Visos rato stebulės gedimų rūšys

7 lapkričio 2025, 16:53

Rato stebulė yra komponentas, pagamintas iš tvirto metalo lydinio, kuris teoriškai neturėtų susidėvėti. Teoriškai. Praktikoje pasitaiko gedimų, kuriuos aptarsime savo straipsnyje. Taip pat apibūdinsime dažniausias priežastis, dėl kurių rato stebulė sugenda.

SKF

Straipsnyje nagrinėsime šiuos klausimus, susijusius su ratų stebulėmis:

  • Kodėl tvarkingas rato stebules yra tokios svarbios eismo saugumui?
  • Kas yra rato stebulė ir iš ko ji sudaryta?
  • Kodėl rato stebulė gali reikalauti keitimo? Dažniausios rato stebulių gedimų priežastys.

Vairo sistemoje servise dažniausiai keičiame vairo trauklių galiukus, be to, kartais sugenda ir vairo mechanizmai (vairo reduktoriai), kuriuos galime remontuoti arba keisti. Pakabos sistemoje dažniausiai keičiame amortizatorius, stabilizatoriaus sijas ir metalines-gumines втулкаs (arba ištisus svertus). Stabdžių sistemoje savo ruožtu keičiame kaladėles.

Rato stebulė yra komponentas, jungiąs visas aukščiau paminėtas sistemas.

Daugeliui iš mūsų atrodo, kad šis paprastos konstrukcijos komponentas, pagamintas iš tvirto plieno lydinio, yra patikimas ir nesugedąs. Daugumoje automobilių, judančių mūsų keliais, rato stebulės nereikalauja keitimo. Vieno komplekto stebulių, sumontuotų pirminio montavimo metu, pakanka visam automobilio gyvenimui. Tačiau pasitaiko situacijų, kai rato stebulės sugenda ir reikalauja keitimo.

Kas yra rato stebulė automobilyje?

Rato stebulė yra elementas, nulietas iš plieno lydinio ir montuojamas prie kiekvieno automobilio rato.

  • Stebulės uždavinys yra vesti ratą. Priekinių ratų atveju stebulė turi vesti ratą pagal vairo sistemos nustatymą, taip pat pagal pakabos darbą. Galinių ratų stebulių atveju ratai turi būti vedami pagal pakabos nustatymą.
  • Prie stebulių montuojami svertai per svertų spyruokles (rutuliniuose sąnariuose, metalinėse-guminėse втулкаs), MacPherson stovai (priekinių ratų stebulių atveju), taip pat galinių ratų pakabos elementai, pvz., sukamosios sijos.
  • Prie priekinių ratų stebulių montuojami vairo trauklių galiukai, jungiąs stebules su vairo trauklėmis ir su vairo reduktoriumi.
  • Ant rato stebulės montuojamas stabdžių suportas.
  • Prie rato stebulės montuojama rato stebulė. Taip pat pasitaiko konstrukcijų, kuriose rato guolis yra sumontuotas stebulėje.

Kaip matome, rato stebulė yra itin svarbus elementas trims pagrindinėms sistemoms, esančioms kiekviename automobilyje.

Iš ko gaminamos rato stebulės?

Dažniausiai rato stebulės gaminamos iš ketaus arba kalto plieno. Sportiniuose ir aukščiausios klasės automobiliuose galima rasti aliuminio rato stebules. Tačiau aliuminės stebulės yra labai brangios. Taip pat kaip ir aliuminės pakabos dalys.

Kokios yra rato stebulių gedimų priežastys?

  • Pažeidimai po avarijos – stebulės išlinkimas po šoninio smūgio, jungimo elementų su pakaba ir vairo sistema išplėšimas.
  • Išlinkimas nuo stipraus rato smūgio į šaligatvio kraštą.
  • Korozija – senesnėse transporto priemonėse, nuolat veikiamose drėgmės.
  • Pažeidimai stabdžių kaladėlių keitimo metu. Netinkamai įsuktas stabdžių suporto kreipikas, dėl ko pažeidžiami sriegiai stebulėje.
  • Netinkamas svertų spyruoklių tvirtinimo varžtų montavimas prie aliuminių stebulių. Nenaudojant dinamometrinio rakto ir tinkamo varžtų priveržimo momento, pagal automobilio gamintojo rekomendacijas, stebulė patiria negrįžtamą pažeidimą.
  • Netinkamas rato guolio keitimas stebulėse, kuriose yra sumontuotas rato guolis.

Kaip atpažinti rato stebulės pažeidimus?

Be matomų korozijos pažeidimų ir pažeidimų po avarijos, vairuotojas gali skųstis dėl ratų bildesio, liuftų, problemų su tinkamu vairo sistemos darbu, netinkamo padangų protektoriaus nusidėvėjimo.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!