Defektyvūs nauji diskai ar kaladėlės? Žmogiškoji klaida yra tikėtinesnė.

2 rugpjūčio 2025, 10:20

Triukšmas iš stabdžių sistemos ne visada rodo defektyvias dalis. Daugeliu atvejų jo priežastis – montavimo klaidos arba neteisingi techninės priežiūros metodai. Marcin Ostrowski, „Bendix” prekės ženklo techninis instruktorius, paaiškina, kokie aplaidumai dažniausiai sukelia nepageidaujamus garsus ir kaip jų išvengti – siekiant sumažinti reklamacijas ir pagerinti klientų važiavimo komfortą.

„Bendix” nuolat tobulina savo produktus ir trinties medžiagas, kad atitiktų augančius reikalavimus bei užtikrintų aukščiausią efektyvumą. Tai yra kažkas, kuo šis prekės ženklas gerai žinomas šakoje. Nepaisant šių pastangų, vis dar pasitaiko, kad autoservisai kreipiasi į „Bendix” specialistus su pretenziją dėl vibracijos ir iš jos kylančio triukšmo, kurį generuoja stabdžių kaladėlės ar diskai. Reklamacijų atveju „Bendix” inžinieriai tiria dalis, kad rastų pirminę problemos priežastį.

Problemos dėl netinkamo montavimo

Pavyzdžiui: susidūrėme su situacija, kai autoservisas pakeitė tris stabdžių kaladėlių ir diskų komplektus, o vis tiek stabdymo metu vibracijos problema liko. Tai pagrįstai sukėlė nepasitenkinimą tiek mechanikui, tiek klientui. Kitu atveju klientas kreipėsi į „Bendix” specialistus dėl virpesių, atsirandančių stabdymo metu. Abiem atvejais paaiškėjo, kad autoservisas bandė atlikti remontą skubėdamas ir nesilaikė tinkamos procedūros. Be to, antroje aprašytoje situacijoje mechanikas stipriai daužė stebulę, norėdamas išimti amortizatorių iš tvirtinimo, kas privedė prie stebulės pažeidimo. Sumontavus naują diską, atsirado jo mušimas.

Ši problema galėjo būti aptikta, jei būtų skirta keletas papildomų minučių disko mušimo patikrinimui naudojant indikatorinį laikrodį. Tokių tinkamos stabdžių keitimo procedūros etapų, kaip šoninio disko mušimo matavimas, praleidimas didina vibracijos atsiradimo riziką ir kliento grįžimo su reklamacija tikimybę.

– Daugumoje tokių atvejų, jei būtų taikyta tinkama procedūra, klientas būtų patenkintas jau po pirmojo montavimo. Tokia situacija taip pat galėjo pakenkti mūsų reputacijai ir susilpninti pasitikėjimą mūsų produktų kokybe. Suprantame, kad autoservisai neturi daug laiko užsakymų įgyvendinimui, tačiau kelių papildomų akimirkų skyrimas visiems reikalingiems etapams gali turėti didelės reikšmės ilgalaikėje perspektyvoje, – sako Marcin Ostrowski, „Bendix” prekės ženklo techninis instruktorius.

Platintojai taip pat nėra patenkinti – gauna daug reklamacijų ir produktų keitimo reikalavimų, nors problemos kyla dėl autoservisų klaidų ar neaptiktų transporto priemonių gedimų.

Geras tepalas – pagrindas

Kitas dažnas veiksnys, galintis sukelti ne tik stabdžių triukšmą ir virpėjimą, bet ir jų koroziją ar net pažeidimą, yra netinkamo tepalo naudojimas. Kai kurie autoservisai vis dar naudoja vario tepalą montuodami stabdžių kaladėles ir diskus, kuris aukštoje temperatūroje išdžiūsta ir sukietėja. Be to, jis gali trukdyti ABS sistemų veikimui dėl savo laidžių savybių. „Bendix” prekės ženklas rekomenduoja naudoti specializuotą tepalą, kuris išlaiko plastingumą aukštoje temperatūroje ir leidžia laisvai judėti kaladėlėms stabdžių spaustuvo cilindre. Geras tepalas taip pat gali apsaugoti nuo korozijos susidarymo.

Nauji šakos reikalavimai

Augant transporto priemonių masės mažinimo poreikiui ir technologijų plėtrai, automobilių mechaniko vaidmuo keičiasi. Specialisto darbo svarba didėja, ypač kai paprasti veiksmai gali turėti esminį poveikį transporto priemonės būklei ir saugumui kelyje. Šakos įmonės turėtų pasirūpinti, kad autoservisai gautų tinkamus mokymus, kad šie būtų susipažinę su naujausiais geraisiais metodais, pavyzdžiui, susijusiais su žiniomis apie elektrinius stovėjimo stabdžius ar ABS sistemas.

Būtent todėl „Bendix” prekės ženklas turi specializuotą techninę komandą, kuri gali diagnozuoti su stabdžių eksploatavimu susijusias problemas ir mokyti mechanikus šioje srityje. Susitikimų metu techniniai instruktoriai aptaria, be kita ko, tipines stabdžių triukšmo priežastis ir būdus jam išvengti, taip pat paaiškina, kaip trumpesni keliai gali turėti rimtų pasekmių visam remontui ar techninei priežiūrai.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!