Automobilių ateitis siejama su didejančiu efektyvumu, nuolat progresuojančia pavaros dalies elektrifikacija, besikeičiančia mobilumo sąvoka bei su mobilumu susijusiomis skaitmeninėmis technologijomis. Visame pasaulyje gerai žinoma tiekėja ir partnerė inovacijų srityje įmonė „Schaeffler“ puikiai supranta visus šiuolaikinius iššūkius ir parodoje „International Motor Show (IAA)“ savo produktus bei sprendimus pristato stende, pavadintame „Mobility for Tomorrow“ (Rytojaus mobilumas).
Esminis automobilių projektavimo principų pokytis yra nuolat didėjantis kompleksiškumo poreikis bei holistinis ir sisteminis mąstymas. „Schaeffler“ patirtis šio tipo sistemų gamybos srityje apima kiekvieną smulkmeną. Gamintojas siūlo platų produktų asortimentą, kurį sudaro tiksliosios inžinerijos komponentai bei varikliams skirtos sistemos, transmisijos, važiuoklės komponentai, elektrinėms transporto priemonėms skirti sprendimai. Visas šias keturias svarbiausias sritis ir atspindi „Schaeffler“ stendas, kuriame pagrindinis dėmesys yra skiriamas efektyvumui, elektrifikacijai ir naudingumui. Didžiausias dėmesys, kaip visada, yra skiriamas visame pasaulyje itin aktualiai problemai – CO2 emisijoms mažinti bei degalų ekonomijai. Įmonė parodos IAA metu pristato stende įrengtą stiklinį automobilį – tai yra tiksli automobilio kopija, kurioje sumontuota apie 40 „Schaeffler“ produktų bei technologinių inovacijų. Šis modelis taip pat turi skaitmeninį ekraną, kuriame pateikiama detali informacija apie kiekvieną demonstruojamą produktą.
Patirtis elektromechanikos srityje: ateities mobilumo sistemose naudojamos pavaros
Elektromechaninis paskirstymo veleno blokas, „E-Clutch“ („e-sankaba“) automatinė sankaba ir elektromechaninė aktyvi riedėjimo kontrolės sistema – visa tai daro įspūdį ir rodo „Schaeffler“ patirtį dirbant automobilių rinkai skirtų pavarų tiekimo srityje. Galia, kai jos reikia – tai yra svarbiausias principas. Pavaros sistemoje ir pakaboje naudojamos elektromechaninės sistemos leidžia mažinti emisijas ir degalų sąnaudas. Kartu šios sistemos prisideda prie naujų automatinių funkcijų diegimo (pvz., sankabos atjungimas mechaninėje greičių dėžėje). Lyginant su hidraulinėmis sistemomis, elektromechaninės sistemos vartoja mažiau energijos. Šios sistemos galią naudoja tik tada, kai jos reikia. Pirmoji „Schaeffler“ pagaminta elektromechaninė aktyvi riedėjimo kontrolės sistema, atstovaujanti naujam važiuoklės technologijų kūrimo etapui, labai aiškiai rodo naujas tendencijas. Ši moderni sistema pakeičia iki šiol įprastai naudotus hidraulinius riedėjimo stabilizatorius. Naujoji sistema pagerina važiavimo dinamiką. Pirmą kartą serijinėje gamyboje sistema buvo panaudota prabangaus limuzino konstrukcijoje. Ši „Schaeffler“ sistema taip pat padeda mažinti degalų sąnaudas bei emisijas. Automobilio surinkimas tampa paprastesnis.
Parodoje IAA įmonė „Schaeffler“ taip pat pristato pirmąją elektromechaninę paskirstymo veleno sistemą, kuri greičiau ir tiksliau reguliuos paskirstymo veleno darbą bei adaptuos jį prie variklio darbinių sąlygų, ir planuoja greitai pradėti masinę jos gamyba. Tai sumažins degalų sąnaudas ir kenksmingas emisijas. Kartu leis lengviau stabdyti automobilį ir jam pajudėti iš vietos.
Įmonė ir toliau tobulina hidraulinius fazės keitiklius, pastaruoju metu labai plačiai naudojamus rinkoje. Kasmet „Schaeffer“ pagamina apie 15 milijonų fazės keitiklių. Ši įmonė yra viena stambiausių šio tipo produktų tiekėjų. Projektuodama automobiliams skirtus elektromechaninius komponentus, „Schaeffler“ gali pasikliauti savo patirtimi, sukaupta sistemų bei programinės įrangos gamybos srityje. Taip pat įmonė turi sukaupusi ilgametę patirtį tiksliosios inžinerijos komponentų, skirtų apkrovai perduoti, gamybos srityje. Šis sistemų išmanymas iki mažiausios smulkmenos yra labai svarbus kalbant apie koncepcinių automobilių elektromechaninių sistemų kūrimą ir elektrifikacijos didinimą.
Pavaros sistemos elektrifikacijos sprendimai
Naujas „Schaeffler“ aukštos įtampos hibridinis modulis P2 – tai sprendimas, skirtas pavaros sistemos elektrifikacijai, kurį galima pritaikyti įvairioms pavaros sistemos koncepcijoms, projektuojamoms moduliniu principu. Šį modulį sudaro automatinė atjungimo sankaba bei elektros variklis. Atjungimo sankaba valdoma elektromechaninės centrinės sankabos atjungimo sistemos, kuri sankabą aktyvuoja tiesiogiai. Ši sistema yra visiškai integruota elektros variklio rotoriuje. Perdavimo sankaba, kuri vidaus degimo variklio generuojama sukimo momentą perduoda pavarai, naudojama lygiagrečiai su atjungimo sankaba. Naujasis „Schaeffler“ hibridinis modulis P2 yra labai universalus. Jis gali perduoti plataus diapazono (iki 800 Nm) sukimo momentus. Šį modulį galima naudoti vidutinio ir labai aukšto efektyvumo transmisijos modeliuose. Modulis taip pat stipriai prisideda prie įkraunamų hibridinių automobilių degalų sąnaudų ir emisijų mažinimo. Žavintys išradimai: naujojo hibridinio modulio elektros variklyje įmonė „Schaeffler“ integravo slopintuvą. Specialaus slopintuvo neturintys elektros varikliai kylančias vibracijas gali slopinti tik veikdami esant mažoms variklio apsukoms. Masinė šio naujo hibridinio modulio gamyba bus pradėta 2017 metų pradžioje Kinijoje.
„Schaeffler“ kuria elektrinės pavaros sistemą, skirtą „FIA Formula E“
„Schaeffler“, kaip išskirtinių technologijų partnerė, „ABT Schaeffler Audi Sport Formula E Team“ sukūrė visiškai naują variklį ir pavarą, skirtus lenktyniniam automobiliui. Naujasis automobilis, turintis integruotą pavaros sistemą, spalio 17 d. pradėjo antrąjį „FIA Formula E“ sezoną Beijing vietovėje. Komandai lenktynėse atstovauja du pilotai: Daniel Abt (22 m.) ir Lucas di Grassi (31 m.). Vokietijos ir Brazilijos duetas jau ne kartą sukėlė sensaciją pirmajame sezone. Komandinėje įskaitoje jie užėmė trečiąją vietą.
„Schaeffler Technologies AG&Co“ informacija
Komentarai