).
- Svirčių guolių lizdai ir stabilizatoriaus traukių tvirtinimo elementai yra patikrinami ir, jeigu reikia, restauruojami. Maždaug 80 % guolių lizdų reikia pakeisti įvores, o beveik 100 % stabilizatoriaus tvirtinimo skylių („Peugeot 206“ modelio) būtina restauruoti.
- Sijos metalo-gumos įvorės yra patikrinamos, ar nėra pažeistos. Jeigu reikia, jos yra pakeičiamos naujomis (maždaug 50 % atvejų).
- Visi sriegiai yra kalibruojami, kad nesukeltų problemų montuojant.
- Patikrinama, ar rato ašys nėra kreivos arba deformuotos. Sriegis kalibruojamas ir, jeigu reikia, pakeičiamas nauju.
- Visi elementai yra surenkami montavimo stenduose, užtikrinant visus gamyklinius parametrus. Surinkus siją, dar kartą patikrinama jos geometrija. stenduose, užtikrinant visus gamyklinius parametrus. Surinkus siją, dar kartą patikrinama jos geometrija.
Pagal ką atpažįstame sijos gedimą:
- cypsėjimas;
- garsus cypimas, surūdijusių galinės sijos guolių traškėjimas;
- laisvumas, dėl kurio ratų viršutinė dalis pakrypusi į centrą /-\;
- automobiliuose po eismo įvykio – ratų apatinės dalies pakrypimas į centrą \ -/;
- traukės, kuri yra amortizuojamoji dalis, įtrūkimas, dėl kurio automobilis staiga pažemėja;
- stabilizatoriaus traukės įtrūkimas, sukeliantis metalo skambėjimą, girgždėjimą.
Galinės sijos gedimų negalima ignoruoti. Tai yra labai svarbus pakabos elementas, kuris daro tiesioginę įtaką važiavimo saugumui.
Sijos konstrukcija
Pagrindinį elementą sudaro skersinis laikantysis vamzdis, pritvirtintas prie važiuoklės laikikliais, vadinamais traversais. Juose yra gumos-metalo įvorės (guminės atramos). Iš abiejų skersinio laikančiojo vamzdžio pusių guoliais yra pritvirtintos svirtys, kurių galuose yra kaiščiai. Sija yra be spyruoklių. Jų funkcijas atlieka traukės. Jos yra sumontuotos sijos išorėje, statmenai automobiliui. Traukių galuose yra išdrožos, iš vienos pusės dedamos į svirtį, iš kitos – į sijos laikiklį. Produktų plėtros skyrius įtraukė restauruotas pakabos sijas į mūsų asortimentą – tai šio skyriaus darbuotojų bendradarbiavimo su regiono komerciniais atstovais rezultatas. Nuolat plėtojama bendradarbiavimo ir bendravimo su servisais programa sąlygojo asortimento plėtrą.
Komentarai