Reaguodama į vis sunkėjančią automobilių rinkų padėtį, technologijų grupė ZF Friedrichshafen AG spartina perstruktūrizavimo programą ir strateginį reorganizavimą. Ji taip pat pritaiko gamybos pajėgumus rinkos sąlygoms. Tuo pačiu metu jau matomi pirmieji veiklos rezultatų gerinimo programos sėkmės ženklai. 2025 m. pirmąjį pusmetį pakoreguotas EBIT išaugo iki 874 mln. eurų (2024 m.: 780 mln. eurų), kas atitinka žymiai aukštesnę pakoreguotą EBIT maržą – 4,4 procento (2024 m.: 3,5 procento). Pardavimų pajamos, siekiančios 19,7 mlrd. eurų, buvo žymiai mažesnės nei praėjusiais metais (2024 m.: 22 mlrd. eurų). Staigus kritimas pirmiausia susijęs su vienkartinio poveikio efektu: ašių surinkimo skyriaus, kuris anksčiau priklausė ZF grupei, perdavimas bendram įmonės ZF Foxconn Chassis Modules GmbH projektui lėmė organišką pardavimų sumažėjimą maždaug 2 procentais.
„ZF vykdo išsamiausią perstruktūrizavimo programą savo istorijoje. Mūsų prioritetas – rentabilumas, konkurencingumas ir pozicionavimas taip, kad galėtume įveikti ateities iššūkius”, – sakė dr. Holger Klein, ZF generalinis direktorius, pristatydamas 2025 m. pirmojo pusmečio rezultatus Friedrichshafene ketvirtadienį. „Suvokiame, kad keliame aukštus reikalavimus savo darbuotojams. Veikiame atsakingai ir kuo socialiau atsakingiausiu būdu. Tačiau kartu aišku, kad mūsų pramonės šaka atsidūrė istoriškai sudėtingoje situacijoje, kuri apsunkins mūsų išėjimą iš krizės. Tačiau mūsų veiksmai, skirti rezultatų gerinimui ir įmonės perstruktūrizavimui, duoda vaisių. Nepaisant pardavimų pajamų sumažėjimo, pasiekėme didesnį pelną. Globalios automobilių gamybos stagnacija, lėtas elektromobilių plėtros tempas bei neapibrėžtumas dėl Jungtinių Valstijų muitų politikos reiškia pardavimų mažėjimą ir išaugusias sąnaudas. Sprendžiame šias problemas ir spartiname perstruktūrizavimo programos įgyvendinimą. Todėl ZF eina sunkiu, bet teisingiu keliu”.
Klein pabrėžė, kad ZF jau ėmėsi pagrindinių žingsnių pagal 2023 metais pristatytą strategiją „Sustiprinti mūsų stipriąsias puses”. Įmonė plėtoja sritis, turinčias ilgalaikių perspektyvų, tokias kaip važiuoklės sprendimų skyrius, komercinių automobilių sprendimai ir pramonės technologijų produktai, taip pat paslaugų veikla. Tuo pat metu nebeplės technologijų, tokių kaip autonominiai pervežimo transporto priemonės. Siekdama padidinti efektyvumą visose srityse, esamos produktyvumo programos lengviesiems ir komercinėms transporto priemonėms bus sujungtos, perkeltos į nuolatinę našumo organizaciją ir išplėstos visai įmonei. Taip pat bus peržiūrėtos ir pritaikytos korporatyvės struktūros. Be to, kiekviena produktų grupė vertinama pagal tai, ar ji generuoja kapitalo sąnaudas. Tai lems tolimesnį produktų programos koregavimą.
Tolimesnis perstruktūrizavimas
Perstruktūrizavimo veiksmų rėmuose ZF analizuoja galimybes sukurti naujas perspektyvas pelningam ZF Electronics and Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) skyriui per bendradarbiavimą ar partnerystes. „Kad Electrified Powertrain Technology skyrius galėtų vėl stoti į sėkmės kelią bei užsitikrinti ilgalaikį konkurencingumą ir pasirengimą ateities iššūkiams, būtina įgyvendinti konkretų perstruktūrizavimo programą”, – sakė generalinis direktorius Holger Klein. Tai apims žmogiškųjų išteklių pritaikymą būsimiems poreikiams, įskaitant vertinimą, kuriuos produktus galima pelninga gaminti atskirose vietose, bei sprendimą, kuriuos produktus įmonė gamins savarankiškai, o kuriuos pirks iš išorės tiekėjų. „Suvokiame, kad tai reikš papildomų skausmingų sprendimų priėmimą. Prie šio proceso prisieisime su didžia atsakomybe, kad rastume geriausius sprendimus visoms suinteresuotoms šalims”.
Tuo tarpu užbaigtas ZF Lifetec, buvusio Passive Safety Systems skyriaus, operacinis išskyrimas. Dabar jis sėkmingai veikia rinkoje kaip nepriklausomas prekės ženklas. Tačiau esant nepalankioms sąlygoms IPO arba partnerystės sudarymo dabartinėje ekonomikos situacijoje, ZF ir toliau svarsto visas strategines galimybes optimaliam įmonės ir jos darbuotojų vystymuisi.
