Pristatomi įmonės SEALEY POWER PRODUCTS variklio kompresijos matuokliai

5 birželio 2013, 22:00

Variklio kompresija tai didžiausias slėgis, kurį gali sukelti judėdamas stūmoklis variklio cilindre. Kompresijos dydis, tai puiki integralinė variklio charakteristika, nusakanti bendrą variklio stovį.

Vidutinis kompresijos dydis benzininiams varikliams siekia 13-14 bar. Prietaisas, skirtas kompresijai matuoti, vadinamas kompresimetru. Pagal savo paskirtį kompresimetrai ankščiau buvo skirstomi į benzininius ir dyzelinius. Naujos kartos dyzelinių variklių kompresija nesiekia 20bar, kai tuo tarpu senesnių dyzelinių variklių kompresija gali siekti 40 bar.

Vieni nuo kitų, šie prietaisai skiriasi matavimo ribomis. Benzininių kompresimetrų matuojamas maksimalus slėgis yra 25bar, o dyzelinių – 60bar. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad su dyzeliniu kompresimetru sėkmingai galima matuoti kompresiją ir benzininiam varikliui. Praktiškai tai daryti galima, tačiau iš matavimų teorijos yra žinoma, kad slėgio matavimo prietaisas, manometras, tiksliausiai matuoja, kai matuojamas slėgis yra trečiame skalės ketvirtadalyje. Matuojant benzininio variklio kompresiją dyzeliniu kompresimetru matavimo rezultatas bus pirmame manometro skalės ketvirtadalyje ir gautas rezultatas turės didelę matavimo paklaidą.

Variklio kompresijos matavimas

Prieš matuojant kompresiją, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad variklis, kuriam ruošiamasi matuoti kompresiją, dirbtų normaliam režime, t.y. nedetonuotų. Yra pastebėta, kad vykstant detonacijai (savaiminis užsidegimas), gali susidaryti žymiai didesnis slėgis, kuris gerokai viršija prietaiso matavimo ribas ir tokiu būdu gali būti sugadintas kompresimetras. Savaiminio užsidegimo priežastimi gali būti per aukštas suspaudimo laipsnis arba blogas mišinys.

Tam, kad teisingai pamatuoti kompresiją, reikia:

1. Pašildyti variklį iki darbinės temperatūros.

2. Atjungti degimą.

3. Išsukti visų cilindrų žvakes (dyzeliniuose varikliuose galima matuoti kompresiją išsukus

pakaitinimo žvakes arba purkštukus).

4. Į jų vietą, paeiliui, parinkus adapterį su atitinkamu sriegiu, įsukti kompresimetrą.

5. Starterio pagalba, nuspaudus akseleratoriaus pedalą, kiekvienam cilindrui, apsukite alkūninį veleną 8-10 kartų. Matavimo rezultatus pakartokite 2-3 kartus ir nustatykite vidutinę reikšmę.

Jeigu kiekvieno cilindro matavimo rezultatai skiriasi daugiau kaip vienu baru, tada į kiekvieną cilindrą reikia įpilti 20-30g variklinio tepalo ir pakartoti matavimus. Jeigu matavimo rezultatai pasikeičia, t.y. kompresija padidėja, tai rodo, kad išdilę stūmoklio žiedai arba pats cilindras, jeigu nesikeičia – nesandarūs vožtuvai arba nesandari galvutės tarpinė. Dyzeliniams varikliams kompresijos išbarstymas tarp cilindrų leidžiamas didesnis, jis gali siekti iki 2bar. Šiuo metu vis didesnį populiarumą įgauna universalūs kompresimetrai, kurie gali būti naudojami dyzelinių ir benzininių variklių kompresijos matavimui, tokių kompresimetrų manometro matavimo ribos siekia 40bar. Šie kompresimetrai komplektuojami su skirtingais adapteriais, kurie leidžia atlikti kompresijos matavimą skirtingų markių dyzeliniams varikliams.

