Mechanikai patvirtina: senesni automobiliai yra paprastesni remontuoti

27 birželio 2025, 12:45

Senesni automobiliai reikalauja mažiau laiko, įrankių ir nervų – taip atskleidžia tyrimas, atliktas tarp autoservisų savininkų. Mechanikai vis dažniau atkreipia dėmesį, kad šiuolaikiniai automobiliai, prikimšti elektronikos ir sunkiau prieinami diagnostikai, tampa rimtu iššūkiu nepriklausomiems servisams.

Naujų automobilių remontas per sudėtingas?

Daugiau nei trys ketvirtadaliai automobilių dirbtuvių savininkų mano, kad naujo automobilio remontas užima daugiau laiko nei senesnio modelio. Be to, daugelis jų teigia, kad automobilių gamintojai apsunkina nepriklausomų servisų darbą. Tokias išvadas atskleidžia tyrimas, kurį atliko didžiausias Lenkijoje automobilių servisų tinklas – ProfiAuto Servisas, priklausantis įmonei Moto-Profil. Mechanikai taip pat nurodė elementus, kurie šiuolaikiniuose transporto priemonėse dažniausiai genda.

Šiuolaikiniai automobiliai vis labiau primena kompiuterius ant keturių ratų, o tai mechanikams kelia visiškai naujus iššūkius. Gedimų diagnostika daugeliu atvejų reikalauja specializuotos programinės įrangos, internetinio prieigos ir išsamių elektronikos žinių. Nors šiuolaikinės technologijos skatina automobilių pramonės plėtrą, nepriklausomiems servisams jos taip pat reiškia papildomus barjerus ir išlaidas.

Šiuolaikiniai automobiliai reikalauja daugiau laiko

Beveik 77% apklaustųjų nurodė, kad naujo automobilio modelio remontas užima daugiau laiko nei senesnio. Tik nevisai 14% mechanikų pripažino, kad daugiau laiko skiria senesnių automobilių aptarnavimui, o daugiau nei 9% neturėjo nuomonės šiuo klausimu. Iš kur šie skirtumai? Pirmiausia servisų savininkai išvardijo šiuolaikinių elektroninių sistemų sudėtingumą. Pagrindinę priežastį nurodė beveik 37% balsavusių. Toliau buvo atkreiptas dėmesys į ribotą prieigą prie techninių instrukcijų (beveik 17%) ir tinkamų diagnostikos įrankių trūkumą (daugiau nei 15%). Tolesnėse vietose atsidūrė: apsunkintas prieigos prie remonto reikalaujančių elementų, tinkamų leidimų ir sertifikatų trūkumas, nepakankamas įgūdžių lygis, taip pat žemas atsarginių dalių prieinamumas.

Tuo tarpu remonto senesnių transporto priemonių atveju pagrindiniu mechanikų kliūtimi pasirodė būtent žemas atsarginių dalių prieinamumas – šią problemą nurodė 27% tirtųjų. 23% apklaustųjų išvardijo apsunkintą prieigą prie remonto reikalaujančių elementų, o daugiau nei 15% – ribotą prieigą prie techninių instrukcijų.

Elektronika ir variklis yra dažniausi gedimų šaltiniai

Aptariamas tyrimas taip pat ateina svarbios informacijos apie “populiariausius” gedimus, su kuriais specialistai susiduria kasdieniniame darbe. Specialistai naujuose automobiliuose dažniausiai remontuoja automobilių elektroniką (40%) ir variklį bei jo valdymą (38,5%). Daugiau nei 9% anketos dalyvių atkreipė dėmesį į stabdžių sistemos gedimus, 7% į pakabos problemas, o tik 3% nurodė paskirstymo mechanizmą.

– Šie duomenys aiškiai rodo, kad didžiausi techninės priežiūros iššūkiai koncentruojasi apie pažangias technologijas. Nepriklausomiems servisams tai reiškia būtinybę nuolat investuoti į plėtrą ir mokymus. Tuo pačiu metu klasikiniai mechaniniai gedimai, nors vis dar egzistuoja, čia atsiduria antrame plane. Matome todėl, kaip labai keičiasi remonto pobūdis šiuolaikinėje automobilių pramonėje – pabrėžia Adomas Lehnortas, įmonei Moto-Profil priklausančio ProfiAuto tinklo ekspertas.