Laipsniškas darbuotojų skaičiaus mažinimas
Praėjusių metų liepą ZF paskelbė planus reorganizuoti savo padalinius Vokietijoje ir pritaikyti užimtumą atsižvelgiant į numatomas tolesnės rinkos konjunktūros silpnimą. 2025 m. birželio 30 d. ZF visame pasaulyje dirbo 157 845 darbuotojai, t. y. daugiau nei 2 procentais mažiau nei metų pabaigoje (161 631). Vokietijoje darbuotojų skaičius taip pat nominaliai sumažėjo tuo pačiu laikotarpiu 2,6 procento iki 50 683 (2024 m. pabaigoje: 52 027).
Perskaičiuojant į visas darbo vietas (VDV), ZF sumažino užimtumą visame pasaulyje 11 200 VDV nuo 2024 m. pradžios, iš jų 5 700 VDV Vokietijoje. Be to, dar 4 700 VDV pasirašė dalinės perėjimo į pensiją sutartis arba išėjo į pensiją. „Šioje srityje dariame pažangą ir toliau elgsimės kuo socialiai atsakingiausiai darbuotojų skaičiaus mažinimo procese”, – sako prezidentas Klein. Tačiau atsižvelgiant į labai dinamiškas rinkos sąlygas kai kuriose vietose ar kai kuriuose skyriuose, negalima atmesti atleidimų galimybės.
Kai kurių pagrindinių finansinių rodiklių pagerinimas
2025 m. sausio-birželio laikotarpiu ZF grupė pasiekė 19,7 mlrd. eurų pardavimus (2024 m.: 22 mlrd. eurų), kas reiškia 10,3 proc. kritimą. Pakoregavus valiutų kursų ir konsolidavimo efektų poveikį, organiniai pardavimai buvo 1,7 proc. mažesni palyginti su 2024 m. pirmuoju pusmečiu. ZF grupė pasiekė 874 mln. eurų pakoreguotą EBIT (2024 m.: 780 mln. eurų), kas atitinka 4,4 proc. pakoreguotą EBIT maržą (2024 m.: 3,5 proc.). Pakoreguoti pinigų srautai siekė 465 mln. eurų (2024 m.: minus 494 mln. eurų). „Optimizuodami rezultatus ir tikslingai investuodami, pagerinom laisvuosius pinigų srautus maždaug 1 mlrd. eurų palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Tai suteikia mūsų įmonei papildomo lankstumo”, – sakė finansų direktorius Michael Frick.
Grynasis įsiskolinimas 2025 m. birželio 30 d. siekė apie 10,5 mlrd. eurų. Įsiskolinimo koeficientas siekė 3,21x, o įmonės finansinė likvidumas atsiskaitymo dieną sudarė apie 8 mlrd. eurų. Tai apima nepanaudotą atsinaujinančią kredito liniją (RCL) 3,5 mlrd. eurų vertės, kuri buvo pratęsta iki 2029 m.
Finansiniai veiksmai stiprina saugumą
2025 m. pirmąjį pusmetį ZF sėkmingai išleido obligacijas bendrai 1,25 mlrd. eurų vertei su penkerių metų išpirkimo terminu. „Obligacijų emisija sulaukė didelio rinkos susidomėjimo, kas rodo, kad investuotojai ir toliau tiki ZF”, – sako finansų direktorius Frick. „Naujosios obligacijos suteikia mums planavimo stabilumo artimiausiems metams ir daugiau laiko strateginiam įmonės repositionimui”.
Perspektyvos: ZF parodoje IAA Mobility Miunchene
Savo prognozėje Holger Klein taip pat paminėjo ZF dalyvavimą parodoje IAA Mobility Miunchene. ZF pristatys savo ekspoziciją Bavarijos sostinės parodos teritorijoje (salė A1, stendas D30) rugsėjo 9–12 dienomis. Viena iš pagrindinių ZF stendo atrakcijų bus koncepcija Chassis 2.0. Tai technologinis metodas, naudojantis intelektualius ir tinklu sujungtus vykdomuosius elementus, kurie leidžia naujas, programiškai valdomas važiuoklės funkcijas. Šios funkcijos didžiąja dalimi priklauso nuo ZF by-wire sprendimų, kuriuose ypač stabdžių ir vairo funkcijos nebepriklauso nuo mechaninių jungčių tarp vairo ir vairo perdavos arba stabdžių pedalo ir stabdžių.
Hibridinių ir visiškai elektrinių variklių technologijų segmente ZF pristatys naują SELECT e-drive platformą, kuri leidžia automobilių gamintojams rinktis iš plataus sisteminių sprendimų ir komponentų spektro. Kitos atrakcijos – naujos veikimo nuotolį didinančios sistemos, kurios gali padėti elektromobilių vairuotojams įveikti su veikimo nuotoliu susijusius baiminimus, bei koncepcija, pagrįsta sėkminga ZF aštuonių pavarų automatine pavaromis dėže, kuri užtikrina didesnį efektyvumą ir lankstumą įvairioms hibridinėms platformoms.
Komentarai