Atsižvelgiant į didelį skirtingų „Renault Laguna“ II stabdžių sistemų variantų skaičių, parenkant naują dalį, ją visada reikia palyginti su originalia.
Pagrindinis dalykas, į kurį parenkant stabdžių sistemos dalį reikia atkreipti dėmesį, yra priekinių stabdžių diskų matmenys. Galimi trys skirtingi skersmenys: 280 mm, 300 mm ir 308 mm. Galime manyti, kad mažiausias skersmuo naudojamas su 15 colių ratais, o didesni – su 16 ir 17 colių ratais, tačiau taip yra ne visada. Mažuose ratuose dideli stabdžių diskai nemontuojami, bet atvirkščiai – gali būti, ypač todėl, kad eksploatacijos metu dauguma vartotojų ratus keičia savarankiškai.
TRW pasiūlyme rasite visas reikiamas dalis – diskus, trinkeles, suportus, stabdžių žarneles ir stiprintuvus (stabdžių stiprintuvas tinka visiems variantams). Lentelėje nenurodėme pagaminimo datų ir variklių galios, nes tai antraeilės reikšmės duomenys. Apskritai galime laikyti, kad variantuose po „liftingo“ naudojami tik didesnio skersmens ratai.
Priekiniai „Renault Laguna“ II stabdžiai
Visais atvejais priekyje yra montuojami ventiliuojami diskai. Be anksčiau minėtų sunkumų parenkant diskų matmenys (galimi trys skirtingi skersmenys), priekinės stabdžių sistemos aptarnavimas nesukelia jokių problemų.
Tradiciniai galiniai „Renault Laguna“ II stabdžiai
Visais atvejais gale yra montuojami diskiniai stabdžiai. Diskai yra uždari ir integruoti su guoliais. Esant būtinybei, galima pakeisti tik guolius, tačiau, praktika rodo, kad naudojant TRW diskus su guoliais, komplektas tarnauja maždaug 60-100 tūkst. km. Pagrindinėse „Laguna“ versijose yra rankinis stabdis su tradicine svirtimi.
Galiniai „Renault Laguna“ II stabdžiai su elektriniu vykdančiuoju mechanizmu
Kai kuriose „Laguna“ II versijose yra įrengtas elektrinis pagalbinis ATE stabdis. Vairuotojas jį įjungia mygtuku. Elektros signalas įjungia vykdantįjį elementą, kuris įtempia tradicinius lynus. Remonto atveju keičiamas visas komplektas – vykdantysis ATE elementas ir lynai. Tačiau daugelis mechanikų savarankiškai išrenka vykdantįjį elementą ir keičia tik pačius lynus. Žinoma, lynai kaip atsarginės dalys nėra parduodami, todėl juos reikia užsakyti.
Verta žinoti…
Šiuo metu rinkoje galima rasti dviejų tipų elektrinio pagalbinio stabdžio sistemas. Pirmąją, remiantis „Laguna“ II pavyzdžio veikimo principu, sukūrė įmonė ATE. Antrąją sistemą sukūrė įmonė TRW. Ši sistema veikia be lynų – galiniuose suportuose yra nedideli elektros varikliai, kurie gavę įtampą priverčia judėti stūmoklį. ATE sistemos privalumu yra jos suderinamumas su abiejų tipų stabdžių sistemomis (diskiniais ir būgniniais). TRW sistemos privalumas – jau minėtas lynų nenaudojimas. Šiuo metu abi įmonės parengė naujus, visiškai universalius sprendimus. ATE sukūrė visiškai elektrinį elementą be lynų, o TRW – suportus su elektros varikliais priekiniams ratams, kurie bus naudojami, pavyzdžiui, automobiliuose su galiniais būgniniais stabdžiais (pagalbinis stabdis bus skirtas priekiniams ratams). Tikėtina, kad abu produktai pasirodys rinkoje ateinančiais metais.
Naujiena: priekiniame suporte integruotas elektrinis pagalbinis TRW stabdis.
Komentarai