Palyginti, senesniuose automobiliuose mechanikų nuomone dominuoja pakabos problemos (beveik 48%) ir stabdžių sistema (18,5%). Dažnai pasireiškia ir gedimai, susiję su varikliu ir jo valdymu (daugiau nei 12%), išmetimo sistema (beveik 11%) ir elektronika (daugiau nei 7%). Tai atskleidžia aiškius skirtumus dažniausių gedimų pobūdyje tarp senesnės ir naujesnės kartos transporto priemonių. Įdomu, kad tiek vienuose, tiek kituose modeliuose nei vienas apklaustasis nenurodė vairo ar aušinimo sistemų kaip dažniausiai remontuojamų elementų.

Nepriklausomi servisai stumiami į paraštes?

Tyrime taip pat buvo paklaustas mechanikai apie jų nuomonę dėl bendradarbiavimo su automobilių gamintojais šiuolaikinių automobilių remonto kontekste. Daugumos respondentų – daugiau nei 72% – nuomone, automobilių gamintojai apsunkina servisų darbą aptarnaujant šiuolaikinius transporto priemones. Beveik ketvirtadalis neturėjo nuomonės šiuo klausimu, o tik 3% respondentų mato gamintojuose potencialius partnerius, palaikančius naujų automobilių remontus.

Pagrindine problema, kurią nurodo nepriklausomi servisai, yra ribotas prieigos prie techninės dokumentacijos, elektros schemų ir diagnostikos įrankių. Transporto priemonių gamintojai dažnai apsaugo savo sistemas nuo išorinės diagnostikos, todėl efektyvus remontas neįmanomas be mokamo internetinio prieigos ar išankstinio leidimo. Iš mechanikų pasisakymų taip pat matyti, kad prieiga prie techninių duomenų kartais būna tik regimybės – nepaisant gamintojų deklaracijų, ši informacija ne visada būna išsami ar naudinga. Papildomus barjerus sudaro elektronika ir kodavimas, ypač šiuolaikinių bortinių sistemų atveju. Mechanikai taip pat pabrėžia, kad klientai dažnai atgrasomi nuo nepriklausomų servisų naudojimo grasinant garantijos netekimu, o tai didina spaudimą rinktis autorizuotus servisus.

Ar todėl automobilių remontas netrukus taps tik autorizuotų servisų sritimi?

– Toks pesimistinis scenarijus vargu ar mums gresia. Tyrimo rezultatai vis dėlto patvirtina tai, ką kasdien stebime servise – šiuolaikinė automobilių pramonė tampa vis labiau uždaras pasaulis, sunkiai aptarnaujamas be gamintojo palaikymo. Tačiau kita vertus nuolat investuojame į žinias, mokymus ir įrankius – sako Adomas Lehnortas.

Gedimų pobūdis apibrėžtas iš naujo

Respondentai taip pat nurodė šiuolaikinių automobilių didesnio gedimumo priežastis. Dažniausiai buvo minimas prastas dalių ir medžiagų kokybė, apibūdinamas kaip “per lengvas” ar “mažai tvirtas”, o tai lemia greitesnį nusidėvėjimą. Svarbus veiksnys taip pat pasirodė pernelyg didelis elektronikos vaidmuo – sudėtingas, linkęs į gedimus ir sunkiai diagnozuojamas. Daug atsakymų taip pat pabrėžė neigiamas proekologinių sprendimų pasekmes, tokias kaip išmetamųjų dujų mažinimo sistemos ar alyvos techninė priežiūra “long life” režimu, kurios paveiks bendrą ilgaamžiškumą ir padidina šiuolaikinių transporto priemonių gedimumo. Pasigirdo net balsų, kad kai kurie automobilių modeliai patenka į rinką be tinkamų ilgalaikių bandymų.

– Prisiminkime, kad nurodomi gedimai gali kilti tiek dėl intensyvaus eksploatavimo, tiek dėl naujųjų technologijų sudėtingumo ar asmeninių mechanikų patirčių. Tačiau sunku nepastebėti, kad tai, kas turėjo padaryti automobilių pramonę ekologiškesnę, ne visada atsispindi ilgaamžiškume. Ekologija ir technologijos turėtų eiti kartu su kokybe – kitaip vairuotojas patiria pokyčių išlaidas, o nepriklausomi servisai susiduria su vis daugiau barjerų – priduria ProfiAuto ekspertas.

Tyrimo rezultatai atskleidžia realius sunkumus, su kuriais susiduria nepriklausomi servisai šiuolaikinės automobilių pramonės eroje. Naujų automobilių aptarnavimas tampa vis brangesnis ir sudėtingesnis, tačiau mechanikai neatsisakyti kovos dėl savo pozicijos. Jie prisijungia prie servisų tinklų, investuoja į įrangą ir mokymus – visa tai tam, kad ir toliau sėkmingai konkuruotų rinkoje.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!