Termostatas kaip ir aušinimo skysčio siurblys yra vienas iš svarbiausių automobilio aušinimo sistemos elementų. Termostatas atsakingas už aušinimo skysčio cirkuliaciją mažuoju ir didžiuoju cirkuliacijos ratu.
Esant šaltam varikliui (mažiau negu 80°C), termostatas reguliuoja aušinimo sistemą taip, kad aušinimo skystis cirkuliuotų tik variklyje. Termostato vožtuvas būna uždarytas, todėl siurblio varomas aušinimo skystis negali tekėti į radiatorių, o yra priverstas grįžti atgal į variklio bloką. Šis skysčio cirkuliacijos ratas vadinamas mažuoju ratu. Jis užtikrina greitesnį šalto variklio įšilimą.
Esant šiltam varikliui (virš 95°C), termostatas užtikrina aušinimo skysčio cirkuliaciją ne tik variklyje, bet ir per radiatorių. Termostato vožtuvas atsidaro, o aušinimo skystis pradeda tekėti per radiatorių, kuriame jis aušinamas oro srautu. Atvėsęs skystis grįžta į cilindrų bloką. Šis skysčio kelias vadinamas didžiuoju ratu.
Termostatas tai paprastas įrenginys, tačiau jo gedimas gali sukelti didelių rūpesčių.
Išskiriami du termostatų gedimų tipai:
· Termostato užstrigimas uždaroje padėtyje. Šis gedimas yra labiau bauginantis, kadangi sušilęs variklis negauna aušinimo ir tai gali sukelti variklio perkaitimą.
· Termostato užstrigimas atviroje padėtyje. Atsiradus šiam gedimui variklis yra visuomet aušinamas ir negali pakankamai sušilti, tai gali sukelti didesnį kuro suvartojimą.
Į šį, antrąjį gedimą, vasarą vairuotojai dažniausiai nekreipia dėmesio, todėl 80 % termostato keitimo darbų atliekama žiemos sezonu, kadangi į automobilio saloną patenka mažai šilto oro.
Komentarai