Viršutinio mirties taško indikatorius

Tam, kad atliktumėte variklio kompresijos nuostolių patikrinimą, būtina kiekvieno tikrinamo cilindro stūmoklį pastatyti į viršutinį mirties tašką. Tai atlikus netiksliai, stūmoklis, spaudžiamas paduodamo slėgio, pasuka smagratį puse apsisukimo. Ant smagračio markiravimas dažniausiai galioja tik variklio pirmam cilindrui. Kitiems cilindrams viršutinį mirties tašką galima tiksliai nustatyti su viršutinio mirties taško indikatoriumi. Taip pat keičiant variklio paskirstymo dirželį reikalaujama pirmo cilindro stūmoklį pastatyti į viršutinį mirties tašką. Jeigu viršutinio mirties taško markiravimas ant smagračio yra blogai matomas arba remonto metu buvo nusuktas, šio prietaiso pagalba galima teisingai nustatyti variklio stūmoklį.

Naudojimas:

1. Parinkite reikiama adapterį ir įsukite vietoje žvakės;

2. Sujunkite indikatoriaus greito jungimo movą su adapteriu;

3. Tikrinimo metu atkreikite dėmesį į tai, kad prietaiso cilindriukas turi būti laikomas statmenai;

4. Sukite smagratį variklio sukimosi kryptimi (stūmoklio padėties plūdė kyla aukštyn) tol, kol nustos kilti plūdė. Perėjus viršutinį mirties tašką, iš lėto plūdė pradeda kristi žemyn. Truputį pasukant smagratį į priekį ir atgal nustatomas viršutinis mirties taškas.

Kompresijos matuoklis dyzeliniams varikliams (40 bar.) su viršutinio mirties taško indikatoriumi. Kodas: SEA VSE3157

Pakaitinimo žvakių adapteriai prie kompresijos matuoklio SEA VSE3157:

• BMW, „Mercedes“, „Rover“, grupė VAG. Kodas: SEA VSE3151

• „Ford“, „Citroen“, „Peugeot“, „Mazda“. Kodas: SEA VSE3152

• „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Honda“, „Vauxhall“ / „Opel“. Kodas: SEA VSE3153

Kompresometras benzininiam varikliui (20 bar.) adapteriai M18, M14. Kodas: SEA CT951

Cilindrų sandarumo testeris ir kompresijos matuoklis benzinas/dyzelis su viršutinio mirties taško indikatoriumi. Kodas: SEA VSE3156

Žvakių antgaliai: 10, 12, 14, 18mm

Pakaitinimo žvakių adapteriai: „Alfa Romeo“, BMW, „Chrysler“, „Citroen“, „Daewoo“, „Fiat“, „Ford“, „Honda“, „Hyundai“, „Isuzu“, „Jeep“, „Kia“, „Lada“, „Lancia“, „Land Rover“, LDV, „Mazda“, „Mercedes“, MG, „Mitsubishi“, „Nissan“, „Peugeot“, „Renault“, „Rover“, „Saab“, „Ssangyong“, „Suzuki“, „Toyota“, VAG, „Vauxhall“ / „Opel“, „Volvo“.

Purkštukų adapteriai: M20, M22, M24 & Ford Stanadyne Injectors plus Clamp-On.

Kompresijos matuoklis benzinas/dyzelis. SEA VSE3155

Žvakių antgaliai: 10, 12, 14, 18mm.

Pakaitinimo žvakių adapteriai: „Alfa Romeo“, BMW, „Chrysler“, „Citroen“, „Daewoo“, „Fiat“, „Ford“, „Honda“, „Hyundai“, „Isuzu“, „Jeep“, „Kia“, „Lada“, „Lancia“, „Land Rover“, LDV, „Mazda“, „Mercedes“, MG, „Mitsubishi“, „Nissan“, „Peugeot“, „Renault“, „Rover“, „Saab“, „Ssangyong“, „Suzuki“, „Toyota“, VAG, „Vauxhall“ / „Opel“, „Volvo“.

Purkštukų adapteriai: M20, M22, M24 & Ford Stanadyne Injectors plus Clamp-On Injectors.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!